awesnes Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Pussig få fuglebilder i disse måneds-trådene egentlig... Så her kommer en bokfink hunn. Tror det er pga generell interesse for mer urbane motiv fra de som frekventerer forumene her (uten at det var negativt ment). Jeg tar mye fuglebilder, men legger kun ut et og annet i disse trådene nettopp fordi jeg ser at interessen er liten - hvis man legger ut en stabel bilder med varierte motivtyper, vil nesten alltid "urbantype" (som omfatter det meste menneskenært/skapt/studio - urbant her finnes og i planteverden med bed-og parkmotiver som man kan finne i makromotiver) motiver ha betydelige flere visninger enn fuglebilder for eksempel. Så selv om fuglefotografering er generelt en krevende øvelse, er det liten interesse for motivtypen blant forumsbrukere hos akam. Det er bare slik rett og slett - og derfor finner du som nevnt få fuglebilder her. Tor Man får finne noen fugler med rustflekker, da øker interessen... 2 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Meget godt sagt Kaian Et til fra helgens Haldentur: IMG_8340-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Et panorama i fra i går: Såå har far dratt kortet igjen, og han kom hjem med et Nikkor 60mm f/2,8 Micro, og dette er de første testbildene: Selvbeskrivende: Ett hav av ny lagd kaffe med masse crema: Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Et pseudo kjendisbilde, katta til U2s The Edge Nikon D5100 + 18-55mm VR @ 55mm, f/5.6, 1/250s, ISO800 Nikon D5100 + 18-55mm VR by emmkayfive, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hei, her er en liten serie med bilder fra et besøk til en "fransk kafè" lengst nord i Nordland igår. Sjarmerende spisested med god mat og spesiell stemning med Vintage møbler og fransk musikk i ørene i et gammelt grendehus som faktisk en gang var skole for to generasjoner tilbake Sjarmerende meny med velplasserte skrivefeil Pentax K20D, DA 17-70mm f/4 @ f/8 - 1/400 sek lukker -ISO400 Som å gå inn i en bakgårdskafè i Paris, med møbler hulter til bulter, krasj av farger og jazz på eteren. Samme objektiv @ f/5 - 1/100 sek lukker - ISO400 Maten, frikadeller med bakt potet var særdeles velsmakende! Samme objektiv @f/6.3 - 1/100 sek lukker - ISO400 Bestefar til min eldste datter, altså min svigerfar, post-dinner lek etter å ha plukket blomster etter maten SMC-A 50mm f/1.7 @f/1.8 - 1/50 sek lukker - ISO1000 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Fin serie, Larsenio. Er du sikker på at det var en fransk, og ikke en dansk, restuarant? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Meget godt sagt Kaian Et til fra helgens Haldentur: *haldenbilde* Pent, hvor i halden? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Fin serie, Larsenio. Er du sikker på at det var en fransk, og ikke en dansk, restuarant? Hehe, takk Tomsi Ja man kan lure, den menyen var svært så kontinental Frikadellene var danske og urtene franske ! Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Et par bilder fra dyreparken. Noen av litt nyere dato, mens noen er litt eldre. Skogen ved beveren Enchanted forest by kaffekoppen, on Flickr Fjellrev Arctic Fox by kaffekoppen, on Flickr Og til slutt et selvportrett Borneo Orangutang by kaffekoppen, on Flickr Og til slutt en liten pipp, siden det har vært diskutert litt i det site. Canadagås? by kaffekoppen, on Flickr Lenke til kommentar
kaian Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Canadagås? Nei, det er mye jeg ikke kan om fugl, men det der er nok en grågås. Trur eg Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Dere tar begge feil, det der er en sædgås http://no.m.wikipedia.org/wiki/Sædgås Fin gakkgakk (ikke pip ifølge min snart toårige datter. Pippip er fugl opp til ca. sjur (skjære?) i størrelse) ;D 2 Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Den så jo veldig lik ut. Men det var et veldig ufint navn på ei gås. Jeg kan vel også være enig med din datter. Vi kan vel være enig i at det er en gakkgakk. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Den gjenkjennes på det brede ganglaget ;p Fine bilder forresten Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Den gjenkjennes på det brede ganglaget ;p Fine bilder forresten Takk. Han trasket rundt i nærheten av Borneo Orangutangen i Dyreparken i Kristiansand. Jeg skal sjekke om han har et bredt ganglag neste gang jeg treffer han. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 A bed of tulips by Eivind 84, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Og til slutt en liten pipp, siden det har vært diskutert litt i det site. Canadagås? by kaffekoppen, on Flickr Ser ut som en grågås, og ikke sædgås eller canadagås. Sædgåsa har svart og gult nebb med svart spiss, mens grågåsa har gulrødt nebb med hvit spiss. Canadagåsa har sort hode med hvite kinnflekker. Endret 24. mai 2011 av KSolfjeld 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Såå har far dratt kortet igjen, og han kom hjem med et Nikkor 60mm f/2,8 Micro, og dette er de første testbildene: Selvbeskrivende: *bilde* Hva har du brukt som underlag her? Ser ikke ut som et laken... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Såå har far dratt kortet igjen, og han kom hjem med et Nikkor 60mm f/2,8 Micro, og dette er de første testbildene: Selvbeskrivende: *bilde* Hva har du brukt som underlag her? Ser ikke ut som et laken... Det er en hvit bordplate. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Da har vi i det minste etablert at det er betydelig rom for voksenopplæring om fugl her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå