Gå til innhold

[Løst] Hvordan reinstallere fujitsu siemens pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke noe cd hvis du bare skal restarte maskinen. Men hvis du skal formatere den og legge inn operativsystemet på nytt igjen, så vil jeg anbefale deg å ha lastet ned drivere på forhånd.

Jeg skal formatere og legge inn os på nytt igjen. Er det mulig å sjekke hvilke drivere som trengs? Og hvordan kan jeg lagre drivere jeg har lastet ned?

Lenke til kommentar

drivere finner du her :

http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html

legg de over på en minnepenn eller en ekstern harddisk. Det viktigste er egentlig drivere til nettverkskort , slik at du kommer deg på nett med den og kan bare laste ned drivere direkte til pcen :)

edit: men hvis du bruker en recovery cd, regner jeg med at den inkluderer drivere.

men jeg har ikke noe windows cd (ikke recovery cd, det har jeg), hvordan kan jeg innstalere windows på nytt?

Lenke til kommentar

Jeg tror det var det. Husker ikke i farta, men var media center verson 2005 tror jeg. Eller så var det et litt lavere tall... Har ikke cd'n vedsiden av meg nå. Og jeg har brukt den på mange andre maskiner enn fujitsu maskiner

Brukte du bare den cd da du skulle reboote pcen? brukte du andre cd som for eksempel drivers & utilities cden? eller lastet du ned drivere før du reboot pcen?

Lenke til kommentar

Nei brukte ingen driver cd, da jeg installerte det på en anen maskin en fujitsu da jeg brukte cd'n, så drivere lastet jeg ned fra produsentent til min maskin. Installerte det på en acer, så lastet ned med en anen maskin og la over på minnepenn.

Først og fremst, må cd-rom være som første boot device i bios, for at maskinen skal kunne starte opp fra cd'n. Videre, så velger du språk, partisjon, og så installerer det seg.. Husker ikke xp installasjonen heelt i hodet, men bare fulg instruksene på skjermen :)

Og det heter ikke reboote når man skal installere os på nytt, da heter det reinstallering av os :) Rebot er å restarte maskinen, samme effekt som å slå av og på pc'n, eller Start på nytt i windows startmeny ;)

Lenke til kommentar

drivere finner du her :

http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html

legg de over på en minnepenn eller en ekstern harddisk. Det viktigste er egentlig drivere til nettverkskort , slik at du kommer deg på nett med den og kan bare laste ned drivere direkte til pcen :)

edit: men hvis du bruker en recovery cd, regner jeg med at den inkluderer drivere.

men jeg har ikke noe windows cd (ikke recovery cd, det har jeg), hvordan kan jeg innstalere windows på nytt?

var da sikker på at recovery cd'en inneholdt windows jeg, da den skal gjøre den om til fabrikkinnstillinger, altså med windows installert.

Lenke til kommentar

recovery cd'n inneholder windows ja, men ikke drivere. Dog, noen produsenter legger driverene inn på de. Nå har jeg ikke hørt om en eneste pc som blir solgt med recovery cd de siste årene, men har recovery partisjon. Den recoverypartisjonen blir ubrukelig om man reinstallerer utenom den, eller legger inn en dualboot.

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

recovery cd'n inneholder windows ja, men ikke drivere. Dog, noen produsenter legger driverene inn på de. Nå har jeg ikke hørt om en eneste pc som blir solgt med recovery cd de siste årene, men har recovery partisjon. Den recoverypartisjonen blir ubrukelig om man reinstallerer utenom den, eller legger inn en dualboot.

Jeg brukte recovery cden for å reinstallere windows. Og da jeg kom til da den skulle kopiere filer, så kunne ikke følgende filer kopieres:

- cminicfg.xml

- ipcfg.xml

- potscfg.xml

- osinfo.xml

- pppcfg.xml

Også sjedde dette:

post-201953-0-68571900-1304357471_thumb.jpg

post-201953-0-12973500-1304357505_thumb.jpg

post-201953-0-91198900-1304357524_thumb.jpg

post-201953-0-63123500-1304357544_thumb.jpg

Og da jeg trykka på ''close'' så restartet pcen.

hva skal jeg gjøre nå?

takk på forhånd

Endret av protoneedhelp
Lenke til kommentar

Si ifra når du har gjort dette. Da skal du boote fra cd'n, velge harddisken din, og formatere den til NTFS.

btw, svarte på tråden din på itpro oxo..

hva skal jeg velge, det er en disc image file, skal jeg velge '' create image file from files/folders, write files/folders to disc,write image file to disc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...