Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med pc etter service/reperatør.

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynner med å informere om at jeg har prøvd å finne svar på problemer med maskinen via google, finner desverre ikke noe svar. tenkte jeg skulle se om jeg fikk noe hjelp her inne før jeg evt sendere maskinen til service.

Har en Acer Aspire 5551G

AMD Athlon II x2 processor

ATI Mobility Radeon HD 5470

4 GB Memory

640 GB HDD

Bruker den hovedsaklig til å spille StarCraft 2 og se filmer.

For rundt en måned siden var jeg så uheldig å miste et fult glass med vann over hele tastaturet og resultat var at jeg selvfølgelig måtte sende den inn til reperasjon. (Hadde forsikring dog).

Fikk den tilbake for 3 dager siden, men merker nå at det er noe rart ett sted, fordi når jeg starter maskinen for å spille eller se film, så hakker det, virker som om maskinen trenger en del timer på seg før den blir skikkelig "varm".

Etter et visst antall timer så kan jeg spille eller se film som vanlig. Det jeg har lagt merke til, er at etter "oppvarmingen" er jeg i stand til å spille StarCraft 2 på HIGH Quality uten at det hakker, det var noe jeg ikke kunne gjøre før uhellet, hvor jeg var nødt til å spille på MEDIUM Quality og likevell oppleve hakking. I tilegg til dette, så blir tastaturet veldig varmt over tastaturer og i det området hvor viften er lokalisert.

Spørsmålet mitt er da, er det noe jeg kan ordne selv eller bør jeg sende maskinen inn til service/rep?

vh

Nicolás

Endret av Nicolasn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware trenger ikke "oppvarming"

Good to know! Uansett, jeg prøvde bare å forklare fenomenet.

sjekk om nyeste drivere er inne

Hvor gjør jeg dette?

sjekk temp under load/spill.

Hvordan gjør jeg det, med eksternutstyr? Endret av Nicolasn
Lenke til kommentar

Du installert sant ?

Da kommer det opp spenningen til masse ting og tang, å så kommer vifte hastigheten å så kommer tempraturen. Men du kan jo bare ta et bilde av programmet når det er oppe ? prt scr knappen å lim inn i paint eller noe sånt å last det opp her: http://bildr.no/

Besta hadde vert å fått et bilde når du spilte og da ;)

Men la til et bilde av min jeg ;) jeg bruker dog pro versjonen, men har lite å si.

Der jeg har lagt ring rundt som er viktig :)

post-89286-0-91151300-1304273843_thumb.png

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Her er bildet av temperaturen når maskinen står i stanbye modus:

Temperaturbilde av min pc

Her er bildet av temperaturen når jeg er inne i en match modus:

Temperaturbilde 2

Any feedback?

Er vel ikke unormalt varmt det der, en ting jeg stusser på, du sølte vann på tastaturet og sendte inn pcen for reperasjon?

Har den vært på service så har de vel blåst vekk litt støv hvis det hadde vært problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er vel ikke unormalt varmt det der, en ting jeg stusser på, du sølte vann på tastaturet og sendte inn pcen for reperasjon?

Den ble sendt inn til reperasjon, i papirene står det forøvrig at mainboard and keyboard ble byttet. Tested ok.

Har den vært på service så har de vel blåst vekk litt støv hvis det hadde vært problemet.

Hva er forskjellen på service og reperasjon egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...