Gå til innhold

Ikke fornøyd med hastigheten på WD My passport. Forslag på raskere disk med USB 3.0?

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg ny laptop og valgte å legge litt ekstra penger i den for å få støtte for USB 3.0.. Kjøpte i tillegg en WD My Passport på 1TB den også med USB 3.0. Problemet er at jeg ikke får mer enn 50-60 mb/s når jeg feks overfører en video fil på 1 Gb.. Dette synes jeg var litt for treigt i forhold til det jeg hadde forventet.. Har sett videoer på youtube der de tester USb 3.0 og får ca 90-100 mb/s ved overføring til en ekstern HDD.

Noen som har noen gode forslag på raske disker, med USB 3.0 og minimum 1 TB lagrings kapasitet?

Endret av Trygveberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er western digital green disker i de eksterne boksene så pleier de iallefall å ha treg skrivehastighet.

Skal man ha best mulig ytelse av en ekstern harddisk så er e-sata det aller beste. Men det har du vel ikkje på den bærbare.

WD green er kalde disker, men det er jammen med det eneste possitive også hehe. WD green over 2tb er ganske bra på sekvensiell ytelse, men ikkje aller best. Skal iallefal klare litt over 100mb/s da.

Problemet her er vel at dette er en bærbar pc med strømsparing og kanskje en veldig billig usb3 kontroller på. Jeg ville ha testet å slå på Performance på den bærbare pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...