tho_kva2 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Jeg hadde tenkt å streame fra WMP til PS3 brukte denne guiden lasta ned codec Det funker å streame over, men problemet er at WMP kun ser ut til å finne .avi filene og ikke .mkv som de fleste mine er i.. Med codecen jeg lastet ned så kan den spille av .mkv så hvorfor finner den det ikke og putter det inn i library? Endret 1. mai 2011 av tho_kva2 Lenke til kommentar
TripleRainbow Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Heisann! WMP finner vel strengt tatt filene, men jeg antar at de blir puttet under Other Media, og ikke video. Så den finner dem. Det gjør den i hvert fall hos meg. Ellers er jeg usikker på om hvor enkelt det er å streame MKV via WMP. Jeg ville anbefale deg å gå for PS3 Media Server. Det krever uansett en ganske heavy kapasitet å streame MKV uavhengig av program, men du merker fort om det fungerer eller ikke! Om det er helt fullstendig uønsket og du på død og liv ønsker å bruke WMP, så finnes det selvsagt andre løsninger på problemet ditt. Hvis du åpner Notepad og skriver Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\.mkv] "PerceivedType"="video" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.mkv] "PerceivedType"="video" "Permissions"=dword:0000000f "Runtime"=dword:00000007 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\MLS\Extensions] "mkv"="video" før du deretter lagrer det som WMP_MKV.reg. Dobbeltklikk på denne og start WMP på nytt. Da skal MKV dukke opp under Video. Allikevel usikker på om PS3en vil være i stand til å spille dem av, men det finner du fort ut av! Håper noe av dette var til hjelp Endret 1. mai 2011 av KindX 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Tusen takk for langt og fyldig svar! Jeg prøvde media serveren du linket til og den funker jo bare utmerket. Har både pc'en og ps3 kabla så går fint å streame : ) Lenke til kommentar
knutalut Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Har et lignende problem: Jeg ønsker å streame MKV-filer fra min PC til Sony Blu-Ray Home Theater Systems. Jeg bruker: * Sony Blu-Ray Home Theater Systems. * Windows 7 * Windows Media Player Situasjonen min: * Jeg kan spille av MKV-filer på Sony når jeg kopler til USB-harddisk * Jeg kan streame AVI-filer på Sony * Jeg kan IKKE streame MKV filer på Sony * Jeg finner IKKE MKV-filene på WIndows Media Player "Library", heller ikke på "other" Dette har jeg prøvd: * Installert codecen fra åpningsinnlegget (Nå kan jeg spille av MKV-filer med Window Media Player på min PC) * Lagt inn "windows registry" Hva må jeg gjøre for at Windows Media Player skal finne MKV-filene mine? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå