Daysleeper Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Ypperlig - da var det nok rett og slett bare en node ett sted som var nede/overbelastet e.l. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Edit: Nvm... Litt seint å leste ikke side nummer 2. Men tracert er uansett et nyttig verktøy for å finne ut hvor ting får galt. Du kan jo prøve en "tracert edgecastcdn.net" så kan du se hvor den stopper opp hen. Husker det finnes en måte å tvinge maskinen til å koble direkte til en IP. Altså du legger manuelt inn en overstyring for DNSen. Skal se om jeg finner ut hvordan man gjorde det. Endret 30. april 2011 av Korialstraz Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Edit: Nvm... Litt seint å leste ikke side nummer 2. Men tracert er uansett et nyttig verktøy for å finne ut hvor ting får galt. Du kan jo prøve en "tracert edgecastcdn.net" så kan du se hvor den stopper opp hen. Husker det finnes en måte å tvinge maskinen til å koble direkte til en IP. Altså du legger manuelt inn en overstyring for DNSen. Skal se om jeg finner ut hvordan man gjorde det. Det ser ut som om problemet er løst, men noe slikt kan jo være interessant å kunne uansett. Endret 30. april 2011 av Splitter Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Edit: Nvm... Litt seint å leste ikke side nummer 2. Men tracert er uansett et nyttig verktøy for å finne ut hvor ting får galt. Du kan jo prøve en "tracert edgecastcdn.net" så kan du se hvor den stopper opp hen. Husker det finnes en måte å tvinge maskinen til å koble direkte til en IP. Altså du legger manuelt inn en overstyring for DNSen. Skal se om jeg finner ut hvordan man gjorde det. Det ser ut som om problemet er løst, men noe slikt kan jo være interessant å kunne uansett. Jepp det er veldig nyttig! Og fant siden som forklarer det! http://www.quackit.com/how-websites-work/how-dns-works.cfm I ditt tilfelle tidligere kunne du prøvd å legge inn en egen DNS entry som sier at edge-hva-det-nå-var skal gå til IP adressen de oppgir. Husk bare å redigere det ut igjen seinere, hvis GOG forandrer IP'n noen gang vil din lokale DNS instillinger ikke nå riktig adresse, og du får ikke lastet ned igjen. PS: Er ikke sikkert dette ville fungert, men har opplevd at tidligere at det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Ypperlig - da var det nok rett og slett bare en node ett sted som var nede/overbelastet e.l. Jepp, jeg hadde samme problemet og det gikk gjennom de samme telia-nodene (til edgecast-####-telia.net faktisk), selv om jeg bare har 12 hopp totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå