Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er mektig lei, dataen fryser seg!

Anbefalte innlegg

Heisann. Har hatt et sykt irriterendes problem i det siste, eller siden jeg bygde pcn selv da. Det som skjer er at dataen fryser seg, også kommer det bare masse skurring fra høytalerne. Må da restarte pcn med makt for å få liv i den igjen. Dette skjer av og til når jeg spiller, og når dataen ikke er i bruk men står å "hviler" på skrivebordet. Når dette skjer så er det ikke lys i musen eller tastaturet heller. Er det noe med hovedkortet kanskje?

Litt vanskelig å finne problemet, men håper på en løsning i så fall!

Specs;

Intel i5-2500k

HIS HD Radeon 6970 Crossfire

Corsair 750w PSU

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB

MSI P67A-GD55, Socket-1155 motherboard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå satser jeg på at du har montert alt korrekt, og at alt sitter som det skal.

Det der minner om at det er en eller annen driver som driver og fucker opp for deg.

Har du oppdatert Windows, og sørget for at alle drivere til HK, grafikkort osv. er av siste utgave?

Og har du endret noe i BIOS? Overklokket, underklokket et eller annet?

Edit: Typo

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Bruker du det integrerte lydkort i HK, eller har du et dedikert lydkort?

Hvis du bruker det integrerte, kan du prøve å "disable" dette i BIOS - og så tar du deg en spilleøkt for å se om det hjalp.

Og hva skjer hvis du setter strøminnstillingene slik at maskinen ikke går i hvilemodus? Prøv å justere slik at alt står på full pupp når det gjelder strøminnstillingene.

Lenke til kommentar

Bruker du det integrerte lydkort i HK, eller har du et dedikert lydkort?

Hvis du bruker det integrerte, kan du prøve å "disable" dette i BIOS - og så tar du deg en spilleøkt for å se om det hjalp.

Og hva skjer hvis du setter strøminnstillingene slik at maskinen ikke går i hvilemodus? Prøv å justere slik at alt står på full pupp når det gjelder strøminnstillingene.

Tror jeg bruker det integrerte lydkortet i HK. Bruker i alle fall Realtek HD Audio i følge dxdiag. Skrudde også på høyeste ytelse nå. Det som er dumt er at det skjer av og til hvis jeg er uheldig, en dag skjer det ingenting og en annen dag kommer det flere ganger. Vi får se om det har løst seg nå ! :)

Hard du sjekket temperaturer og minnet?

Har kjørt primetest, furmark etc. feilfritt men hakke peiling på temperaturen. Hvordan kan jeg få det skjekket?

Lenke til kommentar

HWMonitor, IntelBurnTest er vanligvis raskere enn Prime95 til å oppdage feil. Skaff deg IBT v2.5 eller nyere og HWMonitor, så er du good to go.

Kjørte fem runder på very high feilfritt. Er ikke noe unormalt her tror jeg.

xknlo2.png

Lenke til kommentar

Ser at du kjører 2x6970, spørs om 750w holder, prøv å ta ut den ene kortet og se om det samma skjer..

EDIT: Leste gjennom kommentarene, ser ut som jeg har feil siden du kan kjøre PRIME95 og maskinen slår seg ikke av så er nok strømmen ikke problemet her.

Endret av The_shooter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...