Gå til innhold

Ny dress i anledning dåp - Tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moods har mye fete dresser til rundt 4 lapper, sist jeg sjekket.

Utrolig mye fint å hente der. HAr ikke prøvd de på mtp fasong og hvordan de sitter da, men sjekk ut.

Ville personlig gått for noe mørkeblått eller noe lignendes ;)

Ellers er Dressmannserien til 1999 ganske fin faktisk. Spesielt den i svart.

 

Hvis du er heldig så finner du kanskje en Reda (dressmann) som er ute av produksjon nå.

DET, er en dress som sitter fint og ser eksklusiv ut imo.

Den finnes i både svart og mørkeblå. En god dress for penga. Den blå er spesielt kul.

 

Jeg er glad i mørkeblå dresser.. :D

Bare for å ta en MoV:

facepalm.jpg

 

Ellers har jeg vel sagt det jeg kan bidra med lengre oppe her : )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var jeg nettopp innom MoN sine sider for å se hva de hadde av dresser, for å kunne komme med et til dels konstruktivt svar.

 

Ja, MoN har et par dresser som er helt nøytrale, bortsett fra den lille messingtraktoren de setter på alle dressene sine. Man kan ta av denne og ha en helt kurant dress, men når en dressjakke ligger på ~3200 derfra og man må ut med ~1200 for en bukse kommer man da litt over budsjettet, så det er vel egentlig ikke et alternativ. Når det er sagt, nesten 4500 for en dress fra MoN er håpløst. Man må også regne med litt skredderarbeid, og jeg stiller meg skeptisk til at butikker som fører MoN er villige til å ta dette på egen regning, så hvis vi regner med et par hundrelapper her ender vi på rundt 5000 for en dress fra MoN, og man kan gjøre ganske så mange bedre kjøp enn det.

 

Dressmann ligger vel på samme kvalitetsnivå som MoN, men du betaler i mye mindre grad for merket. Det er jo ikke verdens beste dresser, men man kan faktisk klare å få gjort et brukbart kjøp dersom man ber de som jobber der om å holde kjeft (de fleste der har ikke de beste kunnskapene om hvordan en dress skal sitte), finner en flink skredder og får fikset på dressen slik at den sitter godt. Det krever jo naturligvis at man har et godt utgangspunkt - hvis man ikke finner en som sitter nokså godt til å begynne med er det bare håpløst, og det er begrenset hva en skredder/systue kan gjøre med en dress uten å ødelegge den helt.

 

Dersom den bare skal brukes til en konfirmasjon en gang i året, på julaften og nyttårsaften og to-tre ande anledninger er det sikkert en helt kurant dress, men det er langt fra toppkvalitet. For det må man jo uansett mangedoble budsjettet, noe jeg regner med at er rimelig uaktuelt.

 

Videre kommer Jonas med et godt forslag, så jeg ville tatt turen innom. Ricco Vero har jeg ingen erfaring med, men så lenge den sitter godt og ikke er lagd av polyester er det et forslag jeg ville sett mer på.

 

Det jeg egentlig prøver å få frem her, og som jeg ser at jeg har feilet litt med, er at det viktigste ikke er at dressen tåler ukentlig rotasjon i flere år, men at den sitter godt og passer til budsjettet. Regner med at TS ikke trenger den i jobbsammenheng, og da er det passform som er det viktigste. At den ikke har samme konstruksjon som de fra Huntsman er ikke noe å uroe seg for, bare finn en som sitter, ikke har polyester i seg og spander på deg en tur til skredderen for å få en dress som sitter godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje også verdt å si at hvis man skal kjøpe én dress, så bør man ikke velge svart. Med mindre man vet at en begravelse er det neste arrangementet en skal på som krever dress. Ellers går vel prioriteringen navy/koksgrå som første dress, en litt lysere en som dress nummer to, og så muligens en svart dress som nummer 3 eller 4?

Lenke til kommentar

Kanskje også verdt å si at hvis man skal kjøpe én dress, så bør man ikke velge svart. Med mindre man vet at en begravelse er det neste arrangementet en skal på som krever dress. Ellers går vel prioriteringen navy/koksgrå som første dress, en litt lysere en som dress nummer to, og så muligens en svart dress som nummer 3 eller 4?

1. Koksgrå

2. Marineblå

3. En eller annen form beige

4. Lys grå

5. Brun

6. Et diskré mønster du synes er pent

7. Sort

 

Edit: Glemte nesten å si at dette var min mening, det er visst veldig viktig å presisere så ikke man får sinte forumgjengere på nakken.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

 

Ellers er Dressmannserien til 1999 ganske fin faktisk. Spesielt den i svart.

 

Hvis du er heldig så finner du kanskje en Reda (dressmann) som er ute av produksjon nå.

DET, er en dress som sitter fint og ser eksklusiv ut imo.

Den finnes i både svart og mørkeblå. En god dress for penga. Den blå er spesielt kul.

 

Jeg er glad i mørkeblå dresser.. :D

Ellers har jeg vel sagt det jeg kan bidra med lengre oppe her : )

 

Er ikke så glad i MoV og andre fjortismerker heller, men en fin dress er og forblir en fin dress, uansett merke.

 

Angående Dressmann, ser jeg ikke hva du mener.

Har jobbet på dressmann før, i en del år og er innom der ofte.. SÅ jeg vet hva jeg snakker om angående fargen.

 

Hvis du har andre forslag til hva den fargen heter, så værsegod. Da skal jeg heller rette på innlegget mitt hvis folk skal være så pirkete på akkurat det. "glansmørk" hvis det høres bedre ut.. :)

 

Den svarte Redaen ER svart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moods har mye fete dresser til rundt 4 lapper, sist jeg sjekket.

Utrolig mye fint å hente der. HAr ikke prøvd de på mtp fasong og hvordan de sitter da, men sjekk ut.

Ville personlig gått for noe mørkeblått eller noe lignendes ;)

Ellers er Dressmannserien til 1999 ganske fin faktisk. Spesielt den i svart.

 

Hvis du er heldig så finner du kanskje en Reda (dressmann) som er ute av produksjon nå.

DET, er en dress som sitter fint og ser eksklusiv ut imo.

Den finnes i både svart og mørkeblå. En god dress for penga. Den blå er spesielt kul.

 

Dette er vel tidenes beste eksempel på hva man ikke skal gjøre når man skal ha ny dress...

Lenke til kommentar

Tja, er vel litt å ta i?

Visste ikke at man var så opptatt av å skille seg ut. :)

Er det en dyr dress, så ser man godt at det er en kvalitetsdress eller ikke.

Er forøvrig enig i at det er fint med marinblått og andre farger som jeg nevnte over, men det er imo aldri feil med en god, klassisk svart dress.

Som nevnt, en god dress ser ikke så kjedelig ut dersom det er en fin kvalitetsdress.

Har selv en dress i grå ruter fra Volt, en svart Tailor og en svart Super wool med striper fra dressmann.

Svart dress Reda skal bli når den kommer i produksjon igjen :)

Det som er fint med Redaen er at den er skreddersudd og sitter som et skudd på kroppe i tillegg til et fantastisk flott stoff. Den er ute av produksjon fordi det ikke lønnet seg å selge den til en så "rimelig" pris.

 

Ikke misforstå, jeg er enig med dere. Men jeg er ikke enig i at svart nødvendigvis bør oppfattes i sammenheng med begravelse og "kjedelig".

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Det er ingen som sier svart dress er kjedelig. Det er vel bare det at en svart dress er alt for formell for de fleste anledninger. Den ligger jo rett oppunder smokingen. Det er det som menes når det her sies at dresser i andre farger er mer anvendelige enn en svart en. Det er ikke ofte du får brukt en svart dress.

Lenke til kommentar

Tja, er vel litt å ta i?

Visste ikke at man var så opptatt av å skille seg ut. :)

Er det en dyr dress, så ser man godt at det er en kvalitetsdress eller ikke.

Er forøvrig enig i at det er fint med marinblått og andre farger som jeg nevnte over, men det er imo aldri feil med en god, klassisk svart dress.

Som nevnt, en god dress ser ikke så kjedelig ut dersom det er en fin kvalitetsdress.

Har selv en dress i grå ruter fra Volt, en svart Tailor og en svart Super wool med striper fra dressmann.

Svart dress Reda skal bli når den kommer i produksjon igjen :)

Det som er fint med Redaen er at den er skreddersudd og sitter som et skudd på kroppe i tillegg til et fantastisk flott stoff. Den er ute av produksjon fordi det ikke lønnet seg å selge den til en så "rimelig" pris.

 

Ikke misforstå, jeg er enig med dere. Men jeg er ikke enig i at svart nødvendigvis bør oppfattes i sammenheng med begravelse og "kjedelig".

 

Du vet tydeligvis ikke så mye om dresser...

 

 

Det er ingen som sier svart dress er kjedelig.

 

Jo, det er det...

Lenke til kommentar

Tja, er vel litt å ta i?

Visste ikke at man var så opptatt av å skille seg ut. :)

Er det en dyr dress, så ser man godt at det er en kvalitetsdress eller ikke.

Er forøvrig enig i at det er fint med marinblått og andre farger som jeg nevnte over, men det er imo aldri feil med en god, klassisk svart dress.

Som nevnt, en god dress ser ikke så kjedelig ut dersom det er en fin kvalitetsdress.

Har selv en dress i grå ruter fra Volt, en svart Tailor og en svart Super wool med striper fra dressmann.

Svart dress Reda skal bli når den kommer i produksjon igjen :)

Det som er fint med Redaen er at den er skreddersudd og sitter som et skudd på kroppe i tillegg til et fantastisk flott stoff. Den er ute av produksjon fordi det ikke lønnet seg å selge den til en så "rimelig" pris.

 

Ikke misforstå, jeg er enig med dere. Men jeg er ikke enig i at svart nødvendigvis bør oppfattes i sammenheng med begravelse og "kjedelig".

 

Du vet tydeligvis ikke så mye om dresser...

 

 

Det er ingen som sier svart dress er kjedelig.

 

Jo, det er det...

Gosh, for en entusiastisk bruker. All din kunnskap forsvinner i dass når du oppfører deg som en blære.

 

Ville heller ikke gått for verken svart dress eller Dressmann, Ricco Vero eller Moods of Norway. Et merke som er billig og leverer helt grei kvalitet på dressene sine er danske Bruuns Bazaar. Ulldresser som med litt skredderarbeid sitter pent. Tipper du får jakke og bukse til 3-4k. Eneste butikken jeg vet om som fører BB er Volt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når startet Dressmann med skreddersydde dresser? Du bekrefter tydeligvis påstanden om at de som jobber på Dressmann generelt kan lite.

 

Wops, dårlig formulert av meg.

Jeg mente håndsydde. Nå syns jeg ikke du har noe rett til påstå noe sånn som det. Dressann har blitt kåret til nr.1 på service her i landet tusenvis av ganger. Ikke det at det betyr så mye, men det er ikke en av butikkene som kan minst om sine varer. Vi ble informert om varene på personalmøter opptil flere ganger i året.

Nå skal jeg ikke snakke om de andre butikkene, men det var slik i butikken våres og de i nærheten også :)

 

Hadde jeg visst at folk her på moteforumet ikke har respekt for hva andre syns og er utrolig gretten, så hadde jeg latt være å skrive i denne tråden... Trodde vi var en smule voksne folk som satt bak tastaturene.

 

Volt har mye fine dresser til tider, det kan jeg skrive under på. Er vel en av butikkene jeg har handlet mest klær hos det siste året.

 

 

fkm: Jeg er ikke ekspert på dresser nei. Men jeg vet hva som skiller en god dress og en dårlig dress, kvalitetsmessig mtp pris.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Noen som har noe å utsette på Hugo Boss eller Frislid? Ser ut til å stå mellom de to merkene for meg nå. Kan jo alltids ta en kikk til på Bruuns Bazaar, men det jeg så på Volt (kikket i kanskje 30 sekunder) så ikke særlig lovende ut.

8755-6063-0-1.jpg?nf=%2f%7e%2fB2B%2fPictures%2fmodels%2f8755-6063-0-1.jpg&type=GenerateThumb

 

Liksom, hva har de gjort med den, over lommene bl.a?

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Det så ut som en dameblazer...

 

Skal du kjøpe Frislid, så dropp de billigste dressene. Kjøp heller de til rundt 4k fordi da får du 100% ull, noen av de andre til en litt billigere penge(rundt 2k) er 50/50 med polyester/ull.

Ser ut til at det blir en fra Hugo Boss ettersom Frislid ikke kan få klart før 17. Mai. Så ingenting til 2000, hadde tenkt å kjøpe en koksgrå til rundt 4300.

 

Legger ut noen bilder i bildetråden, har fått den med hjem for å prøve den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...