The Crusher Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Hei. Skal legge på kjølepasta nå, men hvordan? En bestemt metode? Pc specs i signatur. På forhånd, takk for svar. Hilsen, Crazyjoey Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 er bare å sørge for at hele overflaten er dekket, og at det ikke er et alt for tjukt lag med pasta som blir trykt utover når du fester kjøleren. men det er bedre med litt for mye en for lite. 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Jeg tok en dert på midten og monterte kjølern før jeg leste innlegget ditt. Må bare ordne oppstartsproblemene så får jeg sjekka temps Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Legg på litt, å bruk et bankkort etc å smør ut et tynt lag 1 Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg tok en dert på midten og monterte kjølern før jeg leste innlegget ditt. Må bare ordne oppstartsproblemene så får jeg sjekka temps fungerer sikkert utmerket dette også, pastaen blir jo smørt utover når du setter på kjøleren uansett Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Jupp Selv om overflaten på kjøleren ikke var helt flat, den hadde riller. LEste om det, og det var for at kjølepasta skulle sette seg ordentlig.. Og jeg renset bort den gamle pastaen med avispapir og varmt vann.. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Ser tråden er løst, men skyter inn med litt likevel Spredningsmetoden kan resultere i luft mellom flatene. Jeg brukte denne metoden helt til jeg fant ut at en liten dært midt på varmesprederen fungerte bedre. Det er dog mange variabler her. Hvilken pasta man bruker, type kjøler, monteringsmetode etc. Denne her kan være nyttig: http://www.youtube.com/watch?v=EyXLu1Ms-q4 2 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Se der ja Jeg brukte artic silver Céramique kjølepasta, kjøleren var en Akasa freedom tower, og jeg skrudde på skruene diagonalt. Den videoen der var nyttig, tror jeg må prøve den x metoden eller line metoden neste gang Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Det kommer vel an på størrelsen på varmesprederen du skal legge kjølepasta på. En del GPUer er mer rektangulære og der vil sannsynligvis en linje være bedre enn en ert. 1 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 På GPUer bruker jeg faktisk spredningsmetoden for best resultat. Mener også å ha hørt at en større mengde pasta med fordel kan brukes på GPUer. Vet du hvordan er det med kjernen på et grafikk-kort arni? Ligger den kun under en del av varmesprederen eller under hele? 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Får prøve på gpu når jeg får tak i en ordentlig kjøler til den Lenke til kommentar
Maximous Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Har definitivt best resultat med å bruke en ris størrelse dert i midten av cpu. På denne måten vil pastan presses ut og inn i de "porene" som trengs for å få den beste kontakten. Viss man bruker sprednings metoden vil man risikere å fange luft inn under kjøler og det vil man jo ikke:) Endret 3. mai 2011 av Maximous Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 På gpu tok jeg en strek med kjølepasta over gpu'en, ser ut til å fungere utmerket. idle ligger tempen på 34 grader på lavest hastighet på kjølern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå