Gjest Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Hei. Jeg bestilte 10. april en skjerm av typen Samsung Syncmaster P2450H og headset av typen Corsair HS1 på komplett.no. Skjermen var forventet på lager 19. april men den kom aldri på lager, og ble for 3 dager siden fjernet fra deres sortiment. Da sendte jeg mail til salgsavdelingen på Komplett og fikk vite at jeg burde kansellere ordren og bestille på nytt. Dessverre, så leste jeg ikke denne mailen før dagen etterpå. Da hadde de kansellert skjermen i ordren min men ikke headsettet, og headsettet ble dermed sendt før jeg fikk konktaktet dem angående saken. Er det lov å kansellere deler av ordren til en kunde? Dette var utrolig kjipt etter min mening da headsettet gikk på helgetilbud (60 kr billigere) denne helgen og jeg fikk ikke nytte meg av tilbudet, i tillegg til at jeg nå kanskje må betale dobbelt opp med frakt på en bestilling som var helt klart ment til å omfatte både skjerm og headset. Jeg hadde allerede en annen skjerm som jeg vurderte oppimot P2450H i ordren min, men som jeg ikke fikk tid til å endre til da de sendte en endret ordre uten å spør først. Hva er mine rettigheter i dette tilfellet? Er det lov å endre ordren til en kunde uten å spør om tillatelse? Skjermen som jeg har sett meg ut (Eizo Foris FS2331) kan være fullpris igjen før jeg får klargjort noe med Komplett og det ville være utrolig kjipt å gå glipp av tilbud på både skjerm og headset. Har jeg rett til å kreve dekket frakt for skjermen når den sendes alene, og kan jeg be om å få salgspris til headset og skjerm når de helt klart ødela for meg uten å spør om tillatelse før endring av ordre? Tusen takk til alle som tar seg tid til å svare. Mvh. Espen. EDIT: Glømte å spør om det i det hele tatt er lov å endre ordren... Endret 1. mai 2011 av Gjest Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ta kontakt med Komplett i morgen tidlig (mandag). Jeg merker meg at flere her på forumet har positiv erfaring med kundeservicen der i lignende saker, så det er en sjanse for at du både får tilbudspriser og at du på skjermordren blir kreditert fraktkostnaden på headsettet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 ... Skjermen var forventet på lager 19. april men den kom aldri på lager, og ble for 3 dager siden fjernet fra deres sortiment. Da sendte jeg mail til salgsavdelingen på Komplett og fikk vite at jeg burde kansellere ordren og bestille på nytt. Dessverre, så leste jeg ikke denne mailen før dagen etterpå. Da hadde de kansellert skjermen i ordren min men ikke headsettet, og headsettet ble dermed sendt før jeg fikk konktaktet dem angående saken. ... De har med andre ord bare slettet en vare som ikke lengre er i sortementet og dermed ikke vil kunne leveres? Dette er selvsagt innenfor det de kan og må gjøre. At en vare kommer på tilbud på et senere tidspunkt er heller ikke uvanlig. Du har aksepterte n pris da du bestilte headsettet og det er vel denne prisen du har fått varen til? beklager. Her er du sutrete og Komplett har ikke gjort noe feil. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Marekatten: Venter på svar på e-mail og skal forhøre meg, forhåpentligvis forstår dem seg på situasjonen eller så skal jeg aldri handle der igjen. PerB: Kansellerte de hele ordren eller spurte meg først hadde alt vært greit, men når jeg må betale 150 kr i frakt for noe som koster 550 kr i stedet for å betale 150 kr for noe som koster 2000 kr så er det rimelig dårlig gjort av dem. De burde i det minste forhøre seg med kunden om han fortsatt ønsker kjøp da jeg ALDRI ville gjort bestillingen uten skjermen. Skjønner begrunnelsen din mht. tilbudspris. Endret 1. mai 2011 av Gjest Lenke til kommentar
RichardNoname Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Marekatten: Venter på svar på e-mail og skal forhøre meg, forhåpentligvis forstår dem seg på situasjonen eller så skal jeg aldri handle der igjen. PerB: Kansellerte de hele ordren eller spurte meg først hadde alt vært greit, men når jeg må betale 150 kr i frakt for noe som koster 550 kr i stedet for å betale 150 kr for noe som koster 2000 kr så er det rimelig dårlig gjort av dem. De burde i det minste forhøre seg med kunden om han fortsatt ønsker kjøp da jeg ALDRI ville gjort bestillingen uten skjermen. Skjønner begrunnelsen din mht. tilbudspris. For at en avtale skal være bindende må motparten har rimelig grunn til å tro at du har ment å binde deg til avtalen og hele dens innhold. Jeg er enig med deg i at komplett ikke nødvendigvis hadde rimelig grunn til å tro at du ønsket å binde deg til å bare kjøpe headsetet, når skjermen falt bort. Det er ganske vanlig å samle opp kjøp for å marginalisere fraktkostnader. Tipper komplett er enig i dette og at det løser seg. Slik jeg ser det, har du bundet deg til både å kjøpe skjerm og headset. Du har ikke bundet deg til å bare kjøpe headset. Endret 1. mai 2011 av RichardNoname Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå