Natrich Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 De fargene var litt vel ekstreme, spør du meg. Personlig synes jeg slike kommentarer er helt unødvendige (dette er heller ikke Bildekritikken). Samtidig er du ikke den eneste som har kommet med den typen kommentar, men du (og enkelte andre) glemmer noe viktig og det er "kunstnerisk uttrykk" som nesten alltid er skapt av personlige preferanser. Et fotografi (og en fotograf) er ikke bundet til en mal, heldigvis. Og farger er et virkemiddel. Prøv heller å se det som en annen vinkel enn din, og husk at andres preferanser er like gyldige som dine egne. Endel gjør om sine fargebilder til svart/hvitt - men ser du noen som mener det mangler noen farger i slike bilder? Verden er tross alt i farger, og det er betydelig mer "ekstremt" å omgjøre alle fargene til gråtoner og hvite nyanser enn å beholde fargene og tone disse i deres egne skalaer. Det handler om uttrykk, og frihet til å justere farger eller fjerne/omgjøre. Tor Meget godt sagt. Det støttes. 1 Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 canon 100mm is macro og kenko 36mm tube, stativ og naturlig lys. En blomsterknopp rett før den blomstrer Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Z-Pro holderen er endelig i hus og da må man ut å teste litt. Brukt ett Z.125 Tobacco filter og ett ND4 skru filter. Jeg digger fargene!!! Hvorfor skal alt være så typisk foto? BRA!!!! Ser ut som et maleri faktisk Stå på og gleder meg til å se flere bilder Endret 27. mai 2011 av Hårek Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Gammelt bilde, men ettersom det var tatt på samme tia i fjor så anser jeg det som litt aktuelt. Jeg fikk i alle fall lyst til å ta opp macroen og bevege meg ut i skogen når jeg fant igjen dette. ... til tross for at jeg egentlig ikke er så glad i blomsterbilder. Men jeg husker veldig godt da jeg tok det bildet der. Det var en regnfull dag jeg var og fotograferte ute mot noen gamle bunkerser som har blitt grodd igjen av skog. Mørket kom og innimellom på en sti i skogen prøvde jeg å ta dette bildet i hoi og hast for å komme meg hjem. Det var særdeles skummel stemning. Endret 27. mai 2011 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Tatt for snart 1 år siden og nå er vi klare for Hellas igjen Drømmer seg tilbake til fantastiske solrike dager. 1 Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Et fugle bilde fra meg også... And 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Hellas - det er vel 7 år siden siste jeg var der Vel, vel. Her er noen norske løvetann med gjester .... 2 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg digger fargene!!! Hvorfor skal alt være så typisk foto? BRA!!!! Ser ut som et maleri faktisk Stå på og gleder meg til å se flere bilder Takk AnnetteM Det skal nok bli flere etterhvert som jeg får litt mer styring på filtrene mine Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Øver meg til juni med makroen. Håndholdt er det vanskelig. 2 Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Underwater astronaut by Wiciwato, on Flickr Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Litt mere fra Irland Sandycove Nikon D5100 + 18-55mm VR by emmkayfive, on Flickr Bulloch harbour Nikon D5100 + 18-55mm VR by emmkayfive, on Flickr Nikon D5100 + 18-55mm VR by emmkayfive, on Flickr Trange gater i Dun Laoghaire Nikon D5100 + 18-55mm VR by emmkayfive, on Flickr Tower No.7 - var med å feiret en 40års dag inni, og utenfor dette tårnet, som tilhører jubilantens far. Dette tårnet er det eneste gjenstående med levende artilleri, en 18punds kanon står på taket klar til dyst. Tower No.7 by emmkayfive, on Flickr Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Wooot, palmer i Irland?! Jepp, ble litt overrasket selv over dem. Siden jeg nevnte kanonen, så kan jeg jo legge til et bilde av den, og utsikten. Top of Tower No.7 by emmkayfive, on Flickr Langt der borte, til høyre nedenfor masten på toppen av fjellet, den grå store bygningen er hvor Enya bor. Bono og The Edge fra U2 bor begge to nedenfor denne eiendommen, mot høyre i dette bildet. View from Tower No.7 by emmkayfive, on Flickr Lenke til kommentar
brk Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Kunne virkelig tenkt meg en tur til Irland og England. Har lyst å traske rundt gamle slott og klostere og fotografere. Får se til neste år. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Det finnes palmer i syd-Sverige og, faktisk. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Det finnes palmer i syd-Sverige og, faktisk. Det finnes i Kr.sand også! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Noen flere med makroen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Det finnes palmer i syd-Sverige og, faktisk. Det finnes i Kr.sand også! Svigermor har en i stua, i Kr.Sund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå