RolfBelsvik Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Har lyst å utdanne meg som personlig trener og spesialisere meg i kampsport (MMA) og muligens starte mitt eget treningssenter med styrkerom og stort fokus på kampsport fitness eller for konkuranse utøvere. Bakgrunnen min er: 1 år kickboksing, 3 år Tae Kwon Do og 1 år MMA, Akrobatikk/Tricking 2 år. VGS Allmenn og er ferdig som vernepliktig soldat (Stormer ved Panserbataljonen) 1.juli. 17 juli reiser eg til Sør Korea på et Tae Kwon Do akademi for å trene sparring i en hel måned og planlegger og sette av resten av året til "Studieturer" til noen av verdens beste plasser i verden (Thailand, Brasil, USA). Vurderer nå å ta personlig trener utdanning (14 veker på Bali)nå til høsten før eg drar rundt om i verden. Er det noen her som har erfaring, tips eller en annen bedre måte å gjøre dette på? Målet er å leve av kampsport, helst som utøver, så langt det lar seg gjøre før eg starter egen "klubb". Eg er seriøs og ingen nybegynner i MMA selv om eg bare har drevet med det i 1 år. Har trent 2-6 timer hver dag siden eg startet på VGS og studerer mye på fritiden om trening, kampsport, mental helse, kosthold og alt som har med å forbedre meg selv som idrettsutøver. Har mye trener erfaring også siden eg er både nærkamp hjelpe instruktør i hæren og har vært instruktør i tae kwon do i over et år lokalt da jeg gikk på VGS. Har også blitt leid inn for treningsseminar av lokale innterresert, b.l.a. kommunen, og jentegjenger som begge ønsket en innføring i selvforsvar. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Skal du ikke ta en trenerutdanning? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 NKF har flere trenerkurs som sikkert kan være grei å ha på papiret. Har ikke noen tips, bare kjør på. Lenke til kommentar
RolfBelsvik Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 trenerutdanning kor? Lenke til kommentar
Nuk Su Kow Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 http://www.kampsport.no/portal/page/portal/ks/kurs Der finner du mer info. Lenke til kommentar
Dejan Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Nogres idrettshøgskole tilbyr PT utdanning. Da må du kunne en del anatomi, muskler, bevegelseslære mm. Utdanningen tilbys på deltid og varer i ca 1.5-2år. Uten den utdanningen kan du ikke kalle deg for PT. Hvis du skal jobbe som trener i kampsport så bør du ha mer erfaring enn 1år kickboksing og 3 år TKD. Det kommer ann på hvilket nivå du er på i TKD, men i beste fall kan du kun trene nybegynnere. De fleste trenerkurs krever at man har en viss grad og er ikke åpne for alle. Du bør heller fokusere på å trene seriøst i 5-6år og ta gjerne en PT utdanning ved siden av. Du må ha erfaring for å kunne trene andre i alle fall hvis du mener seriøst. En PT time koster ca 400kr-600/700kr. Hvis jeg skal kjøpe PT timer av deg så må du kunne tilby meg noe mer enn det jeg kan få i klubben min (hvor jeg har folk som har trent i 40år, landslagsutøvere mm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå