andrvas Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Er på utkikk etter en ny skjerm til bilderedigering, hva er det beste man kan få for ca 2-3000 kr? Størrelse og oppløsning spiller ikke så enormt stor rolle, bryr meg først og fremst om paneltype og korrekt fargegjengivelse. Må ha HDMI-tilkobling forresten. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Er du litt seriøs innen fotoredigering, så hold deg unna alt som heter TN-panel, i alle fall. Sats på IPS- eller MVA/PVA-panel. Er for sliten nå til å begynne å lete opp skjermer som ikke er TN, men det var nettopp en test her på hardware.no av en Asus-skjerm med IPS som kosta 3800,- tror jeg det var. Hvorfor ikke TN-panel? De viser i realiteten kun 256.000 farger, og har så dårlig innsynsvinkel at du må sitte perfekt foran skjermen for å få fargene riktige og jevne. Flytter du deg 2 mm, så blir fargene feil. Med andre paneler, er dette overhodet ikke noe problem, og de viser 16,7 millioner farger - eller fler. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Dell Ultrasharp U2311H er nok det beste du kan få for 2000 kr. Den har hvertfall IPS-panel Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Ja. Supert tilbud det der. Men den har ikke HDMI som TS ønsker. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Prisjakt-søk Det er ikke mange IPS-skjermer med HDMI innenfor 3000 kr... Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Takk for kjappe svar . Denne så jo ut som et kjempekjøp? eIPS for 1679 kr, god oppløsning, og akkurat passe stor ifh. til pulten min. Får lete etter omtaler av denne tror jeg, virker sålangt lovende... EDIT: Ifølge diverse brukeromtaler lider den visst av ganske ujevnt baklys, i tillegg til at panelet bare er 6-bit. Som vanlig, virket for godt til å være sant... Endret 30. april 2011 av andrvas Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Hvorfor ikke TN-panel? De viser i realiteten kun 256.000 farger, og har så dårlig innsynsvinkel at du må sitte perfekt foran skjermen for å få fargene riktige og jevne. Flytter du deg 2 mm, så blir fargene feil. Med andre paneler, er dette overhodet ikke noe problem, og de viser 16,7 millioner farger - eller fler. Helt enig. Selv klarer jeg ikke å bruke en skjerm med TN-panel når jeg surfer engang. Setter jeg litt tilbake og slapper av, så blir jo bildet helt ødelagt. Her er det en skjerm: http://www.dustinhome.no/pd_5010384363.aspx Den har ikke HDMI, men du kan bruke en overgang fra HDMI til DVI. Du vil ikke få lyd, men du har vel PC-høyttallere? Den støtter HDCP, så det skal ikke være noen problemer der. Videre har den også DisplayPort Det som er fordelen her, er at det er 16/10, og ikke 16/9. Til bilderedigering er det fint med større flate og høyere oppløsning. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Noen flere relevante forslag: ----------------------------------------------------------------------------------------- NEC EA232WMI Black NEC EA232WMI White/Silver ----------------------------------------------------------------------------------------- BENQ EW2420 BENQ EW2430 (Oppdatert versjon?) BENQ BL2400PT ----------------------------------------------------------------------------------------- DELL U2311H ----------------------------------------------------------------------------------------- EIZO FORIS FS2331 EIZO FLEXSCAN EV2333WH ----------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
Deem Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor ikke en skjerm med DVI, du kan jo bare kjøpe en billig adapter? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor ikke en skjerm med DVI, du kan jo bare kjøpe en billig adapter? Støtter den, det er nøyaktig samme digitale signal enten det er overføring gjennom HDMI eller DVI. Mener også at Dell U2311 er et meget godt råd, hvis den er like god som storebror U2410, som er en fantastisk god skjerm. Også HP ZR24W. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå