Gå til innhold

Sms fra 2404


Anbefalte innlegg

Har de siste dagene fått 2 sms fra "2402" med følgende innhold:

Nye videoer i Toske-TV

Hjelp: 80048005.

Abbonomentet fornyes hver 5.dag til du sender "STOPP" til 2404. En melding til 50kr/5dager.

 

Ser at det allerede har påløpt 50kr på fakura fra dette.

Aner jo ikke hva dette er, er det i det hele tatt trygt å sende stopp til dette nummeret?

Prøvde 800 nummeret men er tydeligvis stengt nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut firmanavn: http://www.m-e-f.org/member_search/alphabetical/a_z_of_members/?showUid=572&backUid=309&cHash=c76f77d3fb - Basert i Tyskland fikk jeg høre

 

Ringte 800 nummeret, og fikk snakke med en svensk kundebehandler, jeg forklarte situasjonen som var at jeg har blitt trukket 100kr for noe jeg ikke har bestilt.(Har sperret for innholdstjenester hos telenor nå)

 

Personen sa at abbonomentet kan ha startet ved at jeg har klikket på et reklamebanner i nettleseren på mobilen(!!).

Dette er vel ikke i det hele tatt mulig?

De sa de kunne sende pengene tilbake til min bankkonto hvis de fikk kontonr, IBAN,BIC.

Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg om det går an, siden mobilnr ditt ligger jo i din egen telefon, og alt banneren da trenger å gjøre er å sende en mld med START til 2404 uten at du ser det, og vips, så er du innmeldt. Eller at banneren rett og slett bare er en "jeg godtar vilkårene etc" knapp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sperre for slike innholdstjenester burde vært standar på alle mobil abonnement. De som da ønsket og betale 650 kroner uka for og ha en rosa kanin som bakgrundsbilde selv kontakte operatøren og åpnet for det.

 

Kom til og trykke på en reklame link i en applikasjon for en stund tilbake, og da rant det inn søppel sms for 150 kroner på 2 minutter for jeg rakk og få sperret tjenesten. De lever av og svindle folk, og mobiloperatørene lar dem holde på.

 

Og det og ringe halve verden rundt for å få tilbake 150 kroner, det gidder jeg rett og slett ikke..

 

 

Jeg hater disse selskapene dypt og inderlig, og håper de alle får en lang og smertefull død. :)

 

 

edit:lefi

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...