Gå til innhold

Oversikt over bransjerabatter/butikker (kredittkort)

Anbefalte innlegg

Selv bruker jeg Trumf Visa til denne "resten" og det blir om lag en tusenlapp hvert år, men da inngår også bruk av vanlig trumfkort de månedene Shell har ekstra Trumf-bonus på bensin. Bensin øvrige måneder fyller jeg på UnoX hvor jeg benytter UnoX rabattkort sammen med et Visa med 4% på bensin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam og diverse MMO spill ligger kanskje nærmere elektronikk enn Spotify, men jeg kjenner ikke til hva de er registrert som hos Visa/Mastercard.

Steam er eid av Valve Corporation, sistnevnte er registert som 5399 Miscellaneous General Merchandise, så hvis også Steam har denne koden så er det heller ikke elektronikk. Men hvis du gir meg opplysning hva som eksakt står på kvitteringen når du betaler på Steam så kan jeg undersøke nærmere.

EA Origin er eid av Electronic Arts, de har kode 5734 Computer Software Stores, som jo inngår i kategorien "elektronikk" hos Twocards (men ikke Flexivisa) så der bør du få rabatt, i hvert fall med Twocards.

Du nevner ikke konkrete MMO-still og andre spill....

Lenke til kommentar

Hmm, skal vi se. I nettbanken min er det ikke noe særlig spesifikk info på kvitteringen. Er det noe spesielt jeg skal se etter? Steam kjøpene mine ser slik ut:

STEAMPOWERED.COM - 425-889-9642: PURCHASE

EUR **,** STEAMPOWERED.COM\425-889-9642 (debet kort)

Nummeret er et telefonnummer viser det seg ifølge google.

Mailbekreftelsen er veldig generell:

Steam Store <[email protected]>

Dec 6 (6 days ago)

Dear *****

Thank you for your recent purchase on Steam.

If you’re new to Steam, install [...]

This email message will serve as your receipt. You can also access your Purchase History online at any time.

Subtotal

**** EUR

Tax 0.00 EUR

Total **** EUR

Payment Info:

Visa ending with ****

**** EUR

For help or product support, please visit http://support.steampowered.com.

The Steam Support Team

http://www.steampowered.com

© Valve Corporation. All rights reserved. All trademarks are property of their respective owners in the US and other countries.

(kuttet litt av overflødig tekst)

Når det gjelder MMO så har jeg jo egentlig kuttet ut alt bortsett fra WoW nå.

Den står slik i nettbankloggen min:

VISA VARE XXXXXXXXXXXXXXXX DD.MM EUR 65,94 BLIZZARD ENTERTAINMENT\SCUNTHORPE N

EA Origin:

VISA VARE XXXXXXXXXXXXXXXX DD.MM 0,00 EA *ORIGIN.COM\ORIGIN.COM

Takk for at du bestiller fra Origin på xx. xxxx 2012. Følgende e-postmelding er en oppsummering av ordren din. Bruk denne som kjøpsbevis. Hvis du har betalt med kredittkort, kan du se etter EA *Origin.com på kredittkortregningen din.

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Aha, veldig nyttig info dette. Da kan det være litt å hente på WoW forutsatt at jeg fortsatt spiller og at jeg skaffer et kort med Elektronikk kategori. Jeg burde nok gjøre det sistnevnte siden det tross alt går litt i elektronikk og data iløpet av et år.. Jeg skal prøve å rapportere tilbake med hva jeg finner ut når det trekkes neste gang (er noen mnd til).

Lenke til kommentar

Igjen, du må velge et kort hvor 5734 inngår som elektronikk. Twocards gjør det, Flexivisa ikke.

Hos Twocards inngår følgende koder som elektronikk:

5045 COMPUTERS/PERIPHERALS/SOFTWARE

5722 HOUSEHOLD APPLIANCE STORES

5732 ELECTRONICS STORES

5733 MUSIC STORES/PIANOS

5734 COMPUTER SOFTWARE STORES

5946 CAMERA & PHOTO SUPPLY STORE

7372 COMPUTER PROGRAM/SYS DESIGN

7379 COMPUTER MAINT/SVCS - DEF

Hos Flexivisa er det følgende som gjelder:

5065 ELECTRICAL PARTS/EQUIPMENT

5722 HOUSEHOLD APPLIANCE STORES

5732 ELECTRONICS STORES

7372 COMPUTER PROGRAM/SYS DESIGN

7622 RADIO/TV/STEREO REPAIR SHOP

Lenke til kommentar

Usikker på om gebyret gjelder begge kortene samlet, eller hver for seg.

Man må være kunde i en Terra-bank for å få Terra Gold, men det er ikke verre enn å åpne en konto i din lokale Terra-bank. Gjorde det samme selv, og søkte og fikk innvilget kortet med en gang konto var opprettet, og før jeg hadde en eneste krone på konto...

Lenke til kommentar

Noen som vet om gebyret for inaktivt kort hos Twocards gjelder samlet for begge kortene eller uavhengig? Hadde nok vært best med Terra Gold, men da må man vel være bankkunde også.

Ja, gebyret gjelder begge kortene uavhengig av hverandre dessverre. Imidlertid har Terra gjort det mulig å si opp det ene og beholde det andre :) den endringen kom sammen medinnføringen av gebyret for nettopp å la TwoCards-kunder som kun bruker det ene kortet, slippe gebyr.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg finner ikke noen egen kode for steampowered.com, men er som sagt eid av Valve, og de er ikke registrert som elektronikk.

Steam er registrert som 7994 Video Game Arcades har jeg nettopp funnet ut, i hvert fall hos Mastercard. Regner med at det samme også gjelder hos Visa. Så ikke noe elektronikk-bonus her....

Endret av Nåla-i-veggen
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg har enda ikke fått svar fra dem, men jeg fikk det fra Dustinhome.no

De bruker MCC 5045, så da får man ikke cashback fra FlexiVisa, men det gjør man fra TwoCards.

Det har jeg også markert i lista for Dustin.no, cashback kun med TwoCards, ikke Flexivisa. De to kortene definerer "elektronikk" noe forskjellig med hensyn til hvilke mcc-koder de inkluderer. Dette slår begge veier: På Lampehuset vil Flexivisa gi cashback, ikke TwoCards....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...