Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Mai 2011

Anbefalte innlegg

Et lite knippe bilder i fra gårsdagens cupkamp mellom LSK og Sandefjord.

Kampen var til tider så elendig at jeg heller tok bilder av flyene som drev å trente til flyoppvisning på søndag.

Så fikk i allefall litt trening i hvordan det er å ta bilder av fly også .

Men noen bilder fra kampen ble det jo også

006.jpg

009.jpg

014.jpg

022.jpg

027.jpg

047.jpg

050.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ute å prøvde meg frem med kenko tuber, etter at alt utstyr var pakket vekk fant jeg denne i en busk. Tatt med canon 100m is macro og kenko 36mm tube. Stativet var pakket bort så det ble handholdt med innebygd blits.

post-4725-0-88835300-1306441812_thumb.jpg

Endret av Gibos
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et lite knippe bilder i fra gårsdagens cupkamp mellom LSK og Sandefjord.

Kampen var til tider så elendig at jeg heller tok bilder av flyene som drev å trente til flyoppvisning på søndag.

Så fikk i allefall litt trening i hvordan det er å ta bilder av fly også .

Men noen bilder fra kampen ble det jo også

Fine bilder, men er det ikke litt for høy fargemetning?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Fine bilder, men er det ikke litt for høy fargemetning?

Er litt usikker på det ja. Men er veldig sterke farger på åråsen i stoler etc.

Men skulle gjærne hatt kalibrert skjermen min da jeg tror den egentlig har noen helt forferdelige farger :thumbdown:

Men har ikke lyst å betale mange tusen for et "aparat" til å gjøre det heller.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Kan dere være så snill å ikke sitere bilder?

Godt råd.

Jeg tipper at grunnen til at dette har økt i det siste, er enten at vi som har FireFox 4 eller har et smart skin, så vises ikke bildet i linken. Uansett det er ikke plagsomt lenger ...

Men det er allikevel en uting.

edit: opprydding i setningene.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Hvis man skal sitere en post der noen har brukt -tager med en nettaddresse så er det bare å fjerne selve -tagene. Da vil bare nettaddressen stå igjen og man kan lett finne ut hvilket bilde man snakker om. Når det blir både to og tre nivåer med sitater som inneholder bilder så blir det fort veldig mye scrolling.

Lenke til kommentar

Kan dere være så snill å ikke sitere bilder?

Mangler en "+3"-knapp.

Selv om L4r5 sikkert bare poster sånne meldinger for å få ekstra ryktepoeng fordi folk er enige, så kan det godt være han har rett.. ;)

"Ryktepoeng?" Er det noe å samle på? (jo, ser spøken og at det er en annen debatt).

Det er vel en annen debatt omkring forumets utseende/funksjon og, men selv synes jeg det er rimelig rotete ofte, og det burde la seg gjøre å lage et opplegg hvor bare bildene viste i en samling og kommentarene var festet ved bildene. Slik det er nå finnes ingen oversikt og man må bla igjennom ørten sider for å se/finne bildene.

En av årsakene til at jeg ikke kommenterer særlig ofte her er at kommentarer lett drar på seg nye og tilsvar osv osv, og da er det ikke lenge før en side kan inneholde 1 bilde og resten av de (få) 20 i antall totalt i hver tråd er kommentarer. Altså en nærmest bildetom side. Generelt synes jeg det er ok med kommentarer, men måten disse månedstrådene er laget gjør at det hele da blir rotete og lite oversiktelig.

Ellers er det selvsagt et poeng at man fjerner bildelink i en kommentar, muligens burde den saken vært løst av seg selv ved kodingen slik at kommentarer ikke fikk med seg bildene uten at kommentator selv limte adressen inn, ikke alle tenker på det nevnte eller er klar over forholdet.

Tor

Lenke til kommentar

De fargene var litt vel ekstreme, spør du meg.

Personlig synes jeg slike kommentarer er helt unødvendige (dette er heller ikke Bildekritikken). Samtidig er du ikke den eneste som har kommet med den typen kommentar, men du (og enkelte andre) glemmer noe viktig og det er "kunstnerisk uttrykk" som nesten alltid er skapt av personlige preferanser. Et fotografi (og en fotograf) er ikke bundet til en mal, heldigvis. Og farger er et virkemiddel. Prøv heller å se det som en annen vinkel enn din, og husk at andres preferanser er like gyldige som dine egne.

Endel gjør om sine fargebilder til svart/hvitt - men ser du noen som mener det mangler noen farger i slike bilder? Verden er tross alt i farger, og det er betydelig mer "ekstremt" å omgjøre alle fargene til gråtoner og hvite nyanser enn å beholde fargene og tone disse i deres egne skalaer. Det handler om uttrykk, og frihet til å justere farger eller fjerne/omgjøre.

Tor

• Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at jeg startet en aldri så liten fuglerevolusjon må jeg vel følge opp...

Nøttekråke

post-38990-0-26351900-1306492063_thumb.jpg

Kunne vært skarpere, men bildet ble tatt med et billig 75-300 mm sak fra Canon....

Edit; Litt OT, men er det mulig å se på hvilke poster man har fått ryktepoeng på uten å måtte bla gjennom alle postene sine?

Endret av awesnes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...