Ninamk Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Kjøpte SE Xperia10 mini pro sist sommer. Har vært veldig fornøyd med den, grei skjerm å godt uttagbart tastatur. Batteri har stort sett vart opptil 3 dager ved vanlig bruk, og lading over hele natten (8t) til tross for at det er fulladet etter 2 timer. I den senere tid har denne levetiden blitt redusert betraktelig, de ganger jeg glemmer å lade over natten, lader jeg om morgenen og det er fullt på 2 timer. Batteriets levetid er nå på ca 24 timer, og jeg lader hver natt! Dette er slitsomt! Har pratet med leverandøren av tlf og får til svar at dette er et vanlig problem for smarttlf. I tillegg er det ikke mulig å få kjøpt nytt batteri separat, så jeg må i dette tilfellet ty til kjøp av ny tlf. Har noen hatt noe lignende problem? Vært og klaget og fått mer hjelp enn det jeg klarte å få? Hvis denne batterikvaliteten ikke kan forbedres, må jeg gå til innkjøp av ny tlf. Har noen noen erfaring med HTC Desire Z, vil helst ha tlf med eget tastatur, da jeg ikke helt klarer å "stole" på kun touchscreen. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Har du opptatert telefonen? Jeg har selv mini (ikke mini pro) og telefonen slukte batteri. Det var da den kjørte android 1.6. Opptater til 2.1 om du ikke har det. og det leverandøren sier med at du ikke får tak i nytt batteri separat er nok ikke helt sant. Man kan kjøpe det, dog, vet ikke om det er orginalt eller ikke. Kommer nok ettervært... Lenke til kommentar
Ninamk Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Oppdaterte til 2.1 for flere måneder siden -rundt juletider, men det er først i den senere tid -ca 1-2 uker siden at batteriproblemet dukket opp. Har også kikket etter 2.2 versjon av android, siden den visstnok er ute, men den er ikke tilgjengelig for min tlf enda. Kan sikkert få kjøpt nytt batteri -uoriginalt som ekte, men det koster vel også endel. Så da er det kansje bedre å investere i ny tlf uansett.. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Legg inn BatteryHistory og sjekk om «Kjørende» står på oppimot 100%. Om den gjør det, skifter du den det står «Annen bruk» på til «Delvis våken bruk», og du vil se hva som holder telefonen din våken (om noe). Avinstallér isåfall det programmet. Om du ikke er avhengig av epostvarsling og Google Talk på mobilen, kan du også spare en del batteri på å slå av bakgrunnsdata (under kontoer/synkronisering), men det er jo litt kjipt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå