Gå til innhold

Film/video programmer vil ikke fungere!

SaNxo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig instalert windows 7 på dataen min. Jeg har lastet ned det driver programmet til ATI og den har oppdatert driverne mine. Jeg har lastet ned direct x 9 også.

MEN!

Verken VLC, Zoom eller BS Player klarer å kjøre video filer! Den klarer musikk, men med en gang jeg prøver meg på en serie / film etc sier den "Enhanced Video Renderer is not available on this system. Make sure you have Direct X 9+ installed and latest video drivers"

(Når jeg kjører filen i VLC er bare skjermen svart, man hører lyd, men etter et par sekunder bare slutter programmet og svare)

Dette gjør meg GAL! :D Er det noen der ute som har hatt det samme problemet og som kan hjelpe meg?

TAKK!

Endret av SaNxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

DirectX legges vel inn med win, men vet at det ihvertfall før var kluss hvis man innstallerte bl.a spill og tok med eldre directx som da skrev over den man hadde fra før.

Med mindre du har lastet ned en egen directX så bør den fungere greit.

Ville gått inn på game.amd

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/downloads.aspx

og valgt individuelle drivernedlasting.

Bruker selv kun display driveren, om du vil ha med ccc (kontrollsenteret)velger du det også på det språk du ønsker.

Avinstaller alle skjermkortdriverne med tillegg, fjern mapper og filer som ligger igjen, og innstaller displaydriveren påny.

En enkel test for å se om alt fungerer, er å teste ut skjermspareren. Hvis den ikke funker, er noe galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...