Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Puppeproblemer. Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at han er 24 år, og ikke nettopp blitt fjortiss? For slik du beskriver han så kan ikke hans mentale alder være noe høyere enn 14 år.

Synes ikke han respektere deg nok når han ignorer det du sier angående tidlige sex partnere og slike ting.

Ikke finn deg i hans oppførsel og angående puppene dine så ikke være usikker på deg selv pga du selv synes de er små. Uansett når du finner en gutt som respektere deg så vil han sikker like deg for den du er.

Hvor gammel er du TS og hvor lenge har dere vært sammen?

Edit: Etter å ha lest resten av tråden så legger jeg til litt mere tekst ;p

Vi hadde en alvorlig samtale om dette for noen måneder siden, og han gikk med på å skjerpe seg. Ikke fordi han forsto problemet mitt, men fordi han ikke likte den dårlige stemningen det skapte. Grunnen til at jeg tar det opp igjen i dag er at det "sprakk" for noen dager siden. Da kom det fram at han slet med å holde seg i skinnet og følte at det var urettferdig at han skulle fortrenge personligheten sin fordi jeg er hårsår. "Jeg har jo vært sånn så lenge jeg kan huske". Vi var fulle da det skjedde, og kom derfor ikke fram til noe konkret løsning. Regner med at vi skal ha en ny samtale snart, og da tenkte jeg det var fint å få noen andres perspektiv først. Det er ofte vanskelig å se begge sidene av saken når man er en av partene.

Postet av anonym: 08dd4bdcf154162236e6c7fe77b64112

Han gikk ikke med på en dritt i mine øyne. Faen meg den dummeste 'unnskyldningen' jeg har hørt på lenge og resten av det han sier høres like dumt ut.

Gi slipp på fyren, så vil han nok inse hvor stor drittsekk han har vært.

Og ikke ta han tilbake!

Jeg er 20, og dette er mitt første forhold (noe han ofte drar inn i diskusjonene våre, "jeg har erfaring, ergo: jeg vet best").

Jeg tar til meg det dere har sagt, selv om jeg synes det er litt brutalt å si at jeg skal slå opp. Det er vanskelig for meg å fremstille et forhold med noen halvsinte setninger på et internettforum, og jeg håper dere skjønner at ting er litt mer komplisert enn som så.

Har egentlig veldig lyst til å vise ham denne tråden, men tviler på at det blir godt mottatt.

Postet av anonym: 08dd4bdcf154162236e6c7fe77b64112

Ja, er uten tvil lett for "oss" å si hva du burde gjøre. Men hva du gjør er vel en annen ting.

Du får vel heller ta det vi sier som en pekepinne på at noe er gale i forholde deres.

Noen jenter er veldig dramaqueen og tolerer overhode ingenting, du er det motsatte. Sett foten ned å være bestemt!

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er igrunn litt "morsomt"... "Alle" damer sier de vil ha en ærlig fyr... Men hva skjer når de faktisk får en? De takler det somregel SVÆRT dårlig. :whistle:

Som du sier selv TS, han er jo sammen med deg fordi han liker deg, og du forstår tydeligvis såpass at det går an å like små pupper selv om man foretrekker store etc... Så hva er egentlig problemet?!

Fyren har jo faktisk et poeng i det han sier med at du er hårsår... Hadde du ikke vært det, så hadde du jo ikke reagert på denne måten i det hele tatt.

Enten får du jobbe med selvtilliten din så den blir såpass at du takler å høre at typen din har stappet kølla i andre jenter før, syns andre jenter faktisk er attraktive (han er jo ikke blind) etc, ELLER så får du dumpe fyren, og finne deg en som serverer hvite løgner for å tekkes din potensiellt raknende selvtillit i de tilfellene du spør spørsmål du egentlig ikke vil vite svaret på, samt bedriver heftig selvsensur ellers.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er utrolig synd at en sånn idiot av en kjæreste klarer å bryte ned selvtilliten din på den måten. Det er ikke sikkert at han mener å være en idiot mot deg, men at han bare ikke tenker seg om før han snakker. Jeg syns at du skal prate med han om det, og hvis han ikke begynner å respektere deg mer så dumper du han. Du fortjener å være sammen med en som setter pris på de puppene du har og den personen du er.

Lenke til kommentar

Dette er igrunn litt "morsomt"... "Alle" damer sier de vil ha en ærlig fyr... Men hva skjer når de faktisk får en? De takler det somregel SVÆRT dårlig. :whistle:

Som du sier selv TS, han er jo sammen med deg fordi han liker deg, og du forstår tydeligvis såpass at det går an å like små pupper selv om man foretrekker store etc... Så hva er egentlig problemet?!

"Alle" damer vil ha en ærlig fyr, ja. Men det er forskjell på å være ærlig, og å gni det inn. Det er forskjell på ikke lyve og si at man elsker små pupper når man egentlig liker dem digre, og å nevne ved en hvilken som helst tenkelig anledning at store pupper er best.

Problemet ligger i at hun har et kompleks for sine pupper, fordi de er små. Dette har hun fortalt kjæresten sin som i stedet for å fortelle henne om alle fordelene med små pupper og å støtte henne, fortelle henne at puppene hennes er fantastiske, så går han rundt på gaten og fremhever de kvaliteter pupper kan ha, som hennes ikke har.

Problemet er ikke at han liker store pupper, problemet er at han velger å gni det inn hos kjæresten. Ikke fortelle det når han blir spurt, men nevne det ved en hver anledning. Personen som skal være en støtte for henne trykker henne i stedet lengre ned ved å velge å ta opp ett emne gang etter gang, når han vet det plager henne, og hun ikke er klar for å snakke om det i tide og utide. Han respekterer ikke hennes ønsker, og gjør narr av dem. Det er problemet.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Dette virker som en slik "typen min tar feil" tråd.

DA må jeg faktisk være den slemme gutten her, som forteller noe viktig:

DU har valgt denne fyren

DU ble tiltrukket til denne fyren

DU velger å være sammen med han

DU visste nok akkurat hvordan han var når du valgte og fortsatt velger dette

DU har ansvar for ditt eget liv

DU må ta dine egne valg

Du kan bare ta å drite i å komme her og sanke sympati for valg du tar selv, for et liv du selv har ansvar for.

Det er ikke synd på deg. Du har valgt drittsekken, du velger å fortsatt være sammen med han, ja da er det ikke synd på deg, du kan jo faktisk gjøre helt andre valg - ditt liv - ditt ansvar - dine valg, slutt å være tafatt og ta kontroll over livet for faen.

Det finnes masse ålreite mannfolk som ikke holder på sånn, men kvinnfolk har jo fått det for seg at drittsekk=selvtillitt og hensynsfull=usikkerpåsegselv..

SOM MAN REDER LIGGER MAN. YOU BROUGHT THIS ON YOURSELF. IT'S YOUR MESS, YOU FIX IT!

Endret av Ideal
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg forstår det du sier, Ideal, og jeg er i teorien enig med deg. Jeg bare ser ikke at det du sier har noen egentlig relevans, ettersom trådstarter allerede har sagt at dette ikke er hele forholdet, men ett problem de har og som må løses.

Føler jeg må nevne at dette er et ytterpunkt i forholdet vårt. Han er veldig flink til å si pene ting om både puppene mine og meg generelt, og det er tydelig at han er fornøyd med meg (han hadde jo ikke vært sammen med meg ellers). Jeg skjønner også veldig godt at det går ann å foretrekke store pupper men samtidig like små. Likevel synes jeg det er vondt å stadig få påminnelser om at jeg ikke er "den perfekte jenta".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår det du sier, Ideal, og jeg er i teorien enig med deg. Jeg bare ser ikke at det du sier har noen egentlig relevans, ettersom trådstarter allerede har sagt at dette ikke er hele forholdet

Herregud. Du kan da ikke mene at du ikke ser problemet her. Man skal være svært umoden for å ikke klare å identifisere problemstillingen.

Det er jo ingen som har respekt for hverandre som holder på sånn som blir beskrevet her. Det er ikke normal adferd i et forhold at man viser hverandre så lite respekt at man sitter å uler etter pupp hver gang ei sprek dame går forbi. Når man har etablert dette som faktum, så kommer det til HVA NÅ punktet.

Da viser jeg til mitt forrige innlegg. Trådstarter er ansvarlig for sitt eget liv og sine egne valg. Punktum.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette virker som en slik "typen min tar feil" tråd.

DA må jeg faktisk være den slemme gutten her, som forteller noe viktig:

DU har valgt denne fyren

DU ble tiltrukket til denne fyren

DU velger å være sammen med han

DU visste nok akkurat hvordan han var når du valgte og fortsatt velger dette

DU har ansvar for ditt eget liv

DU må ta dine egne valg

Du kan bare ta å drite i å komme her og sanke sympati for valg du tar selv, for et liv du selv har ansvar for.

Det er ikke synd på deg. Du har valgt drittsekken, du velger å fortsatt være sammen med han, ja da er det ikke synd på deg, du kan jo faktisk gjøre helt andre valg - ditt liv - ditt ansvar - dine valg, slutt å være tafatt og ta kontroll over livet for faen.

Det finnes masse ålreite mannfolk som ikke holder på sånn, men kvinnfolk har jo fått det for seg at drittsekk=selvtillitt og hensynsfull=usikkerpåsegselv..

SOM MAN REDER LIGGER MAN. YOU BROUGHT THIS ON YOURSELF. IT'S YOUR MESS, YOU FIX IT!

Takk for at du bidrar med muligheten til at en usikker person kan bli enda mer usikker. "Bra kjempa" som en tidligere skolekamerat ville sagt det.

Jeg er enig i at det er ens eget valg, men hadde du vært i stand til å se lenger enn din egen nesetipp så hadde du muligens oppdaget at det ikke er alle som tør ta dette valget i frykt for hva som kan komme etter, eller ikke kjenner seg selv godt nok til å vite at de faktisk har et valg.

Dette er generelt, og ikke nødvendigvis noe som treffer for trådstarter, men en som er usikker og har laber selvtillit kan glatt tolke det du sier som "jeg har gjort et elendig valg, ergo må jeg være en idiot" og bruke det til å trøkke seg selv enda lenger ned. Selvsagt kan man jo skrike om at det også er et valg, men det er i såfall et valg man har tatt fordi man har et bilde i hodet av at det er slik verden fungerer og ikke ser andre alternativer.

Tiltrekning er heller ikke noe man kan gjøre noe med, og i startfasen ser man gjerne verden gjennom rosa briller og oppfatter ikke negative sider like lett, men jeg antar du er en av de man kan snakke til fornuft når du er dødsforelska og kompisen sier at dama ikke er noe for deg...?

Med andre ord, mennesker ser i stor grad verden slik vi vil se den, basert på følelser, erfaringer og input fra andre, ikke slik den eventuelt måtte være. Vi har en del festlige psykologiske tendenser kalt kognitive bias som sørger for dette, og i mange tilfeller er de så godt innarbeidet at vi ikke aner at de er der.

Forøvrig småfestlig at du klarer å dra korstoget ditt mot "drittsekkene" inn i dette, noe som sannsynligvis er resultatet av det jeg snakker om i forrige avsnitt. Morsomt, ikke sant?

Endret av Raven_Heart
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Herregud. Du kan da ikke mene at du ikke ser problemet her. Man skal være svært umoden for å ikke klare å identifisere problemstillingen.

Det er jo ingen som har respekt for hverandre som holder på sånn som blir beskrevet her. Det er ikke normal adferd i et forhold at man viser hverandre så lite respekt at man sitter å uler etter pupp hver gang ei sprek dame går forbi. Når man har etablert dette som faktum, så kommer det til HVA NÅ punktet.

Da viser jeg til mitt forrige innlegg. Trådstarter er ansvarlig for sitt eget liv og sine egne valg. Punktum.

Jo, jeg ser problemet. Og jeg ser det som akkurat det, ett problem. Hva man mener er lov og ikke når det kommer til det motsatte kjønn mens man er i forhold, er variert. Jeg vet om jenter som hopper opp med mord i blikket når de ser typen se to ganger på en fremmed jente, og jeg vet om jenter som gir blanke i hvor mye typen flørter, så lenge han ikke går lenger. Og jeg er den typen jente som diskuterer puppene til forbipasserede jenter med typen min, om han er i humør til det. Så jeg ser bare ett problem her, ett problem hun ser, men han ikke skjønner. Og det er problemet.

Trådstarter sier jo selv at dette er ett ytterpunkt. Typen er flink til å fortelle henne at han liker henne og puppene hennes. At hun ikke takler å høre om alle de fine puppene på gaten er det punktet han ikke forstår. Og selvsagt bør han ha respekt nok til å gi seg, så lenge hun gir utrykk for at hun har ett problem med det. Og TS sier han har prøvd, men at han glipper. Hun kom inn hit, ikke for å klage over hvor forferdelig typen er, men for å spørre om hun virkelig var så urimelig som kjæresten hennes syns, og om noen kanskje hadde noen tips.

Å fortelle henne at som man reder ligger man er ikke konstruktivt. Er forsåvidt ikke innleggene som ikke sier noe mer enn "dropp ham" heller.

Lenke til kommentar

Da kom det fram at han slet med å holde seg i skinnet og følte at det var urettferdig at han skulle fortrenge personligheten sin fordi jeg er hårsår.

Ut i fra beskrivelsen høres det ut som om han har alt å vinne på å fortrenge personligheten sin fullstendig, i alle situasjoner. Hvis han er 24 år gammel og enda ikke har vokst opp, så er sjansene for at han noensinne gjør det - uten at du gjennomfører et mentalt oppussingsprosjekt - minimale. Så får du heller filosofere litt over om han vil være verdt innsatsen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet ligger i at hun har et kompleks for sine pupper, fordi de er små.

Korrekt.

Problemet er ikke at han liker store pupper, problemet er at han velger å gni det inn hos kjæresten. Ikke fortelle det når han blir spurt, men nevne det ved en hver anledning. Personen som skal være en støtte for henne trykker henne i stedet lengre ned ved å velge å ta opp ett emne gang etter gang, når han vet det plager henne, og hun ikke er klar for å snakke om det i tide og utide. Han respekterer ikke hennes ønsker, og gjør narr av dem. Det er problemet.

....og som sagt, har hun ikke selvtillit nok til å takle at han faktisk sier hva han tenker når han ser noe han syns er fint, så får hun heller finne seg en som bedriver selvsensur for å tekkes hennes potensiellt raknende selvtillit.

Det at fyren snakker åpent om hva han tenker hadde ikke vært et problem for henne hvis hun ikke hadde hatt komplekser for titsa sine.

Lenke til kommentar

....og som sagt, har hun ikke selvtillit nok til å takle at han faktisk sier hva han tenker når han ser noe han syns er fint, så får hun heller finne seg en som bedriver selvsensur for å tekkes hennes potensiellt raknende selvtillit.

Det at fyren snakker åpent om hva han tenker hadde ikke vært et problem for henne hvis hun ikke hadde hatt komplekser for titsa sine.

Så fint da, at kjæresten hennes ikke bryr seg om følelsene hennes!? :nei:

Lenke til kommentar

Men for faen da gutta, hva skjedde med å utvise litt empati? Om kjæresten din har små pupper, så er det ikke hun som har et problem hvis du daglig skal gå og gni det inn og samtidig plystre etter damer med større pupper. Det handler ikke om hennes selvtillit, men om din manglende evne til å skjønne hva som er passende å si på et visst tidspunkt, og hva som ikke er det. Folk med en slik mental sperre innser at dama har et kompleks, og gir henne komplimenter og får henne til å føle seg vakker og faktisk prøver å hjelpe henne, mens folk uten, som TS sin kjæreste og visse folk i denne tråden, tror det er deres lovbestemte rett å si alt som faller dem inn til enhver tid, uten å bry seg om hvem som blir støtt av det. Gratulerer, dere har en mental alder på fem år, måtte vakre vaginaer aldri finne veien til deres skritt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

jeg antar du er en av de man kan snakke til fornuft når du er dødsforelska og kompisen sier at dama ikke er noe for deg...?

....

Forøvrig småfestlig at du klarer å dra korstoget ditt mot "drittsekkene" inn i dette, noe som sannsynligvis er resultatet av det jeg snakker om i forrige avsnitt. Morsomt, ikke sant?

Hør her. Dette er et diskusjonsforum hvor man lufter meninger. Mitt personlige liv har ikke noe med tråden å gjøre.

Nå når vi har dette på det rene, regner jeg med at du i fremtiden lar være å komme med slike patetiske undermåls utsagn.

Men dersom du på død og liv MÅ vite det, så er jeg over 30, snart gift, og snart far.

Jeg lider absolutt ingen nød på hverken damefronten eller forelskesesfronten.

Så over til saken. Jeg gjentar det gjerne en gang til.

Alle gjør sine egne valg.

Alle må ta ansvar for seg selv og sitt liv.

Dersom man med vilje og viten har valgt en drittsekk til type, så må man faen ikke komme her og vente at det skal være sympati å få.

Dersom man har valgt en fjott som hyler "BOOOOOBS" hver gang ei dame kommer forbi, ja da har man valgt idioten selv.

Da kan man ikke i ettertid komme her og klage.

Kvinner har det ofte for seg at de kan forandre noen. At mannfolk skal forandre seg for de.

At mannen skal være så glad i de at han endrer seg, fordi han vil beholde de.

Det er ikke sånn det fungerer.

Mennesker ER sånn som de er, og de endrer sjelden sine vaner, og nær sagt aldri sin væremåte - i alle fall ikke på grunn av noen andre.

De som gjennomgår endringer gjør det oftest pga store hendelser i livet, familiedødsfall, bilulykker, voldshandlinger, overgrep osv.

Ellers går folk ofte gjennom livet på samme måte hele livet.

Kvinner: Mannfolk kommer ikke til å forandre seg bare fordi dere ønsker det, dere kan ikke frelse noen. Snart må dere faenmeg fatte det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

kjæresten hennes ikke bryr seg om følelsene hennes!? :nei:

Akkurat. Nå har du begynt å forstå dette. Han gir helt faen.

Hun burde finne seg en annen fyr. Men man gjør som sagt sine egne valg i livet.

da er vi enige: han er en drittsekk, hun er sammen med ham.

Men seriøst: det finnes jo mer i et forhold enn det man får høre her inne, men man velger selv hvem man er sammen med.

Hvem hovedproblemet ligger hos er vel ikke så viktig, det som er viktig er at hun "lider" sammen med ham...

Lenke til kommentar

Kjeven:

Hahahha :p

Det er egentlig kun ett reellt problem her, og det er komplekset.

Å si hva man tenker på når man ser ei snasen dame (eller mann for den saks skyld) er igrunn ikke et problem isolert sett.

...men at det oppleves problematisk for folk med komplekser sier seg jo selv.

...så da finnes det tre "løsninger" på problemet.

1. Å slutte å si hva man tenker (som ikke er et problem isolert sett, samt komplekset forblir værende).

Eller

2. At vedkommende som sitter på det reelle problemet (komplekset), jobber med selvtilliten. (Og ja, her går det selvsagt an å hjelpe til, noe typa til ts tydeligvis gjør også. Hun sier selv at han sier hyggelige ting om både puppa hennes og henne generellt. "Det er tydelig at han er fornøyd med meg" sier hun. Pluss han bedrev selvsensur i flere mnd.)

Eller

3. At man går hvert til sitt (men da har man jo egentlig ikke løst noe som helst. Da har man gitt opp, samt komplekset forblir værende).

Lenke til kommentar

Hvem hovedproblemet ligger hos er vel ikke så viktig, det som er viktig er at hun "lider" sammen med ham...

Det som er viktig er hvis man skal løse noe, så må man gå på rotårsaken, og ikke noe annet fjas som ikke har noe som helst med saken å gjøre, men bare er en bivirkning av rotårsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...