Gå til innhold

Ms. Splosion Man, mer eksplosiv moro fra Twisted Pixel

Mr. Pants

Anbefalte innlegg

MsSplosionMan_Logo.jpg

Lanseringsdato: (Sommeren?) 2011

Utvikler: Twisted Pixel

Sjanger: Platform

Lanseres til: XBLA

Twisted Pixel er kanskje det nærmeste Xbox 360 kommer gamle Rareware(trist nok). De siste tre årene har utvikleren nemlig skapt en rekke fargerike platformeventyr til XBLA. Noen av dem har lykkes bedre enn andre, og et av dem heter Splosion Man. Spillet havnet litt i skyggen av Trials HD og Shadow Complex da det ble lansert, men de som gav det en sjanse fant fort ut at det var et solid platformspill. I dag har Splosion Man et snitt på 84% hos Metacritic, og salgstallene antas å ligge på rundt 400k.

Nå er tiden kommet for et gjensyn med Splosion Man universets elleville platformsprell og gærne presentasjon. Istedenfor å lage Splosion Man: Splode Harder, bestemte de seg dog for å skifte ut hovedpersonen. Twisted Pixel elsker popkulturelle referanser, så det er ikke vanskelig å skjønne at tittelen er en referanse til Ms. Pac-Man. Om utskiftningen av hovedpersonen er inspirert av Donkey Kong Country 2 er derimot mer uvisst, men denne gangen er det altså opp til Ms. Splosion Man å redde Splosion Man. Innholdsmessig ser spillet ut til å by på nye områder, utfordringer og sanger.

Gamespot fikk teste spillet på GDC tidligere i år, og de filmet like godt 10 minutter med gameplay:

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg vet ikke om det var en glitch eller ikke, men jeg klarte å raske til meg trialen til spillet i går. Det er fortsatt umulig å kjøpe spillet, så jeg må fortsatt vente til neste onsdag.

Noen raske inntrykk:

+ De har lagt til nye gameplay-elementer. Blant annet kanoner som minnet meg ganske mye om tønnene fra Donkey Kong Country.

+ Presentasjonen er mye bedre.

+ Grafikkmotor-klippet er priceless. "Your move, Unreal" :p

- Jeg la merke til litt slowdown i bossfighten mot Mighty Eternal. Får håpe frameraten holder seg stabil i de andre bossfightene.

- Litt lange loading-sekvenser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...