Gå til innhold

cpu-kjøler

[CyB]girl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvis du vil ha et mer stillegående system burde du heller kjøpe Mist Silent Twin.

Har selv sist nevnte, og den er ikke mulig å høre, kansje du hører en svakt buzzzing hvis du legger høret helt intill :woot:

:yes:

Har den jeg også og det er en kjempekjøler. Jeg bruker den på en AMD XP1800 Palmino sammen med artic silver 3. Idle tempen er på 43 :woot: grader og det er omtrent umulig å høre den. Så gå for den hvis du vil ha en god kjøler med lavt støynivå :yes:

Lenke til kommentar

Kan anbefale Glaciatech Igloo Silent Breeze.

Bruker den til min AthlonXP2400+(th.) og den kjøler tilfredsstillende. Er også betraktelig billigere enn MIST Silent Twin.

Oppgitt Støy er 19dB.

Egen erfaring er at hvis man legger øret helt inntil hører man et svakt sus, noe som forsvinner totalt når man lukker kabinettet.

Lenke til kommentar

Har samme kjøler på samme kort, og det funker fint. Var litt spent selv da jeg skulle montere den. Knota no j**** først gangen, og bøyde kobberrørene som går mellom de to kjøleprofilene. Det resulterte i at vifta tok borti den øverste kjøleribba og ikke startet. Resultatet ble at CPUen gikk varm (hadde heldigvis satt shutdown på 70 grader), og at vifta gikk heden. Skiftet vifte (satt inn en som går litt stillere), og monterte kjøleren på nytt - denne gangen med hovedkortet ute av maskinen. Da gikk alt så mye lettere gitt! Bruker den i dag, og er rimelig godt fornøyd. Ca 43 grader idle, og 49 grader load.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg brukte dialekt/sms-språk på på noen av innleggene, jeg glemte meg dessverre.. :(

Hva var problemet når du monterte cpu-vifta?..

Er ca. 43 grader idle, høy, lav eller grei nok temp. for XP1800+?

Er den veldig støyete med original vifte?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oops! Sorry, mista tråden og fant den ikke før i dag.

:oops: Problemet med monteringen (med HK i maskinen) er at den øvre kjøleribben er ganske stor, slik at den dekker over klipsene. Inne i kabinettet blir det vanskelig å få plassert skrujernet helt rett, slik at det lett glipper. Gjorde det til meg et par ganger, men jeg var heldig og berget HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...