P0nduz Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Hei Skal kjøpe meg en SSD til os disk og lurte på hvilken disk som er best å kjøpe? Vil det lønne seg å kjøre 2 mindre disker i raid 0? Skal brukes sammen med: GIGABYTE GA-P67A-UD7-B3 INTEL CORE I7 2600K og 16 gb ram om det har noe å si Pris helst ikke over 3500 kr. Takker på forhånd for svar. JC Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Du mister TRIM funksjonen ved bruk av RAID. Og må du gå for mindre disker mister du jo kapasitet! Personlig hadde jeg sett på OCZ Vertex 3 2 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Du mister TRIM funksjonen ved bruk av RAID. Og må du gå for mindre disker mister du jo kapasitet! Personlig hadde jeg sett på OCZ Vertex 3 Man mister TRIM-funksjonen, ja. Men man mister ikke noe kapasitet på å velge f.eks to 80GB disker fremfor én 160GB disk. Formatert kapasitet vil være 148~GB i begge tilfeller. Har selv to 80GB 2nd gen intels x-25 i RAID-0, og skulle jeg valgt i dag ville jeg heller valgt én 160GB ene og alene pga TRIM, og det at man ikke bruker to SATA-tilkoblinger på hovedkortet til "en" disk. Søk litt på google, så ser du også at ytelsesøkningen RAID-0 kontra en singel SSD er marginal i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå