Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Puppeproblemer. Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Det er fortsatt respektløst uansett om man har komplekser eller ikke (kvinnfolk er følelsesfolk)

Jeg har en kompis som tøffer seg ved å påpeke sexy damer mens dama hans er tilstede. Han gjør det mest for å tøffe seg for gutta.

Hun blir såret av dette, og tenker at han ikke er fornøyd med kroppen hennes. Hun likte kroppen sin før hun ble sammen med ham.

Å kommentere kropper hos andre pga noe man ikke har selv - er det som gir komplekser!

Men begge to har problemer, han vet ikke helt å oppføre seg ved kjæresten, hun vet ikke å stå opp for seg selv.

Når jeg tenker på TS og hennes historie, så ser jeg begge sider. Men det er jo hun som sitter med ansvaret for å ta en avgjørelse. Jeg kan også se at hennes pupper vil miste mer å mer apeal etterhvert som hun blir mer å mer ukomf med de ved kjæresten. Om de er store eller små, så må de bæres sexy også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fortsatt respektløst uansett om man har komplekser eller ikke

Det er da faktisk kun respektløst å kommentere andre damer forran dama si, hvis hun har selvtillitsproblemer og da ikke takler dette på en god måte, SAMT at man er klar over alt dette.

Å gjøre det med ei dame som faktisk ikke har noen problemer med det er da vitterlig ikke respektløst!

Ei heller hvis man ikke er klar over at hun ikke liker det.

Lenke til kommentar

Dette er igrunn litt "morsomt"... "Alle" damer sier de vil ha en ærlig fyr... Men hva skjer når de faktisk får en? De takler det somregel SVÆRT dårlig. :whistle:

Som du sier selv TS, han er jo sammen med deg fordi han liker deg, og du forstår tydeligvis såpass at det går an å like små pupper selv om man foretrekker store etc... Så hva er egentlig problemet?!

"Alle" damer vil ha en ærlig fyr, ja. Men det er forskjell på å være ærlig, og å gni det inn. Det er forskjell på ikke lyve og si at man elsker små pupper når man egentlig liker dem digre, og å nevne ved en hvilken som helst tenkelig anledning at store pupper er best.

Problemet ligger i at hun har et kompleks for sine pupper, fordi de er små. Dette har hun fortalt kjæresten sin som i stedet for å fortelle henne om alle fordelene med små pupper og å støtte henne, fortelle henne at puppene hennes er fantastiske, så går han rundt på gaten og fremhever de kvaliteter pupper kan ha, som hennes ikke har.

Problemet er ikke at han liker store pupper, problemet er at han velger å gni det inn hos kjæresten. Ikke fortelle det når han blir spurt, men nevne det ved en hver anledning. Personen som skal være en støtte for henne trykker henne i stedet lengre ned ved å velge å ta opp ett emne gang etter gang, når han vet det plager henne, og hun ikke er klar for å snakke om det i tide og utide. Han respekterer ikke hennes ønsker, og gjør narr av dem. Det er problemet.

Problemet ligger aldeles ikke først og fremst i at hun har komplekser. Alle har noen former for komplekser, noen har større enn andre. Hadde han vist aksept og støtte med kroppen hennes, hadde hun kanskje også fjernet denne usikkerheten.

Ved å si at han er sånn og at hun må leve med dette sier han egentlig: ta meg for den jeg er, eller la være. Dette veier særdeles mye mindre enn at han skal vise respekt og ta henne for den hun er. Hvem er avhengig av å kommentere andre kropper for å være seg selv uansett? Puppene hennes får hun ikke gjort noe med, men oppførselen hans er det fullt mulig å justere.

Du beskriver dette i siste avsnitt, men da beskriver du også problemet annerledes.

Lenke til kommentar

Det er da faktisk kun respektløst å kommentere andre damer forran dama si, hvis hun har selvtillitsproblemer og da ikke takler dette på en god måte, SAMT at man er klar over alt dette.

Riktig, og det er respektløst overfor trådstarter. At du kaller det selvsensur er bare idiotisk.

Lenke til kommentar

Å gjøre det med ei dame som faktisk ikke har noen problemer med det er da vitterlig ikke respektløst!

Ei heller hvis man ikke er klar over at hun ikke liker det.

Han vet jo at hun ikke liker det. De har jo diskutert dette.

= Respektløsts.

Men siden han ikke gjør noe med det (noe hun nok vet godt han ikke kommer til å gjøre heller), så er det som må gjøres hennes avgjørelse. Prøve å komme over kompleksene sine uten hans hjelp, leve med det, eller gi opp.

Han kan godt være en real kar ellers, men med et slikt problem i forholdet, så mener jeg minussiden overdøver plussiden her...

Hvorfor er han sammen med en med små pupper, hvis han er så gal etter store?

Hvorfor er hun sammen med en som "rakker ned" på puppene hennes, når hun tydeligvis sårt trenger bekreftelse og oppmuntring ang de.

Hvem er hun til å kreve at han skal forrandre seg?

Hvem er han til å kreve at hun skal forrandre seg?

Man skal ikke gå inn i forhold og prøve å forandre oppførsel, men for meg høres det ut som hun føler hun må forandre på sin fysiske kropp for å få hans fulle oppmerksomhet og beundring... Det må da være hakket verre?

Lenke til kommentar

Riktig, og det er respektløst overfor trådstarter. At du kaller det selvsensur er bare idiotisk.

Din mening, din rett, men, selvsensur er jo nettopp hva det er.

Fyren må bedrive selvsensur for å ikke være respektløs.

Lenke til kommentar

Hvis dette er ett tilfelle der en side av historien er nok, så anbefaler jeg at dere tar en seriøs prat om det.

TS: Du ble født på denne måten, og det er ingenting gale med det. Du er hvem du er, og hvordan du ser ut er irrelevant og du burde ikke føle deg dårlig pga. det. Prøv å snakk med han og få han til å bygge opp selvtilliten din.

Rakker han ned på puppene dine eller er han bare glad i store pupper og kommenterer de? Hvis han rakker ned på dine pupper synes jeg han burde akseptere å ikke rakke ned på dem. Hvis han ikke takler det har du 2 alternativ:

1. Bygg opp selvtilliten selv, det kan gjøres med hobbyer/ting du klarer.

2. Dropp han, finn en som faktisk klarer ett forhold uten å bryte ned selvtilliten din.

Hvis han kommenterer andre damer foran deg, eller andre sine pupper foran deg og du ikke liker det synes jeg han burde slutte med det og... Han høres ut som den litt mer kontrollerende typen, men en side av saken er ikke alltid nok.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Trådstarter.

Hvorfor lar du denne drittsekken kjøre over deg? Det han dusten prøver å gjøre er kanskje å få deg til å ta silikon. Noe jeg FRA RÅDER deg. Naturlig er best. Du kan fremdeles være en god 8er med små. Derimot hvis du lar deg tillate legen å gi deg en eller to størelse større, raser du ned mot kanskje en 5er.

SILIKON ER OVERVURDERT, NATURLIG ER BEST Bare se på Linni Meister, hu er for meg en 3er

Her er mitt tips som du burde gjøre. Kle han naken, men ikke gi han noe form for nytelse, så dumper du han på stedet. Gå og ikke se tilbake, virkelig. For denne "kjæresten" som du kaller han er virkelig ikke kjæresten din. Trådstarter, du har IKKE dårlig selvtillit. Du har bare fått tak i et rasshøl av en kar som prøver å bryter deg ned, fordi han kanskje har selvtillits problemer og derfor prøver han å overkjøre andre for å komme seg 'opp'.

Lenke til kommentar

Han vet jo at hun ikke liker det. De har jo diskutert dette.

= Respektløsts.

Enig.

Men siden han ikke gjør noe med det (noe hun nok vet godt han ikke kommer til å gjøre heller), så er det som må gjøres hennes avgjørelse.

Prøve å komme over kompleksene sine uten hans hjelp, leve med det, eller gi opp.

Han kan godt være en real kar ellers, men med et slikt problem i forholdet, så mener jeg minussiden overdøver plussiden her...

Han har jo forsøkt(?), hun sier jo selv at han sluttet å kommentere andre forran henne i flere mnd, men hadde nå én glipp (i fylla).

Hvorfor er han sammen med en med små pupper, hvis han er så gal etter store?

Hvorfor er hun sammen med en som "rakker ned" på puppene hennes, når hun tydeligvis sårt trenger bekreftelse og oppmuntring ang de.

Her har du tydeligvis feil inntrykk av situasjonen.

Hun skriver selv:

Føler jeg må nevne at dette er et ytterpunkt i forholdet vårt. Han er veldig flink til å si pene ting om både puppene mine og meg generelt, og det er tydelig at han er fornøyd med meg (han hadde jo ikke vært sammen med meg ellers).

Hvem er hun til å kreve at han skal forrandre seg?

Hvem er han til å kreve at hun skal forrandre seg?

Man skal ikke gå inn i forhold og prøve å forandre oppførsel, men for meg høres det ut som hun føler hun må forandre på sin fysiske kropp for å få hans fulle oppmerksomhet og beundring... Det må da være hakket verre?

Igjen, feil inntrykk.

Problemet, sett med hennes øyne, er at han kommenterer attributter ved andre jenter som hun ikke besitter (noe som IKKE betyr at han ikke liker hennes pupper. Som hun sier selv, det går helt fint an å like små, selv om man foretrekker store).

Problemet, sett med hans øyne, er at hun ikke takler at han er som han er, og det å kommentere andre jenter er jo da tydeligvis en del av hvordan han er.

Enten må hun jobbe såpass med selvtilliten sin at hun takler at han er som han er, eller så må han forrandre seg.

...men som du selv sier, hvem er hun til å kreve at han skal det?

Eller han henne, selvsagt.

Forrandringen må de ville selv, og han har tydeligvis forsøkt å begrense seg, noe han også gjorde, men hadde nå én glipp. Hun har også forsøkt, å jobbe med selvtilliten sin. Noe som tydeligvis heller ikke fungerte særlig godt, tatt i betraktning reaksjonen hennes på glippen hans.

Vil han forrandre hvordan han er? Det virker ikke sånn på meg ihvertfall, ikke egentlig. Pluss, frittalenhet er jo egentlig ikke en dårlig ting, isolert sett.

Komplekser, dårlig selvtillit etc, ER en dårlig ting, og slik jeg ser det er det her de (hun) har en jobb å gjøre (uavhengig av forholdet).

...men klart, jeg ser jo den at den jobben kan være problematisk å gjennomføre hvis han ikke samtidig bedriver selvsensur. Så her må jo hun da ta et valg utifra hvor stort problemet oppleves for henne sett oppimot hans vilje til å hjelpe henne med å bli kvitt rotårsaken.

Lenke til kommentar

oioioi se: jeg har gjort problemet mye større enn det er (kvinnfolk :p)

Jeg er jo enig i det du sier, jeg ser også nå (når du har oppsumert hele saken for meg), at problemet egentlig ikke er så stort.

For henne er det sikkert stort, og jeg skjønner det, men synes fortsatt at han skal få kred for å prøve. Og det da er hun som muligens gjør det større enn det er, men har man problemer (komplekser og dårlig selvtillit) så blir det gjerne slik.

Hadde likt å hørt hans side :p

Jeg forstår fortsatt ikke at de er sammen, når det tydeligvis går slik utover hennes psyke. Menmen. Jeg skal nå prøve å ikke se for meg hvordan dette forholdet har det om noen år.

Jeg liker ikke at jenter ikke liker puppene sine.

Pupper er sexy, uansett størrelse (sier de menn jeg møter)

Lenke til kommentar

Har egentlig veldig lyst til å vise ham denne tråden, men tviler på at det blir godt mottatt.

Postet av anonym: 08dd4bdcf154162236e6c7fe77b64112

Vis han hvem som har baller (mataforisk) og send denne tråden til han. med en kort notis:

"Skjerpings eller ingen pulings"

Lenke til kommentar

Nja... Pupper er da ikke alltid sexy, det kommer da anpå puppen :p

Fine pupper er sexy.

Fæle pupper er absolutt ikke sexy.

Vanlige pupper er... Vanlige.

...(omtrent) uansett størrelse. (Det kan jo faktisk bli for stort også. Eller for lite).

Personlig foretrekker jeg små over store. Fine små altså... :thumbup:

Lenke til kommentar

Problemet, sett med hans øyne, er at hun ikke takler at han er som han er, og det å kommentere andre jenter er jo da tydeligvis en del av hvordan han er.

Det er en negativ egenskap han har. At hun ikke liker den er fullt forståelig.

Vil han forrandre hvordan han er? Det virker ikke sånn på meg ihvertfall, ikke egentlig. Pluss, frittalenhet er jo egentlig ikke en dårlig ting, isolert sett.

Ytringsfrihet, som jeg antar du mener, er selvsagt en god ting. Men det er mulig å ikke spy ut dritt hele tiden, selv om en har lov. Det er ikke en god ting at han sier hva han vil i dette tilfellet.

Komplekser, dårlig selvtillit etc, ER en dårlig ting, og slik jeg ser det er det her de (hun) har en jobb å gjøre (uavhengig av forholdet).

Han gjør jammen ikke noen god jobb med å hjelpe henne.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. TS her.

Nå har jeg lest gjennom tråden et par ganger og fundert litt. Det som overrasker meg er at de fleste av dere tar veldig tydelig parti med en av oss. Dette styrker hva jeg sa om å "møtes på halvveien", fordi begge tar litt feil.

Vil også understreke at jeg ikke laget denne tråden for å få sympati, men for å få ærlige meninger om en sak jeg sliter med. Synes også at jeg tydelig får frem hans side av saken.

Det at fyren snakker åpent om hva han tenker hadde ikke vært et problem for henne hvis hun ikke hadde hatt komplekser for titsa sine.

Poenget er vel egentlig at jeg hadde null problemer med puppene mine før vi møttes. Jeg tenkte nesten ikke over at de var der en gang. Regner også meg selv som å være forholdsvis sterk, og er slettes ingen sutrete dramaqueen som blir sint for den minste ting. Likevel har dette gradvis brutt meg ned over flere måneder, og det tok en stund før det gikk opp for meg at jeg faktisk har et puppekompleks. (Jeg unner forresten ikke min verste fiende å ha slike komplekser. Det er et helvete).

Har også sagt til kjæresten at jeg ikke krever full "sensur", som dere så fint kaller det, men at han tenker seg litt om før han snakker. Dette mener jeg er en god egenskap å ha uansett, og lite å ofre for et ellers bra forhold. Grunnen til at jeg sliter er jo fordi det blir så MYE. Jeg rekker rett og slett ikke å bygge opp selvtilliten før han kommer med et nytt stikk. De siste månedene har han oppført seg kjempefint, og jeg merker allerede at jeg beveger meg fremover. Kanskje blir jeg til og med helt herdet i fremtiden?

Han har jo forsøkt(?), hun sier jo selv at han sluttet å kommentere andre forran henne i flere mnd, men hadde nå én glipp (i fylla).

Han sluttet aldri å kommentere damer og komme med slibrige kommentarer, men senket det ned til et nivå jeg kunne leve med. Det som satte kranglingen i gang var rett og slett bare fyll. Alkohol forsterker nemlig følelser. Jeg overreagerte, han misforsto osv.

Igjen, takk for svar. Det hjelper! En interessant diskusjon ble det også. Kommer sannsynligvis til å oppdatere dere når situasjonen løser seg.

Det er ikke normal adferd i et forhold at man viser hverandre så lite respekt at man sitter å uler etter pupp hver gang ei sprek dame går forbi.

You made my day.

Lenke til kommentar

Bozzeye: Hvordan får du det å si hva man tenker til å være en negativ egenskap?

At ts her ikke syns det er særlig kult at han kommenterer andre jenter med store pupper, fordi hun har komplekser for sine små, sier seg jo selv, men det gjør ikke frittalenhet til en dårlig egenskap generellt sett.

Han gjør jammen ikke noen god jobb med å hjelpe henne?

Føler jeg må nevne at dette er et ytterpunkt i forholdet vårt. Han er veldig flink til å si pene ting om både puppene mine og meg generelt, og det er tydelig at han er fornøyd med meg (han hadde jo ikke vært sammen med meg ellers). Jeg skjønner også veldig godt at det går ann å foretrekke store pupper men samtidig like små.

Vi hadde en alvorlig samtale om dette for noen måneder siden, og han gikk med på å skjerpe seg. Ikke fordi han forsto problemet mitt, men fordi han ikke likte den dårlige stemningen det skapte. Grunnen til at jeg tar det opp igjen i dag er at det "sprakk" for noen dager siden. Da kom det fram at han slet med å holde seg i skinnet og følte at det var urettferdig at han skulle fortrenge personligheten sin fordi jeg er hårsår. "Jeg har jo vært sånn så lenge jeg kan huske". Vi var fulle da det skjedde

Leser dere som svarer her innleggene til TS idet hele tatt?!

Lenke til kommentar

Jeg lurer mer på hvordan du kom fram til det? Jeg skriver jo at det er en god ting å ha mulighet til å si hva en vil. Det jeg mener er en negativ egenskap er å kommentere andre jenter, når kjæresten åpenbart ikke synes det er greit.

Første steg for å løse et problem, er å innrømme at en faktisk har et problem. Det later til at problemet i hans øyne bare er en bagatell, og at han ikke ser hvor stort problemet egentlig er.

Lenke til kommentar

De siste månedene har han oppført seg kjempefint, og jeg merker allerede at jeg beveger meg fremover. Kanskje blir jeg til og med helt herdet i fremtiden?

Jeg håper det, og det virker for meg utifra hva du skriver at du er på vei dit også, sakte men sikkert =)

Og det at typen din er ærlig (både på godt og vondt), er jo strengt tatt en bra ting, selv om det kan stikke litt innimellom...

Klisjé, men: Det er i motbakke det går oppover.

Det virker kanskje litt sært, men det er av slikt som dette man oppnår reellt god selvtillit, forutsatt at man takler det på riktig måte altså, og ikke benytter motgangen til å grave seg enda lenger ned.

Folk som bare blir dullet med og omgir seg med selvsensurerende ja-folk kan tilsynelatende ha god selvtillit de også, og de opplever det sikkert som om de har det også, men den er skjør, akk så skjør... Den minste lille motstand så er de rett i kjellern.

Du virker som ei "grepa dame" ts, med mye mellom øra, samt du er reflektert og evner å tenke objektivt og se det store bildet.

Jeg regner med at dette går rette veien, nettopp av overnevnte årsaker.

Lenke til kommentar

snip.

Så det du sier er at du hadde vært helt ok hvis dama di hadde sagt 'Du er lubben', 'faen så ekkel overkropp du har', 'æsj, nei jeg suger ikke den stygge pikken din' and so on. Og ikke nok med det, dere er på ferie og på stranda (for eksempel) og hu går og sier 'FAEN så digg overkropp han har', 'oi se, han går naken. kjekk var han også'. Det er i allefall inntrykket jeg får av deg, at dette er helt ålreit og ikke noe big deal.

Det er selvsagt en totalt uaksetabel oppførsel hvis dama mi skulle gått sånn. Om min partner nevner pent og pyntlig at jeg burde snart tatt en løpetur blir en helt annen sak.

De to 'scenarione' og si ting på er bare detaljer i fra hverandre. Men det er HELT forskjellige meninger/tanke bak det. begge delene er ærlig sakt, men spydighet hjelper dårlig i ett forhold.

Nå satt jeg det litt på spissen.

Endret av The_Tom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

The_Tom:

Inntrykket ditt er omtrent så feil som det får blitt.

Jeg sa det jeg sa, og ikke noe annet enn nøyaktig hva jeg sa. Det jeg sa, er noe HELT annet enn hva du tydeligvis tolket innlegget som.

Å snakke nedlatende om kjæresten og være spydig er selvsagt ikke ok, ei heller har jeg påstått det. Ei heller handler denne tråden om dette!

Det som derimot er "helt ålreit" og "ikke noe big deal", er å omtale andre positivt. Så DEN delen plukket du opp riktig ihvertfall... =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...