Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny XC60 eller noen år gammel X5 ?

Anbefalte innlegg

Hei på dere....

Sitter og lurer veldig på om jeg skal gå for en helt ny R-design XC60 2012 mod, med nesten alt utstyr, med 5 års garanti, til ca 720.000kr eller en BMW X5 2008 mod. gått ca 60.000km med 1 års garanti. til ca . 700.000kr... Ser en del fordeler og ulemeper på begge,, noen med noen fornuftige tips/råd her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du drite i å forsøple alle tråder med forslag om å kjøpe Audi eller at Audi er best? Hvor gammel er du forresten? Tipper 14, kanskje 15.

Ingen grunn til å drive med personangrep

/veiledermodus

Det var da et voldsomt høyt nivå av audi hat her. Jeg ser ikke hvordan Audi Q5 er et dårlig alternativ i denne sammenligningen.

Lenke til kommentar

Var kanskje litt i overkant krasst, men det er noe som skjer her altfor ofte. Noen spør om hvilken bil de skal velge, og sier at de ikke vil ha bilmerke X, og så kommer det en og foreslår bilmerke X. Det skjer hele tiden, og det burde da være mulig å tenke seg til at han kanskje har vurdert flere forskjellige biler, og nå har kokt det ned til to stk - en X5 og en XC60. Da er det bare unødvendig å foreslå å kjøpe en Audi Q5, selv om det er en bil i cirka samme klasse.

Aldersspørsmålet var helt seriøst, så et innlegg der han skrev at mat- og helseeksamen hadde gått dårlig, og det har man jo i 9.-klasse, så jeg ville bare få bekreftet mistanken min.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan jo være at de som foreslår merke y vet noe om merke x som trådstarter ikke har tenkt på.

Jeg hadde vært veldig skeptisk til volvo sine garantier - for all del, bilen er bra, men volvo har hatt _mange_ stygge historier på å håndheve garantiene, spesielt på xc seriene.

Det begynner dog å bli noen år siden dette var oppe i media, men jeg hadde er som sagt skeptisk.

Når det er sagt så ser jeg ingen grunn til å velge Q5 om man liker X5, den ene tilbyr tross alt "ingenting" den andre ikke tilbyr utover små detaljer.

Lenke til kommentar

Var kanskje litt i overkant krasst, men det er noe som skjer her altfor ofte. Noen spør om hvilken bil de skal velge, og sier at de ikke vil ha bilmerke X, og så kommer det en og foreslår bilmerke X. Det skjer hele tiden, og det burde da være mulig å tenke seg til at han kanskje har vurdert flere forskjellige biler, og nå har kokt det ned til to stk - en X5 og en XC60. Da er det bare unødvendig å foreslå å kjøpe en Audi Q5, selv om det er en bil i cirka samme klasse.

Aldersspørsmålet var helt seriøst, så et innlegg der han skrev at mat- og helseeksamen hadde gått dårlig, og det har man jo i 9.-klasse, så jeg ville bare få bekreftet mistanken min.

Der tar du grundig feil.

Lenke til kommentar

Henta en xc60 her om dagen med 5 års garanti. Alt av utstyr, utenom gps, men ikke R-design. Veit ikke om du har prøvekjørt den? Utrolig fin bil, men ikke like stiv og god i svingene som BMW'n jeg prøvde (X6). R-design skal riktignok være stivere da.

Ut i fra min erfaring (etter fire dager :p) så ville jeg nok valgt Volvoen om den er stivere enn min..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan bekrefte at Quattro123's alder er 15 år ovenfor Henrik C :-)

(hvorvidt hans kunnskap og erfaring med en bil er relevant på grunnlag av det, får være opp til hver enkelt å bestemme).

Back to thread, rent pratisk så er jo bilene relativt forskjellige, da spesielt med tanke på selve størrelsen.

Bagasjerommet i XC60 er realtivt lite f.eks. og den er generelt en god del mindre enn X5 i utvendig og innvendig størrelse.

XC-serien til har noe flunset rykte fra før, og da spesielt mtp. XC90, men X5 har generelt vært en relativt problemfri bil opp igjennom årene.

En annen ting som kan være positivt med X5'en er at den har allerede hatt det største verditapet da den er 2-3 år gammel.

Om 2-3 år kan du fort ikke forvente å få så mye mer enn 500-550k (vist ikke mindre) for XC60'en vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Et veldig godt poeng mtp. størrelse, og det som ligner mest på XC60 er vel X3?

Du får vel mer bil for pengene med en X5, fordi som IT-Henrik sier over her, den har noen allerede tatt verditapet på.

Størrelsen ligner langt mye mer på X3 ja, men X3 har likevel 60 liter større bagasjerom og lengre avstand mellom hjulene.

XC60 er veldig dårlig utformet i henhold til plassutnyttelse, men kan ikke nekte for at den ikke ser snasen ut, for det gjør den.

Lenke til kommentar

Den der var ikke vanskelig engang - den nye med 5 års garanti, uten tvil.

FULLSTENDIG UENIG!!!

Hvorfor?

Volvo XC er en av bilene med lavest kvalitet og flest feil.

Bare søk på google! XC'ene er plaget med feil feil feil feil, og enorme reparasjonskostnader.

Nå er jo nybilen med fem års garanti, men hva med 2ndre hånds verdi - og hva hvis man vil eie den lengere enn det?

Og hva med all tiden man må bruke på verksted, selv om det er garanti? Og tid uten bil? Nei, fy faen. Sånn dritt vil ikke jeg ha!!!

Lenke til kommentar

"Mye feil på XC90 og XC70"

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10000791

"Av 199 rangerte biler er Volvo XC90 - en av Norges mest populære bruktbiler - helt nede på 197 plass. En annen statusbil, BMW 5-serie, finner vi på 194. og 193. plass, for henholdsvis bensin- og dieselutgaven.

LES OGSÅ: Dette er bilene med minst verditap

Franske problemer

- Det er mange eksempler på bilmodeller som overrasker i negativ retning. Jeg er mest skuffet over at Volvo XC90 gjør det så svakt. Den kan absolutt ikke skylde på barnesykdommer lenger, den har vært på markedet helt siden 2002, sier Brooms bilekspert Benny Christensen."

http://mobil.tv2.no/underholdning/broom/dette-er-bruktbilene-med-flest-feil-3188406.html

"Volvo XC90 overrasker

Overraskende er det også å finne svenskens stolthet Volvo XC90 på «Bunn-10 lista».

Vi vet at det var mye problemer på de første årgangene, men trodde Volvo skulle klart å rydde opp i dette etter så mange år. Dessverre - slik later det ikke til å være."

http://www.nordlys.no/motor/article5450120.ece

Vanlige feil er girkasser som ryker, diff bak, div. oljelekkasjer, etc etc etc etc.. it goes on and on and on.

Kommentar fra forum på nettet:

"worst car ever produced and backup from volvo = non existant. Cheaper to run a helicopter than these."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...