Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Mai 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha! Det var i går jeg var der, så meg var det nok ikke :)

Du må ha rimelig god hukommelse hvis du husker at det var en med canon kamera som tok bilder av en orange båt med en mann på svart sykkel med svart jakke syklende bak! :p

Endret av Breni
Lenke til kommentar

Haha! Det var i går jeg var der, så meg var det nok ikke :)

Du må ha rimelig god hukommelse hvis du husker at det var en med canon kamera som tok bilder av en orange båt med en mann på svart sykkel med svart jakke syklende bak! :p

altså, jeg var mannen på svart sykkel og svart jakke ;P

 

Jeg legger alltid merke til folk med dslr ;P

Lenke til kommentar

Pussig få fuglebilder i disse måneds-trådene egentlig...

Så her kommer en bokfink hunn.

 

Tror det er pga generell interesse for mer urbane motiv fra de som frekventerer forumene her (uten at det var negativt ment).

 

Jeg tar mye fuglebilder, men legger kun ut et og annet i disse trådene nettopp fordi jeg ser at interessen er liten - hvis man legger ut en stabel bilder med varierte motivtyper, vil nesten alltid "urbantype" (som omfatter det meste menneskenært/skapt/studio - urbant her finnes og i planteverden med bed-og parkmotiver som man kan finne i makromotiver) motiver ha betydelige flere visninger enn fuglebilder for eksempel.

 

Så selv om fuglefotografering er generelt en krevende øvelse, er det liten interesse for motivtypen blant forumsbrukere hos akam. Det er bare slik rett og slett - og derfor finner du som nevnt få fuglebilder her.

 

Tor

Lenke til kommentar

Den eneste pippipen jeg kan komme nær nok med mine linser er den jeg har til middag. Forsøkte en fargesprakende liten sak i går men den var litt sjenert og dro hjem akkurat da jeg skulle knipse. Fuglebrettet som sto ved kjøkkenvinduet mitt ble egentlig mer ett matfat for pus så der er det svært tomt for tiden.

Lenke til kommentar

Litt usikker på spesifikasjonene men den er håndlaget etter orginaltegninger. Mener han sa det er en sen Spitfire motor men kan også være fra en Lancaster. Det er en fyr på jobben som lager den (han duden til venstre i denne artikkelen)

 

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article4110411.ece

 

sakset fra artikkelen

 

"Rolls-Royce Merlin-motoren er i utgangspunktet en 12 sylindra, 24 ventilers 27 liters 60 graders v-motor med ett stegs kompressor.

 

Tegningene har Andersen fått av en svenske. Spesifikasjonene er noe mangelfulle. Men versonen er trolig en av de tidlige. På slutten av krigen var det teknologiske nivået og ytelsene enestående, opp 2375 hk."

Endret av josteinsen
Lenke til kommentar

Pussig få fuglebilder i disse måneds-trådene egentlig...

Så her kommer en bokfink hunn.

 

Tror det er pga generell interesse for mer urbane motiv fra de som frekventerer forumene her (uten at det var negativt ment).

 

Jeg tar mye fuglebilder, men legger kun ut et og annet i disse trådene nettopp fordi jeg ser at interessen er liten - hvis man legger ut en stabel bilder med varierte motivtyper, vil nesten alltid "urbantype" (som omfatter det meste menneskenært/skapt/studio - urbant her finnes og i planteverden med bed-og parkmotiver som man kan finne i makromotiver) motiver ha betydelige flere visninger enn fuglebilder for eksempel.

 

Så selv om fuglefotografering er generelt en krevende øvelse, er det liten interesse for motivtypen blant forumsbrukere hos akam. Det er bare slik rett og slett - og derfor finner du som nevnt få fuglebilder her.

 

Håper flest mulig poster det de vil vise fram, og ikke hva de tror/vet får mest visninger. Jeg har ikke fuglefoto på reportoiret, men jeg liker et godt fuglebilde. Jeg har ikke fluer på reportoiret heller, men det samme gjelder der. Jeg har ikke modellfoto, studio, .... det er vist en hel masse jeg ikke har på reportoiret faktisk, men jeg liker å se ting jeg ikke selv kunne tatt på et blunk eller to. Tror det gjelder mange her, og mangfoldet vil tjene alle. Hvis det stadig dukker opp et fuglebilde eller tre, så blir disse trådene noe å følge med på også for de som primært er interessert i fuglefoto, og så kanskje det blir enda litt bedre balanse etter hvert. Det hadde vært bra :yes:

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...