Gå til innhold

Feil under konfigurering av Win 7 oppdatering

Anbefalte innlegg

Den 28. april var 6 oppdateringer klare for win 7, konfigureringen gikk greit på min bærbare win 7 64 bits, på den stasjonære Win 7 32 bits gav den opp etter 5 min og rapporterte "feil under konfi..., tilbakestiller endringer". Så nedlastes 3 - ikke 6 - oppdateringer og det samme gjentar seg hver gang jeg starter maskinen. Jeg har kjørt CCleaner som finner flere installasjonsreferansefeil og ugyldige brannmurregler. Reparasjon med CCleaner hjelper ikke.

Noen forslag til hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har technet avtale, hadde jeg heller lastet ned nytt imaget også installert operativsystemet på nytt.

Siden det er nok noen programvare som hindrer installasjonen.

Installerte du internet explorer 9 før Service pack 1?

Tror det kan være en feilårsak i så fall.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg har ikke gjort noen endringer siden forrige oppdatering.

Jeg har nok fortsatt IE 8. Hvorvidt jeg har sp 1 er jeg usikker på. Ved å gå til egenskaper på datamaskin står det ikke win 7 sp1. Lastes ikke sp1 ned som automatiske oppdateringer bit for bit eller må den lastes ned manuelt?

Vil det være en løsning å gjenopprette systemet til før siste oppdatering, deretter laste ned sp1 og så IE 9?

Lenke til kommentar

I løpet av dagen er de siste 2 av familiens 4 PCer startet, en stasjonær win 7 32 bits og en bærbar win 7 64 bits. Hendelsene beskrevet i første innlegg gjentok seg: den bærbare kunne ikke konfigurere de 6 oppdateringene, står og spinner og laster inn 3 nye (?) oppdateringer gang på gang, konfigureringen går greit på den bærbare. Dette må da være en feil fra Microsoft sin side? Ingen andre som har støtt på problemet de siste dagene?

Lenke til kommentar

Oppdateringene til Microsoft ble sluppet på onsdagen norsk tid, og jeg har oppdatert tre bærbare, og noen virtuelle pcer uten problemer.

Er det snakk om lovlige Windows 7 versjoner her? Om ja, så er det litt rart.

Ville vel uansett bare ventet litt, så blir de nok installert til slutt.

Lenke til kommentar

Min versjon er fra MSDN og fullt lovlig. Kjører samme versjon på den stasjonære og oppdaterte uten problemer. Forsøkte en gjenoppretting i går, får se om det fungerer.

EDIT: Noe det ikke gjorde. Problemet vedvarer. Blir bedt om å skru av maskinen, under oppstart starter konfigurering, får melding om feil og maskinen restarter. Dette gjør at hver gang jeg skal skru på maskinen må den boote to ganger + at jeg stadig får varsel om at den må restarte for å fullføre installering av oppdateringer.

Endret av Chris_lox
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet her hos meg. Det er på en bærbar MacBook, som jeg booter direkte i Windows 7 (altså ikke med Parallells eller annen virtualisering.) Det er hos meg 4 oppdateringer som blir lastet ned hver gang jeg stenger ned maskinen, og som den ikke klarer å konfigurere og ruller tilbake ved neste oppstart. En høyst lovlig versjon, kjøpt og betalt, og oppgradert underveis. Oppgradert til IE9. Siden jeg gjør nesten alt arbeid i Mac OSX, er det lite spesielle ting som er installert på Windows.

Geir :)

Lenke til kommentar

Og da fant jeg ut av det. Windows 7 har et kjekt program som heter Windows Update (Start -> All Prgrams -> Windows Update), hvor du både kan se hva som er blitt installert og hva som feilet, og hvor du også kan installere fra. Når jeg gjorde det derfra, så lykkes innstalleringen. Det viste seg å være en del andre ting som ikke var blitt installert også, som jeg da fikk installert.

Jeg installerte først de 4 som feilet, så en etter en de viktige som manglet, og til sist de alle optional som manglet. (Untatt language packs for all verdens språk.) Fortsatt er det en del som står listet som "failed", men jeg siden den ikke foreslår dem for nedlasting så antar jeg at de ikke er relevante mer. Bygget inn i SP1, kanskje, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og da fant jeg ut av det. Windows 7 har et kjekt program som heter Windows Update (Start -> All Prgrams -> Windows Update), hvor du både kan se hva som er blitt installert og hva som feilet, og hvor du også kan installere fra. Når jeg gjorde det derfra, så lykkes innstalleringen. Det viste seg å være en del andre ting som ikke var blitt installert også, som jeg da fikk installert.

Jeg installerte først de 4 som feilet, så en etter en de viktige som manglet, og til sist de alle optional som manglet. (Untatt language packs for all verdens språk.) Fortsatt er det en del som står listet som "failed", men jeg siden den ikke foreslår dem for nedlasting så antar jeg at de ikke er relevante mer. Bygget inn i SP1, kanskje, eller noe sånt.

Hei Geir. Har det samme problemet som flere har beskrevet her, pluss flere bærbare PCer i familien. Trodde jeg hadde løst problemet ved å gå til Windows Update og trykke på Instaler. Da fikk jeg installert de filene som var mislykket. Hadde så en normal oppdatering, hvor han lastet ned oppdateringer ved avslutt av Windows, og konfigurerte greit ved oppstart. Men i dag formiddag så var det på samme måten. PCen lastet opp oppdateringer når jeg stoppet PCen,- og klarte ikke og konfigurerte oppdareringene når maskinen ble startet opp?? Igjen måtte jeg inn på Windows Update og instalere derfra.

Problemet for meg startet 2 Mai.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...