HerrNordmann Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Har Norge en riksalarm i tilfelle vi ble angrepet av en fiendtlig nasjon i likhet med Danmark? Endret 30. april 2011 av HerrNordmann Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Her i trondheim er det iallefall en jævla høy sirene fra gråkallen. 1 Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Vi skal ha fly alarmer vi å, og de blir testet fra tid til annen. Problemet er at folk ikke lenger vet hva signalene betyr Lenke til kommentar
HerrNordmann Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Blir de testet årlig på en spesiell dato? Jeg mener å huske når jeg på barneskolen i 2003 så testet de en slik alarm i Nedre Eiker i Buskerud fylke... Jeg skjønte ikke en drit av hva som foregikk. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg er ganske sikker på at klokkene i kapellet her jeg bor fungerer som alarm Lenke til kommentar
weebl Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 ja det er flyalarmer på de fleste offentlige bygg i landet Lenke til kommentar
abrj Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Du har sikkert hørt de sirenene som en gang eller to i året uler klokken 12? I tillegg kan kirkeklokkene brukes til å varsle fare også. Dessverre skjønner ikke folk lenger at de sirenene er for varsling tror jeg, de er blitt for vant til at de ringer. Ingen bryr seg om de virker det som, for hvem setter på NRK for å høre hva som skjer når sirenene uler? Forøvrig mener jeg det er idiotisk å teste sirenene til samme tidspunkt hver gang. Hvis en fiende har litt vett i skolten og har fulgt med i timen, så angriper de Norge sånn rundt klokken 12, for da er det ingen som bryr seg. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ja jeg husker de brukte sånne her i fjor og så ante jeg ikke hva som skjedde og måtte ned og spørre noen som visste det. Merkelig at de ikke lærer bort sånt på skolene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå