LucarioX Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Ble litt mye Champagne her om dagen, og jeg klarte kunsten å ødelegge min egen dress. Er nå invitert i dåp neste helg, så haster litt å finne en ny. Noen som har noen innspill? Tenker jeg ikke går så alt for høyt i pris denne gangen, men er ikke interessert i noe billig tøys fra Dressmann eller H&M. Får jeg noe for under fire tusen fra Tiger Of Sweden, Fillipa K eller Boss f.eks? Noe spesielt jeg burde tenke på? Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg mener da dresser fra Fillipa K ligger rett under 4k for bukse og jakke? Tar jeg feil? Rimelig sikker jeg så en i bildetråden som hadde kjøpt jakke for 2500 og bukse for 1200.. Ah, her ja, innlegg nr 855. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Du har jo også Bruunz Bazaar. Har dress fra sistnevnte er passe fornøyd. Til ca. 3k er den helt grei. Det du burde tenke på er at polyester ikke har noe som helst i en dress å gjøre, til tross for alt bullshitet selgeren vil si for å prøve å selge deg en ull/polyester-mix. Selv i den prisklassen er det ofte polyester å finne i dresser, men Bruunz Bazaar vet jeg kjører 100% ull. Ellers er det jo det vanlige som at dressjakken skal gå ned til andre tommelfingerledd, dobbel ventilasjon er det foretrukne osv. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Du kan sjekke ut Menswear i Hegdehaugsveien, har ingen erfaring fra dem selv, men ut fra hjemmesiden virker de lovende! Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Trodde enkel vent var det «beste» siden du da ikke sitter på jakken og den unngår dermed å bli krøllete? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Man trenger jo ikke sitte på en dobbel-vent heller da? :S Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Vanskelig å unngå da, siden den flappen henger ned rett bak ræva. Alternativt så kan du krølle den mellom korsryggen og stolryggen. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Det ender jo med at du blir sittende på en enkeltventilert jakke og? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Skjønner ikke helt problemstillingen, men single vent er ihvertfall mer konservativt. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Det er ihvertfall det jeg har lest ved flere anledninger, uten at det behøver å være korrekt så klart. Endret 1. mai 2011 av lokeland Lenke til kommentar
fkm Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Forskjellen på single og dobbel går stort sett på hvor jakken er laget. UK = dobbel, Italia og USA = enkel (stort sett). Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Skulle til å skrive: Dressmann har tilbud på dresser. Før jeg så at du ikke ville ha noe billig Men du får ha lykke til med å finne en ny dress er ikke lett valg det der Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Italia har, etter hva jeg både har lest og sett, noe framtredende ventless og. Single vent blir jo også ofte sett på som mer konservativt siden dette er en mer tradisjonell plassering. Etter hva jeg har lest da. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ventless sliter jeg virkelig med. Men siden du også har plukket det opp også er det antakeligvis ikke helt på jordet, at single vent blir sett på som mer konservativt av enkelte altså. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Det ender jo med at du blir sittende på en enkeltventilert jakke og? Ikke i samme grad, siden venten er midt på og jakken da draperes ut til sidene (ræva stikker ut gjennom splitten, på godt norsk ). Noe digert problem er det vel imidlertid ikke, det er jo en smakssak fremfor alt. Jeg mener bare å ha lest om nettopp dette med ventilasjonsplasseringen i forhold til sitterynker og slikt. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Du har forsåvidt et punkt der, single-ventens primære oppgave var jo å falle pent over hestens bakende ved riding. EDIT: Another benefit, discussed by noted clothier Alan Flusser in the current issue of Menswear, is that when you put your hands in your trouser pockets the double vent allows easy access while not disturbing the lines of your jacket. Double vents are more elegant and generally seen as formal in design. Single vents are less elaborate and therefore considered more casual. We were wrong. Endret 2. mai 2011 av Christian B Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Takker for forslagene og innvendingene folkens! Var opptatt i går, så har ikke fått sett så nøye på alt enda, men tenker det hvertfall blir en tur til Tiger og Hegdehaugsveien en av dagene. Mye bra på Menswear ser det ut som, men noen ukjente merker for min del. Skal som sagt sjekkes ut nærmere Veldig god pris på Filippaen, er det noe spesielt sted man burde se etter disse? Har sett noen dresser fra dem på Høyer, men de var en god del dyrere mener jeg å huske. Eventuelt noen andre butikker jeg burde sjekke ut - som matcher min prisklasse? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Enkeltspent dress kan ha en, to eller ingen splitter (det siste er mest vanlig i Tyskland, der det regnes som udannet å ha hendene i bukselommen. Dobbeltspente dresser skal alltid ha to splitter, og er blant annet av den grunn mer kostbar å produsere. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Moods har mye fete dresser til rundt 4 lapper, sist jeg sjekket. Utrolig mye fint å hente der. HAr ikke prøvd de på mtp fasong og hvordan de sitter da, men sjekk ut. Ville personlig gått for noe mørkeblått eller noe lignendes Ellers er Dressmannserien til 1999 ganske fin faktisk. Spesielt den i svart. Hvis du er heldig så finner du kanskje en Reda (dressmann) som er ute av produksjon nå. DET, er en dress som sitter fint og ser eksklusiv ut imo. Den finnes i både svart og mørkeblå. En god dress for penga. Den blå er spesielt kul. Jeg er glad i mørkeblå dresser.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå