volvo240turbo Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 hei er det mulig og overføre store filer fra PC til PC via en nettverkskabel(ikke krysset). jeg har lastet ned masse spill på en bærbar og skal flytte dem til en stasjonær. takker for svar Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Du kan ikke overføre via en nettverkskabel som er rett, men du kan overføre via et nettverk. Så, om du kobler begge enhetene til en ruter, kan du overføre filene dine Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Er ikke sikkert kabeltype spiller noen rolle. Nyere nettverkskort har autodeteksjon. Router er enklest, men ikke nødvendig. Man kan bruke statisk IP adresse. Bare sett samme tall på de 3 første (f.eks 10.0.0.1 og 10.0.0.2) Lenke til kommentar
volvo240turbo Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 hvordan gjør jeg det når jeg skal overføre gjennom nettverket? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 For å forklare det, må du gi oss litt mer informasjon, som operativsystem først og fremst. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Det er mulig å bruke en vanlig nettverkskabel til dette ja. Men det enkleste er å dele filer over en router. FTP er enkelt å bruke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Stusser litt på formuleringen "dele filer over en router". Routeren har lite med fildeling eller FTP å gjøre. Man trenger jo bare en kabel. Når nettverket er etablert (ping fungerer) er det mange muligheter: Man kan dele en disk. En kjapp løsning, men ikke alltid det fungerer. Man kan bruke FTP, da må man installere en FTP server på ene PC'en. Eller man kan installere VNC på begge PC'er. Lenke til kommentar
volvo240turbo Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 jeg har windowns 7. jeg har mobilt bredbånd, så derfor MÅ jeg overføre med kabel.. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Prøvd ut Hårek sitt forslag om statisk ip? Lenke til kommentar
volvo240turbo Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 det går jo ikke når jeg har mobilt bredbånd som bare kan brukes på en datamaskin i gangen. derfor MÅ jeg ha en løsning med (ukrysset) kabel Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Er ikke sikkert kabeltype spiller noen rolle. Nyere nettverkskort har autodeteksjon. Router er enklest, men ikke nødvendig. Man kan bruke statisk IP adresse. Bare sett samme tall på de 3 første (f.eks 10.0.0.1 og 10.0.0.2) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Statisk IP var det vi gjorde i gamle dager med krysset kabel. Det Hårek sier at har du en nyere maskin, kan du prøve med den kabelen du har og den gode gamle teknikken med statisk IP på begge maskiner. Er dog en del knot uten en ruter som DHCP server men det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå