Bjørnli Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Dee-Dee by Bjørnli Foto, on Flickr 2 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Flott bilde Bjørnli Jeg var på dagstur i Halden i går og fikk knipset litt både her og der Tatt med et rødt R(25A) filter IMG_8218.jpg by Petter Brenni, on Flickr Etter en lang vandring med en gedigen omvei, kom jeg med tilslutt til toppen av et fjell med utsikt over slusene IMG_8419_20_21-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Gikk du på brygga istad og tok bilder av en orange båt under gangbrua? Og så sykla det en bak deg på svart sykkel i svart jakke? Så en med canon kamera og objektiv istad seh Lenke til kommentar
Breni Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Haha! Det var i går jeg var der, så meg var det nok ikke Du må ha rimelig god hukommelse hvis du husker at det var en med canon kamera som tok bilder av en orange båt med en mann på svart sykkel med svart jakke syklende bak! Endret 22. mai 2011 av Breni Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Du må ha rimelig god hukommelse hvis du husker at det var en med canon kamera som tok bilder av en orange båt med en mann på svart sykkel med svart jakke! [/size][/font] Eller et kamera? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Noen trær I skogen På fjellet 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Haha! Det var i går jeg var der, så meg var det nok ikke Du må ha rimelig god hukommelse hvis du husker at det var en med canon kamera som tok bilder av en orange båt med en mann på svart sykkel med svart jakke syklende bak! altså, jeg var mannen på svart sykkel og svart jakke ;P Jeg legger alltid merke til folk med dslr ;P Lenke til kommentar
Breni Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 altså, jeg var mannen på svart sykkel og svart jakke ;P Jeg legger alltid merke til folk med dslr ;P ah, my bad! da forstår jeg Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Tester mitt gamle 28mm Nikkor-H på Nex3. Funker helt greit Test shots Nex/Nikkor by josteinsen, on Flickr 1 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Pussig få fuglebilder i disse måneds-trådene egentlig... Så her kommer en bokfink hunn. Tror det er pga generell interesse for mer urbane motiv fra de som frekventerer forumene her (uten at det var negativt ment). Jeg tar mye fuglebilder, men legger kun ut et og annet i disse trådene nettopp fordi jeg ser at interessen er liten - hvis man legger ut en stabel bilder med varierte motivtyper, vil nesten alltid "urbantype" (som omfatter det meste menneskenært/skapt/studio - urbant her finnes og i planteverden med bed-og parkmotiver som man kan finne i makromotiver) motiver ha betydelige flere visninger enn fuglebilder for eksempel. Så selv om fuglefotografering er generelt en krevende øvelse, er det liten interesse for motivtypen blant forumsbrukere hos akam. Det er bare slik rett og slett - og derfor finner du som nevnt få fuglebilder her. Tor Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Tror ikke noen ville sett på det som negativt om det kom litt mer variasjon - kanskje det til og med hadde inspirert noen til å prøve seg på fuglefoto? Personlig tror jeg nok ikke jeg har tålmodighet til det - men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Den eneste pippipen jeg kan komme nær nok med mine linser er den jeg har til middag. Forsøkte en fargesprakende liten sak i går men den var litt sjenert og dro hjem akkurat da jeg skulle knipse. Fuglebrettet som sto ved kjøkkenvinduet mitt ble egentlig mer ett matfat for pus så der er det svært tomt for tiden. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Og nå over til noe helt annet... DSC01484 by josteinsen, on Flickr DSC01487 by josteinsen, on Flickr En liten videosnutt er også lagt ut. synd mikrofonen i kameraet ikke klarte å fange gromlyden så godt http://www.flickr.com/photos/josteinsen/5750945164/ Endret 23. mai 2011 av josteinsen 2 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hmm. En liten Merlinmotor? Ganske mye større de som stod i bl.a. Hurricane/Spitfire/Lancaster vil jeg tro.. Kan du fortelle hva det er josteinsen??? Endret 23. mai 2011 av KSolfjeld Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Litt usikker på spesifikasjonene men den er håndlaget etter orginaltegninger. Mener han sa det er en sen Spitfire motor men kan også være fra en Lancaster. Det er en fyr på jobben som lager den (han duden til venstre i denne artikkelen) http://www.ta.no/nyheter/grenland/article4110411.ece sakset fra artikkelen "Rolls-Royce Merlin-motoren er i utgangspunktet en 12 sylindra, 24 ventilers 27 liters 60 graders v-motor med ett stegs kompressor. Tegningene har Andersen fått av en svenske. Spesifikasjonene er noe mangelfulle. Men versonen er trolig en av de tidlige. På slutten av krigen var det teknologiske nivået og ytelsene enestående, opp 2375 hk." Endret 23. mai 2011 av josteinsen Lenke til kommentar
kaian Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Pussig få fuglebilder i disse måneds-trådene egentlig... Så her kommer en bokfink hunn. Tror det er pga generell interesse for mer urbane motiv fra de som frekventerer forumene her (uten at det var negativt ment). Jeg tar mye fuglebilder, men legger kun ut et og annet i disse trådene nettopp fordi jeg ser at interessen er liten - hvis man legger ut en stabel bilder med varierte motivtyper, vil nesten alltid "urbantype" (som omfatter det meste menneskenært/skapt/studio - urbant her finnes og i planteverden med bed-og parkmotiver som man kan finne i makromotiver) motiver ha betydelige flere visninger enn fuglebilder for eksempel. Så selv om fuglefotografering er generelt en krevende øvelse, er det liten interesse for motivtypen blant forumsbrukere hos akam. Det er bare slik rett og slett - og derfor finner du som nevnt få fuglebilder her. Håper flest mulig poster det de vil vise fram, og ikke hva de tror/vet får mest visninger. Jeg har ikke fuglefoto på reportoiret, men jeg liker et godt fuglebilde. Jeg har ikke fluer på reportoiret heller, men det samme gjelder der. Jeg har ikke modellfoto, studio, .... det er vist en hel masse jeg ikke har på reportoiret faktisk, men jeg liker å se ting jeg ikke selv kunne tatt på et blunk eller to. Tror det gjelder mange her, og mangfoldet vil tjene alle. Hvis det stadig dukker opp et fuglebilde eller tre, så blir disse trådene noe å følge med på også for de som primært er interessert i fuglefoto, og så kanskje det blir enda litt bedre balanse etter hvert. Det hadde vært bra 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå