Gå til innhold

Er GOG.com seriøst?

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som har vanskeligheter med å laste ned noe fra GOG.com i dag? Vet ikke hva som er problemet, men i dag kjøpte jeg mitt første spill fra GOG.com, og uansett hva jeg gjør så er det klin umulig å laste det ned. Har forsøkt både å laste det ned direkte fra siden og med "GOG downloader".

På suport står det følgende:

4) If you're unable to download files both with your browser and the Downloader, this might suggest problems with your DNS server. Please do the following to verify this:

click Start -> Run...,

type in cmd and click OK,

type in ping edgecastcdn.net and press Enter.

The result should look like this:

Pinging edgecastcdn.net [72.21.81.133] (...)

Make sure that the URL is resolved to an IP address (like 72.21.81.133, by default). If that isn't the case, or if you're unable to ping this address at all, this might mean that your DNS server is unable to resolve the URL into the proper IP address. Please try using a different DNS server, if possible, or the automatically assigned one if you have entered one manually.

Når jeg prøver å følge denne forklaringen får jeg opp dette. Så hva gjør jeg nå? Har jeg akkurat kastet $9.99 ut av vinduet? :hrm:

post-22020-0-66719100-1304178274_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hi, im experiencing a problem downloadin a game i bought at your store. I tried your "support" method, and it didn`t work properly <sett inn bilde her>. Please help me solve this problem quickly.

Sincerely, Splitter"

Funker den?

Ellers kan du jo prøve "Hi me is having problem HELP NUW!!11!"

Endret av Gabbe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ellers kan du jo prøve "Hi me is having problem HELP NUW!!11!"

Den funker sikkert. :!:

Skal se om jeg klarer å skrive en (nesten) forståelig mail til dem. Å kaste bort $9,99 er jo ikke så farlig, men planen var jo å kjøpe The Witcher 2 fra GOG.com. Akkurat det frister ikke noe særlig nå.

Lenke til kommentar

Testet nettopp, og jeg fikk lastet ned helt fint med full hastighet som vanlig hos gog.

Har kun positive erfaringer med nettsiden, og kan heller ikke finne noen tråder på forumet fra andre med samme problem som deg.

Kunne du forsøkt samme metode som du gikk gjennom tidligere med kommandolinjend (cmd.exe) bare at du i stedet for "ping edgecastcdn.net" skriver "tracert edgecastcdn.net"?

Skal prøve å forklare litt enkelt hva dette gjør:

Du vil med en traceroute få opp alle nodene trafikken er innom på sin tur og svartiden til å nå hver av disse - øverst vil det være modem evt. router med lokale adresser, etterfulgt av den lokale koblingboksen osv hopp etter hopp helt til trafikken enten stopper eller når bestemmelsesadressen (serveren du tracer/pinger.)

Denne metoden kan fortelle deg hvor trafikken blir brutt - mao hvor problemet sannsynligvis ligger :)

Lenke til kommentar

Testet nettopp, og jeg fikk lastet ned helt fint med full hastighet som vanlig hos gog.

Har kun positive erfaringer med nettsiden, og kan heller ikke finne noen tråder på forumet fra andre med samme problem som deg.

Kunne du forsøkt samme metode som du gikk gjennom tidligere med kommandolinjend (cmd.exe) bare at du i stedet for "ping edgecastcdn.net" skriver "tracert edgecastcdn.net"?

Skal prøve å forklare litt enkelt hva dette gjør:

Du vil med en traceroute få opp alle nodene trafikken er innom på sin tur og svartiden til å nå hver av disse - øverst vil det være modem evt. router med lokale adresser, etterfulgt av den lokale koblingboksen osv hopp etter hopp helt til trafikken enten stopper eller når bestemmelsesadressen (serveren du tracer/pinger.)

Denne metoden kan fortelle deg hvor trafikken blir brutt - mao hvor problemet sannsynligvis ligger :)

Absolutt verdt et forsøk. :yes:

Edit: Legger ved feilmeldingen også i tilfellet den skulle være til hjelp for noen.

post-22020-0-18647200-1304192278_thumb.png

post-22020-0-85381000-1304193045_thumb.png

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

Hmmm, 14 hopp er nokså mye. Så her er det nok enten trafikken mellom serveren og telia's node, eller en siste node mellom telias nett og den aktuelle serveren som er problemet. Sier Telia her, da catch tydeligvis bruker telias backbone videre ut av Norge/Skandinavia.

Jeg når serveren på 11 hopp, inkludert lokale adresser og en sub-IP på domenet (edgecastcdn.net) Samtlige 7 av nodene før jeg har kontakt med serveren er telenor noder.

Så kan rett og slett være ISP-relatert, siden trafikken rutes forskjellig.

Endret av Daysleeper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...