Icetears Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg har ett prosjekt på gang og det er å få installert en linuxdistro inn på min søte, lille minipc. Enkelt nok regnet jeg med, siden jeg har gjort dette før og er kjent med det. - Jeg tok feil. Jeg prøvde distroen arch, men får bare opp feilmeldingen "Bootmgr is missing" når jeg stapper inn minnepennen. Minnepennen er gjort klar av forskjellige "install linux via usb"-programmer, og det skjer hver gang. Jeg har også forsøkt via wubi, men får kun opp en feilmelding som sier at den ikke kan installere etter at den har lastet ned både ubuntu eller kubuntu. Begynner å tro at det er noe med harddisken. Hjelp! Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Høres ut som Arch img ikke er helt out-of-the-box med minnepenn installasjon. Antar Bootmgr står for boot manager , grub. Arch wikien har et noen forslag, https://wiki.archlinux.org/index.php/Putting_installation_media_on_a_USB_key#UNetBootin Lykke til Endret 30. april 2011 av Kaptein... Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) får bare opp feilmeldingen "Bootmgr is missing" når jeg stapper inn minnepennen. er noe galt da ja, den prøvde og laste in Arch Linux via Windows* Bootmgr. jeg fåreslår: last ned og brenn Ubuntu på en CD. gå i Bios->Boot instillinger. ta ett bilde. reboot i ubuntu LiveCD. gå i console og skriv sudo gparted ta ett bilde. last opp bildene her. kan muligens hjelpe forumet og hjelpe deg. (jeg antar ett problem med "bootable flag", og/eller "boot priority" og/eller MasterBootRecord) Jeg har også forsøkt via wubi, men får kun opp en feilmelding som sier at den ikke kan installere etter at den har lastet ned både ubuntu eller kubuntu. ikke noe mer spesifikt en "cant install"? hvilket OS var dette? og vet du om det var FAT32 eller NTFS du prøvde og installere på? Endret 30. april 2011 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 får bare opp feilmeldingen "Bootmgr is missing" når jeg stapper inn minnepennen. er noe galt da ja, den prøvde og laste in Arch Linux via Windows* Bootmgr. jeg fåreslår: last ned og brenn Ubuntu på en CD. gå i Bios->Boot instillinger. ta ett bilde. reboot i ubuntu LiveCD. gå i console og skriv Nå har jeg fått den til å boote ifra CD, men hehe.. Det skjer ingenting når jeg trykker på "live-CD" eller install osv. Jeg hører bare en klikkelyd og markøren går tilbake til øverste linje. Jeg kan ikke velge noe i menyen. Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) umm... Det er rart. ram scan OK? og hva er det som er installert på PCn fra før av? fungerer det greit? prøv RamScan x86+ greia fra livecdn Endret 30. april 2011 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 umm... Det er rart. ram scan OK? og hva er det som er installert på PCn fra før av? fungerer det greit? ram-scan var det eneste som funket, ok jeg løy når jeg sa at ingenting i menyen funket. Der kom det opp en haug av røde rader, noe jeg går ut ifra er feil i minne? På datan fra før ligger det windows7 ultimate. Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) fungerer win7 ultimate'n greit? og grafiske spill, kan du kjøre fex Counter Strike 1.6 med "DirectX" eller "Direct3d" eller "OpenGL" på grafikk instillinger? (og forresten, AFAIK win7 nekter og kjøre Fat32, så da er det nesten garantert NTFS) @røde rader.. det Kan være ram, men andre steder det kan gå galt også.. kjermkortet fex. Endret 30. april 2011 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 fungerer win7 ultimate'n greit? og grafiske spill, kan du kjøre fex Counter Strike 1.6 med DirectX/OpenGL på den? (og forresten, AFAIK win7 nekter og kjøre Fat32, så da er det nesten garantert NTFS) @røde rader.. det Kan være ram, men andre steder det kan gå galt også.. kjermkortet fex. Det fungerer helt uten problemer, har spilt CIV4 på en helt uten noe problemer. Maskintypen er en Acer aspire one 522. RAM'en er utvidet, jeg tenker på om kanskje det kan være noe feil der. Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 har du kjørt en full ram scan? hvis ja, legg det til i første post. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Jeg kjører ramscan nå, og merkelig nok så har den kommet ett stykke uten å finne noe feil, noe den fant tidligere allerede under 1%. Merkelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå