Ullsokk Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Vår gamle pc har cd-rom og diskettstajson seff. Men en dag forsvant driverne til cd-romen og diskettstasjonen. Vi skulle koble den gamle og nye sammen i håp om å få overført noen drivere, men da trengte vi jo et nettverkskort...det følgte med et på ADSL'en så vi satt inn det..men åssen skulle vi få innstallert det når ingenting virker?? Kan vi gjøre noe selv eller må sende den på rep. 266mhz 256sdram 17'' skjerm GeForce2 MX400 Lenke til kommentar
Howard Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Ikke for å være frekk, men "SE HER!!!!!!!!!!!" er en SVÆRT dårlig tittel på en post. Tror langt flere hadde tatt seg tid til å svare om man opptrådte litt mer seriøst enn som så. :wink: Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 tror ikke at du har "mistet" driverne til floppy,da det støttes fra bios=du trenger ingen drivere til A om du booter ms-dos system(mener og huske det ligger i ms-dos)tror heller du har feil på floppy=ødelagt spør du meg det var mine 2 ører om den saken Lenke til kommentar
STURM Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 hva slags operativsystem har du på den nye maskinen?har du win 98/se/me så kan du lage en oppstart diskett, da lager windows en disk med de fleste cd-rom drivere på. så er det bare å boote den gamle maskinen med den. du lager den i kontrollpanel/sytem/oppstartdisk tror jeg. oooops glem det, jeg fikk visst ikke lest alt i posten din, MY BAD _________________ celeron 800@1000 abit be6-II 512mb ram gf2 wd 30gb LG 8*4*32 [ Denne Melding var redigert av: STURM på 2002-02-04 21:27 ] Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 OK, men CD-romen da.... hvis jeg setter i en cd så begynner den å spinne..men det er ikke noe d: i min datamaskin Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 21:26, Draco skrev:OK, men CD-romen da.... hvis jeg setter i en cd så begynner den å spinne..men det er ikke noe d: i min datamaskin den må ha egne drivere mscdex.exe sscdrom.sys det må lastes i oppstart av ex msdos(autoexec.batconfig.sys) Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Kunne du forklart litt mer på hvordan man gjør det med autoexec og det du sa?? Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Forresten...vi har win98se Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 ex min autoexex.bat"C:SAMSUNGMSCDEX.EXE /D:SSCD000 /M:10"(kan byttes til windows..hvor en mscdex ligger der) config.sys"DEVICE=SAMSUNGSSCDROM.SYS /D:SSCD000"(sys fila skal ligge en eller anna plass i windows mappen Lenke til kommentar
shahin Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Synes du at din bruk av emnefeltet er fornuftig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå