Gå til innhold

Personlig trener i kampsport

Anbefalte innlegg

Har lyst å utdanne meg som personlig trener og spesialisere meg i kampsport (MMA) og muligens starte mitt eget treningssenter med styrkerom og stort fokus på kampsport fitness eller for konkuranse utøvere.

Bakgrunnen min er: 1 år kickboksing, 3 år Tae Kwon Do og 1 år MMA, Akrobatikk/Tricking 2 år. VGS Allmenn og er ferdig som vernepliktig soldat (Stormer ved Panserbataljonen) 1.juli. 17 juli reiser eg til Sør Korea på et Tae Kwon Do akademi for å trene sparring i en hel måned og planlegger og sette av resten av året til "Studieturer" til noen av verdens beste plasser i verden (Thailand, Brasil, USA). Vurderer nå å ta personlig trener utdanning (14 veker på Bali)nå til høsten før eg drar rundt om i verden.

Er det noen her som har erfaring, tips eller en annen bedre måte å gjøre dette på? Målet er å leve av kampsport, helst som utøver, så langt det lar seg gjøre før eg starter egen "klubb".

Eg er seriøs og ingen nybegynner i MMA selv om eg bare har drevet med det i 1 år. Har trent 2-6 timer hver dag siden eg startet på VGS og studerer mye på fritiden om trening, kampsport, mental helse, kosthold og alt som har med å forbedre meg selv som idrettsutøver. Har mye trener erfaring også siden eg er både nærkamp hjelpe instruktør i hæren og har vært instruktør i tae kwon do i over et år lokalt da jeg gikk på VGS. Har også blitt leid inn for treningsseminar av lokale innterresert, b.l.a. kommunen, og jentegjenger som begge ønsket en innføring i selvforsvar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nogres idrettshøgskole tilbyr PT utdanning. Da må du kunne en del anatomi, muskler, bevegelseslære mm. Utdanningen tilbys på deltid og varer i ca 1.5-2år.

Uten den utdanningen kan du ikke kalle deg for PT.

Hvis du skal jobbe som trener i kampsport så bør du ha mer erfaring enn 1år kickboksing og 3 år TKD. Det kommer ann på hvilket nivå du er på i TKD, men i beste fall kan du kun trene nybegynnere.

De fleste trenerkurs krever at man har en viss grad og er ikke åpne for alle. Du bør heller fokusere på å trene seriøst i 5-6år og ta gjerne en PT utdanning ved siden av. Du må ha erfaring for å kunne trene andre i alle fall hvis du mener seriøst.

En PT time koster ca 400kr-600/700kr. Hvis jeg skal kjøpe PT timer av deg så må du kunne tilby meg noe mer enn det jeg kan få i klubben min (hvor jeg har folk som har trent i 40år, landslagsutøvere mm)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...