Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Puppeproblemer. Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Problem:

- Jeg har seriøst SMÅ pupper. Type myggstikk-pupper som nesten ikke passer inn i noen BH.

- Jeg har en kjæreste som roper "OI!" når han ser store pupper og kommer med kommentarer som hinter til at store pupper er beste i verden. Dette skjer både når vennene våre er til stede og når vi er alene.

Når jeg sier at dette sårer meg blir han sint og sier at jeg er hårsår og dum. Før jeg ble sammen med ham tenkte jeg nesten ikke over puppene mine i det hele tatt og hadde det forholdsvis bra med kroppen min, men nå begynner jeg å bli nedbrutt.

Han har også en tendens til å peke ut og snakke om sine tidligere sexpartnere når vi møter dem på byen (han kan for eksempel finne på å si til felles venner: "jeg og hu der hadde sex en gang, høhø, funny"), og så elsker han å fortelle meg hvilke damer som er fine. Når jeg ber ham om å holde slike ting inne i hodet sitt, resulterer dette i at han blir sur og kaller meg hårsår og dum. Igjen.

Kan også nevne at jeg har tatt opp mine problemer på en rolig og saklig måte, og at han nærmer seg 24 år. Hva skal jeg gjøre? Jeg jobber med selvtilliten min så godt jeg kan. Er det mye å forlange at han møter meg på halvveien?

Hadde satt stor pris på om noen gutter kunne svart meg på dette her også.

Postet av anonym: 08dd4bdcf154162236e6c7fe77b64112

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar. Det gjør så inderlig godt å høre at jeg ikke er helt på jordet når det gjelder følelsene mine.

Føler jeg må nevne at dette er et ytterpunkt i forholdet vårt. Han er veldig flink til å si pene ting om både puppene mine og meg generelt, og det er tydelig at han er fornøyd med meg (han hadde jo ikke vært sammen med meg ellers). Jeg skjønner også veldig godt at det går ann å foretrekke store pupper men samtidig like små. Likevel synes jeg det er vondt å stadig få påminnelser om at jeg ikke er "den perfekte jenta".

Vi hadde en alvorlig samtale om dette for noen måneder siden, og han gikk med på å skjerpe seg. Ikke fordi han forsto problemet mitt, men fordi han ikke likte den dårlige stemningen det skapte. Grunnen til at jeg tar det opp igjen i dag er at det "sprakk" for noen dager siden. Da kom det fram at han slet med å holde seg i skinnet og følte at det var urettferdig at han skulle fortrenge personligheten sin fordi jeg er hårsår. "Jeg har jo vært sånn så lenge jeg kan huske". Vi var fulle da det skjedde, og kom derfor ikke fram til noe konkret løsning. Regner med at vi skal ha en ny samtale snart, og da tenkte jeg det var fint å få noen andres perspektiv først. Det er ofte vanskelig å se begge sidene av saken når man er en av partene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det er en del av personligheten hans å snakke åpent om hvor store pupper han liker. Det synes jeg han godt kan holde for seg selv, med tanke på dine følelser rundt saken. Jeg synes han godt kan «ofre» dette for å forbedre forholdet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud for en barnslig fyr du har klart å finne!

Han mangler jo totalt evnen til å sette seg inn i andres synspunkt. Null empati.

Som jeg nevnte tidligere så er dette typiske psykopat-trekk, og du burde se å komme deg unna han. Jo før jo bedre.

En person som ikke forstår såpass basic følelser som empati ol, vil aldri noensinne kunne gi deg den tryggheten og respekten du fortjener som partner!

• Liker 9
Lenke til kommentar

Ikke for å være barnslig eller noe, men om han nekter å skjønne din siden av saken hadde jeg pent tatt igjen med samme mynt. Og med tanke på hvor sårt punkt puppene var og er for deg, tror jeg at jeg pent hadde siktet etter pikken hans, eller ett annet sårt punkt.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg er 20, og dette er mitt første forhold (noe han ofte drar inn i diskusjonene våre, "jeg har erfaring, ergo: jeg vet best").

Jeg tar til meg det dere har sagt, selv om jeg synes det er litt brutalt å si at jeg skal slå opp. Det er vanskelig for meg å fremstille et forhold med noen halvsinte setninger på et internettforum, og jeg håper dere skjønner at ting er litt mer komplisert enn som så.

Har egentlig veldig lyst til å vise ham denne tråden, men tviler på at det blir godt mottatt.

Lenke til kommentar

Som du sier er det ikke lett å fremstille et langt forhold i én tråd på et diskusjonsforum, men sånn som jeg skjønner det, mangler han en del grunnleggende følelser. Det virker ikke som han føler noen form for sympati eller empati, i lengden er ikke dette bra. Enhver mann burde skjønne at når kjæresten har små pupper, så er det åpenbart at dette kan være et sårt tema, da det i media osv. blir (feilaktig) fremstilt at jo større pupper, jo bedre. Allikevel kommenterer han dette og klager på at puppene dine er for små. På samme måte, og dette er et fint argument å bruke når dere skal snakke om dette, tviler jeg på at han hadde likt det om han hadde hatt en liten penis, og du konstant hadde gått og snakket om hvor liten og ynkelig den var i forhold til de tømmerstokkene eksene dine kunne skilte med. Han høres også ganske barnslig ut, basert på det du sier:

...og han gikk med på å skjerpe seg. Ikke fordi han forsto problemet mitt, men fordi han ikke likte den dårlige stemningen det skapte[...]Da kom det fram at han slet med å holde seg i skinnet og følte at det var urettferdig at han skulle fortrenge personligheten sin fordi jeg er hårsår.[...]Jeg er 20, og dette er mitt første forhold (noe han ofte drar inn i diskusjonene våre, "jeg har erfaring, ergo: jeg vet best").

Fyren må jo ha en mental alder på linje med et barnehagebarn. Hvis han ha store pupper for å like jenta, får han faen meg se å finne en jente med store pupper. Ikke bli sammen med en med små pupper, for deretter å bryte selvtilliten hennes ned. Slå opp med kødden, og finn deg en fyr som elsker deg og dine små bryster som de er (jeg kan garantere, det er tusenvis av menn der ute akkurat nå som leter etter noen som deg). Dette forholdet du er i nå kommer aldri til å bli langvarig uansett, med mindre du ser fram til et liv i konstant usikkerhet og sorg over ditt "uperfekte" utseende. Det er aldri særlig morsomt å slå opp med noen, men alternativet høres ikke noe særlig bedre ut.

Håper noe av det jeg sa var til hjelp, lykke til :)

Lenke til kommentar

Ikke for å være barnslig eller noe, men om han nekter å skjønne din siden av saken hadde jeg pent tatt igjen med samme mynt. Og med tanke på hvor sårt punkt puppene var og er for deg, tror jeg at jeg pent hadde siktet etter pikken hans, eller ett annet sårt punkt.

Det er jo såklart ikke sikkert at denne fyren tar det på samme måte som TS. Enten lar han det ikke påvirke ham på noen måte, eller så kan han bli veldig sint og la ting gå hardere utover TS, noe som ikke nødvendigvis trenger å være altfor urealistisk utifra hvordan TS beskriver ham.

Lenke til kommentar

Det er jo såklart ikke sikkert at denne fyren tar det på samme måte som TS. Enten lar han det ikke påvirke ham på noen måte, eller så kan han bli veldig sint og la ting gå hardere utover TS, noe som ikke nødvendigvis trenger å være altfor urealistisk utifra hvordan TS beskriver ham.

Jeg snakker jo for hva jeg ville gjort, og jeg tror jeg ville forsøkt. Jeg syns han høres mer tanketom og hensynsløs ut enn bevisst ondsinnet. Og om han ikke bryr seg om det, så var det verdt ett forsøk. Om han blir sinna og klikker vinkel og for eksempel slår, så ville jeg personlig tatt sjangsen på det også. Heller at han slår så tidlig at jeg fremdeles har vettet i behold, slik som det virker som TS har, enn at jeg lar den forhåpentligvis ufrivillige psykiske mishandlingen foregå så lenge at jeg er ferdig kuet når han en dag slår for første gang.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...