Gå til innhold

Bærbar PC på Elkjøp

Anbefalte innlegg

Har ein konfirmant som skal på elkjøp og kjøpe seg bærbar pc på mandag. Han må sjølvsagt ha ny med ein gong. Han er veldig opptatt av å spele, så det er det viktigaste med maskina. Den må takle stort sett alle spela utan problem. Dersom han berre går inn på elkjøp så får han sikkert ei maskin som han kan bruke, men han kjem sikkert til å betale alt for mykje for den. Dersom ein bestiller på nettet og veljer collect at store så blir det ofte billigare. Treng difor tips om kva maskin han skal gå for. Når det gjeld pris så bør den ikkje koste så mykje over 7500,-.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ein konfirmant som skal på elkjøp og kjøpe seg bærbar pc på mandag. Han må sjølvsagt ha ny med ein gong. Han er veldig opptatt av å spele, så det er det viktigaste med maskina. Den må takle stort sett alle spela utan problem. Dersom han berre går inn på elkjøp så får han sikkert ei maskin som han kan bruke, men han kjem sikkert til å betale alt for mykje for den. Dersom ein bestiller på nettet og veljer collect at store så blir det ofte billigare. Treng difor tips om kva maskin han skal gå for. Når det gjeld pris så bør den ikkje koste så mykje over 7500,-.

kjøp stasjonær. kjøpe bærbar til 7500 vil ikke dra my av de nyeste spillene om 6måneder..

hær er et forslag til starsjonær http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10426

denne må riktig nokk konfigurerest opp litt

vist det MÅ være bærbar så gå for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629068

12 tusen og dette er de bilige alternativet.

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Jeg tror dette er subjektivt. Min erfaring er at HP er de som lager varme laptoper.

Jeg har hatt to Acere, en fra 2006 (Core 2 duo + 7600 Go) og en TimelineX 4820T fra 2010. Ingen har hatt noe varmeproblem, den ene kunne jeg faktisk overklokke GPUen med nesten 50% uten å nå 90C.

Jeg har heller aldri hatt varmeproblemer (bortsett fra når støv tettet igjen vifta) på min ganske gamle og utdaterte Acer heller. Har hatt den i 2-3 år og den funker fortsatt like fint.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det nødvendig å kjøpe Elkjøp?

ASUS X53SV er en veldig bra laptop som vil spille en del spill og koster 6500 kr. Den har en nyere og bedre prosessor enn de bærbare jeg finner på elkjøp

En Acer her til 6000 kr, som vil yte greit til spilling.

Ellers finner jeg ingenting som egentlig er noe særlig mye bedre for penga på elkjøp.

Eg prøver å overtale han til å handle på nettet, men då må han vente nokre dagar før han får den, og det har han ikkje tid til. Han må ha den NO. Eit anna poeng er at på Elkjøp får du med forsikring og det treng han, veit ikkje kor mange gongar han har fått reparert den maskina han har no.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det som skjer NÅ? Du kan jo alltids bestille over natten også :p

Garanti fra Elkjøp og slikt er i min oppfatning rimelig lite poeng i å kjøpe, da den kun dekker "uhell". Om du virkelig trenger dette er det jo reklamasjonsloven og slikt.

Hvis sønnen din er så klumsete burde han heller lære å behandle eiendelene sine med respekt istedenfor å slenge dem omkring og få dem reparert.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det som skjer NÅ? Du kan jo alltids bestille over natten også :p

Garanti fra Elkjøp og slikt er i min oppfatning rimelig lite poeng i å kjøpe, da den kun dekker "uhell". Om du virkelig trenger dette er det jo reklamasjonsloven og slikt.

Hvis sønnen din er så klumsete burde han heller lære å behandle eiendelene sine med respekt istedenfor å slenge dem omkring og få dem reparert.

Ikke for å være festbrems, men det er jo ikke "lært" over natten :p Tom Staavi sier jo at det kan lønne seg for de klumsete å ha en slik trygghetsavtale på slike produkter.

Dog er jeg enig med deg i i valget av Asusen kontra de andre alternativene :)

Lenke til kommentar

Ikke for å være festbrems, men det er jo ikke "lært" over natten :p Tom Staavi sier jo at det kan lønne seg for de klumsete å ha en slik trygghetsavtale på slike produkter.

Dog er jeg enig med deg i i valget av Asusen kontra de andre alternativene :)

Du kan lære det rimelig fort om maskinen din ikke blir reparert med en gang hver gang noe skjer ;)

Jeg ble lært opp på en slik måte at om noe sluttet å fungere var det synd, trist, leit. Fiks det eller klar deg uten.

Lenke til kommentar

Acer TimelineX 15,6" bærbar PC, pris 6995kr. Denne har et brukbart skjermkort som klarer alle nye spill på medium innstilling eller noe deromkring. Det er mange på forumet her som har denne modellen og så vidt jeg kan se har den ikke blitt slaktet ennå. Den er langtifra like god som Asus X53SV som er foreslått før i tråden, men han vil ihvertfall kunne spille med den, noe jeg antar er et stort kriterium.

Jeg ville dog prøvd å overtale ham til å bestille Asusen da den er lysår bedre med tanke på kvalitet, ytelsen er også betydelig bedre.

Lenke til kommentar

Jeg lenket til en annen Acer lenger oppe her. Den har bedre ytelse og koster mindre, et klart valg om du må kjøpe fra Elkjøp.

TimeLineX er mer rettet på de som trenger en rimelig maskin som varer en god stund på batteri, det vil jeg ikke tro er noe viktig for denne ungen enda, men den er veldig god absolutt.

Lenke til kommentar

Jeg lenket til en annen Acer lenger oppe her. Den har bedre ytelse og koster mindre, et klart valg om du må kjøpe fra Elkjøp.

TimeLineX er mer rettet på de som trenger en rimelig maskin som varer en god stund på batteri, det vil jeg ikke tro er noe viktig for denne ungen enda, men den er veldig god absolutt.

Ho ho.. jeg så ikke den jeg. Arni sin maskin har absolutt ett bedre skjermkort en 5820 modellen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøte en bærbar maskin hos elkjøp hos en stund siden, kosta 7000,-

Etter søk på nett så var faktisk Elkjøp 1000,- billigere enn nett, uten frakt. Så jeg kjøpte hos elkjøp.

Bærbaren driver Black Ops enda :)

Så det er ikke dårligst hos Elkjøp alltid.

Lenke til kommentar

Kjøte en bærbar maskin hos elkjøp hos en stund siden, kosta 7000,-

Etter søk på nett så var faktisk Elkjøp 1000,- billigere enn nett, uten frakt. Så jeg kjøpte hos elkjøp.

Bærbaren driver Black Ops enda :)

Så det er ikke dårligst hos Elkjøp alltid.

Så lenge du veit hva du er ute etter så er det helt risikofritt å kjøpe på Elkjøp, men hvis du ikke har fletta peiling og er avhengig av hjelp fra betjeningen der så ender du opp med noe drit som ikke fungerer til det du hadde i tankene.

Både Acer 5820 og den Aceren Arni har funnet er helt greie maskiner til spilling, men det må du vite før du kjøper.

Jeg veit jeg fornærmet en kar inne her nå som jobber på El-Kjøp og som faktisk har hue skrudd på riktig vei, men han er unntaket. 99,9999999999% av betjeningen på Elkjøp veit ikke hva som er opp eller ned på noen av varene de selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...