LMH1 Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Vel, det er feil distribusjon du har bilde fra. Det har du rett i. Men dere som skal være så flinke. Må jeg være supergeni eller superdårlig hvis jeg har klart å endre bootloaderens bakgrunsbildet ved å følge koden over og prøve å fikse nettverkkortet? Uten å fysisk vite hva som kan ha skjedd? Skal prøve uname -a igjen. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Setter en knapp på superdårlig. Jeg tror forøvrig du har gjort noe helt annet for å tulle med bootloaderen din. Endret 3. mai 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Jeg fikk nå "2.6.38.8 - generic #42 ubuntu SMD x86-64 GNU/linux. Altså angående superdårlig, får jeg lite lyst å spørre mere. Endret 3. mai 2011 av LMH1 1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 LHM1: Ikke for å være stygg altså, klarer du det, så er det fremskritt, men jeg er 99% sikker på at du ikke klarer å slutte å spørre på Forumet. Dette fordi at du ikke kan Linux og ikke kan å søke på google. Derfor spør du her. Kan jo selvfølgelig hende du slutter å spørre, men jeg tviler sterkt på det. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg fikk nå "2.6.38.8 - generic #42 ubuntu SMD x86-64 GNU/linux. Altså angående superdårlig, får jeg lite lyst å spørre mere. Du har Ubuntu, ikke Debian. Altså er bildet ditt helt fjernt og har ingenting med virkeligheten å gjøre. Bootloaderen har heller ikke blitt rørt av at du har installert xorg*-pakker. Bør ikke det at du, vel, ikke er flink være en motivasjon for å spørre (og lære!) mer? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Bør ikke det at du, vel, ikke er flink være en motivasjon for å spørre (og lære!) mer? Prøver å forstå hva du mener her, men jeg tror du mener jeg ikke har motivasjon til å lære? LHM1: Ikke for å være stygg altså, klarer du det, så er det fremskritt, men jeg er 99% sikker på at du ikke klarer å slutte å spørre på Forumet. Dette fordi at du ikke kan Linux og ikke kan å søke på google. Derfor spør du her. Kan jo selvfølgelig hende du slutter å spørre, men jeg tviler sterkt på det. Hva ellers bruker man forum til? Hadde alle 60% av brukerne kunnet å google, å vite hva de skulle se etter, så hadde vitsen med forum blitt borte. Vertfall norske forum, da engelske er mere en nok. Den største utfordringen å google, er man først må ha god engelsk kunnskap og konkret vite hva man er ute etter. Ikke bare håpe på de få ordene man søker etter gir godt svar. F.eks så kan en av dere komme med et fornufig gjettning på hvordan kubuntu ser ut om 10 år. Langt fra virkeligheten i så fall. Ikke for å komme kritikk mot dere igjen. Men jeg syns dere foreslår å heller håpe å løse problemet med å bruke minnepenn isteden. Men den terorien ligger nok på tynn is. Selv lurer jeg på om det finnes linux verktøy som sjekke hva man mangler om installasjonen er delevis korrupt, kan godt tenkes jeg kommer over noen kompaktibiliter problemer her? Nå er det vel ikke så mange uker siden Ubuntu 11.04 var i beta? Endret 3. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Bør ikke det at du, vel, ikke er flink være en motivasjon for å spørre (og lære!) mer? Prøver å forstå hva du mener her, men jeg tror du mener jeg ikke har motivasjon til å lære? Nei, men du sa: Altså angående superdårlig, får jeg lite lyst å spørre mere. Hva ellers bruker man forum til? Hadde alle 60% av brukerne kunnet å google, å vite hva de skulle se etter, så hadde vitsen med forum blitt borte. Tja, det er jo en grad av det og. Noen spørsmål HAR faktisk blitt stilt tusenvis av ganger tidligere og det er enklere for deg og meg at du googler i ny og ne. Kanskje du plukker med deg noe annet enn det du opprinnelig lurte på og. Slik har jeg lært, hvertfall. Vertfall norske forum, da engelske er mere en nok. Den største utfordringen å google, er man først må ha god engelsk kunnskap og konkret vite hva man er ute etter. Ikke bare håpe på de få ordene man søker etter gir godt svar. Hvordan tror du vi andre googler? Et par søkeord som du kjenner til og/eller beskriver hva du vil gjøre. Kanskje noen treff gir deg flere søkeord. Slik leter man, og er noe du har godt av å lære. F.eks så kan en av dere komme med et fornufig gjettning på hvordan kubuntu ser ut om 10 år. Langt fra virkeligheten i så fall. Hva skal det være et eksempel på? Hva har det med saken å gjøre? Det er dessuten en ganske frekk tone du har, og jeg tror ikke du hadde kommet så veldig langt uten forumet her. Litt ydmykhet lønner seg. Ikke for å komme kritikk mot dere igjen. Men jeg syns dere foreslår å heller håpe å løse problemet med å bruke minnepenn isteden. Men den terorien ligger nok på tynn is. Ligger teorien på tynn is? Uansett er det ingen her som vet hva problemet er, for du har gitt oss svært lite informasjon. Vi vet ikke om du har installert riktig, hva som fungerer, hva som ikke gjør det etc. Det KAN være en dårlig brenning, og den enkleste måten å sjekke det på er å installere gjennom et annet nesten ufeilbarlig medium: minnepenn. Selv lurer jeg på om det finnes linux verktøy som sjekke hva man mangler om installasjonen er delevis korrupt, kan godt tenkes jeg kommer over noen kompaktibiliter problemer her? Vet ikke hva slags kompabilitetsproblemer du har, men det finnes (meg bekjent) intet verktøy som kan gå gjennom HELE installasjonen og all maskinvare og klare å finne feil, og på langt nær rette de. Det finnes ikke til windows heller. Besides, det er så mange forskjellige varianter av linux at et slikt program hadde blitt svært vanskelig å skrive. Nå er det vel ikke så mange uker siden Ubuntu 11.04 var i beta? Nei, men jeg tror ikke bootloaderen har blitt rørt siden, tja, 10.04. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Selv lurer jeg på om det finnes linux verktøy som sjekke hva man mangler om installasjonen er delevis korrupt, kan godt tenkes jeg kommer over noen kompaktibiliter problemer her? Hvis du trykker en tast tidlig i oppstarten av Ubuntu 11.04 kommer du inn i en meny der du kan sjekke installasjons-platen for feil. Jeg ville prøvd den på Ubuntu-platen din. (Eventuelt bare bruke USB. Jeg fatter ikke hva som er problemet med å bruke det.) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Hvis du trykker en tast tidlig i oppstarten av Ubuntu 11.04 kommer du inn i en meny der du kan sjekke installasjons-platen for feil. Jeg ville prøvd den på Ubuntu-platen din. Denne finner ingen feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå