Gå til innhold

Ny dress i anledning dåp - Tips?


Anbefalte innlegg

Ble litt mye Champagne her om dagen, og jeg klarte kunsten å ødelegge min egen dress. Er nå invitert i dåp neste helg, så haster litt å finne en ny.

 

Noen som har noen innspill? Tenker jeg ikke går så alt for høyt i pris denne gangen, men er ikke interessert i noe billig tøys fra Dressmann eller H&M. Får jeg noe for under fire tusen fra Tiger Of Sweden, Fillipa K eller Boss f.eks? Noe spesielt jeg burde tenke på?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo også Bruunz Bazaar. Har dress fra sistnevnte er passe fornøyd. Til ca. 3k er den helt grei.

Det du burde tenke på er at polyester ikke har noe som helst i en dress å gjøre, til tross for alt bullshitet selgeren vil si for å prøve å selge deg en ull/polyester-mix. Selv i den prisklassen er det ofte polyester å finne i dresser, men Bruunz Bazaar vet jeg kjører 100% ull. Ellers er det jo det vanlige som at dressjakken skal gå ned til andre tommelfingerledd, dobbel ventilasjon er det foretrukne osv.

Lenke til kommentar

Det ender jo med at du blir sittende på en enkeltventilert jakke og?

 

Ikke i samme grad, siden venten er midt på og jakken da draperes ut til sidene (ræva stikker ut gjennom splitten, på godt norsk :p).

 

Noe digert problem er det vel imidlertid ikke, det er jo en smakssak fremfor alt. Jeg mener bare å ha lest om nettopp dette med ventilasjonsplasseringen i forhold til sitterynker og slikt. :)

Lenke til kommentar

Takker for forslagene og innvendingene folkens! :)

 

Var opptatt i går, så har ikke fått sett så nøye på alt enda, men tenker det hvertfall blir en tur til Tiger og Hegdehaugsveien en av dagene. Mye bra på Menswear ser det ut som, men noen ukjente merker for min del. Skal som sagt sjekkes ut nærmere :)

Veldig god pris på Filippaen, er det noe spesielt sted man burde se etter disse? Har sett noen dresser fra dem på Høyer, men de var en god del dyrere mener jeg å huske. Eventuelt noen andre butikker jeg burde sjekke ut - som matcher min prisklasse?

 

 

Lenke til kommentar

Moods har mye fete dresser til rundt 4 lapper, sist jeg sjekket.

Utrolig mye fint å hente der. HAr ikke prøvd de på mtp fasong og hvordan de sitter da, men sjekk ut.

Ville personlig gått for noe mørkeblått eller noe lignendes ;)

Ellers er Dressmannserien til 1999 ganske fin faktisk. Spesielt den i svart.

 

Hvis du er heldig så finner du kanskje en Reda (dressmann) som er ute av produksjon nå.

DET, er en dress som sitter fint og ser eksklusiv ut imo.

Den finnes i både svart og mørkeblå. En god dress for penga. Den blå er spesielt kul.

 

Jeg er glad i mørkeblå dresser.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...