Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

En halvliter Pepsi Max i uka farlig?

EpicFace

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-__- Ja ja men ikke alle har så bre forbrenning at de kan det.

Ingen kalorier, så ingenting å forbrenne. Dessuten eksisterer ikke høy/lav forbrenning på den måten de fleste tror.

http://myrevolution.no/du-er-ikke-et-unntak/

til alle som bruker forbrenning som unnskyldning

Ja, det er nå så. Men det er et par ting jeg tar total avstand fra, og det er aspartam og andre fenalynkilder, og slikt som blir tilsatt i salami bla. Heter det nitritt eller noe sånt? Jeg har lest mye farlige studier om det, og jo mer unaturlig ting er, jo mer skeptisk burde man være.

Nei, du har ikke lest mange farlige studier om det. Og heller ikke studier som sier det er farlig, som nok var det du mente. ;)

Du har lest artikler i nettaviser, ukeblader eller lignende.

Faktisk viser forskning at det er ufarlig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame_controversy

Reviews have found no association between aspartame and cancer. These reviews have looked at numerous carcinogenicity studies in animals, epidemiologic studies in humans, as well as in vitro genotoxicity studies. These studies have found no significant evidence that aspartame causes cancer in animals, damages the genome, or causes cancer in humans at doses currently used.[8][51][53] This position is supported by multiple regulatory agencies like the FDA[60] and EFSA as well as scientific bodies such as the National Cancer Institute.[59]

Slike udokumenterte utsagn du kommer med som gjør at mytene fortsatt lever.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er nå så. Men det er et par ting jeg tar total avstand fra, og det er aspartam og andre fenalynkilder, og slikt som blir tilsatt i salami bla. Heter det nitritt eller noe sånt? Jeg har lest mye farlige studier om det, og jo mer unaturlig ting er, jo mer skeptisk burde man være.

Jeg tar sukker over aspartam anyday. :p

Fenyalanin er en essensiell aminosyre. ;)

Lenke til kommentar

Nei, du har ikke lest mange farlige studier om det. Og heller ikke studier som sier det er farlig, som nok var det du mente. ;)

Du har lest artikler i nettaviser, ukeblader eller lignende.

Faktisk viser forskning at det er ufarlig.

Jeg har sett på mye data om dette stoffet og skrevet en god del om det på forumet, og det er alt annet enn ufarlig. Viser til denne dokumentasjonen i en tidligere debatt:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1245053

Til og med NRK har jo kommet med MR-bevis hva gjelder effekten i nervesystemet i hjernen, men fremdeles er folk like ukritiske og forutintatte. Verden vil bedras.

Lenke til kommentar

btw brus uten sukker er som skjokolademelk uten skjokolade.

det blir bare feil.

Du er som en Mac/windows fanatiker. Trangsynt og sta

hvordan kan du vite om jeg er sta og trangsynt? jeg har bare to inlegg i dene tråden :)

Ikke troll de som liker sukkerfri brus da :p

Forøvrig er vanlig Cola og Cola Zero lik gyldig hos meg. ;)

Lenke til kommentar

Å kun drikke Pepsi er nok ikke så sunt, så lenge du drikker litt vann i løpet av dagen skal du nok se du klarer deg. Selv har jeg en personlig rekord på 12 liter Fanta på fire dager, og jeg lever ennå, til tross for min lave forbrenning.

Halo jeg drikker vann. :)

Lenke til kommentar

Drikk vann. Det er bra for huden også :thumbup:

Og hva vis vi drikker minimum 5 liter vann i uka allerede?

Hva gjør vi da?

Den eneste "fordelen" aspartanbrus har over sukkerbrus må vel være at du ikke får i deg sukker, noe som hjelper vis du f.eks skal sitte på en lang tog eller busstur.

Dog, noen er mer eller mindre "immun" mot sukkerbomber sin effekt, så det har til syvende og siste ingenting å si.

Selv misliker jeg aspartanbrus fordi den smaker ikke sukker, den smaker surt på den fæl måte.

Lenke til kommentar

Siden brus og egentlig alle vesker vi drikker inneholder vann, tror jeg kroppen driter langt i om vannet kommer fra cola eller springen, vann er vann H2O enten den er brunt eller hvit eller gjennomsiktig.

Brus er faktisk dehydrerende, det virker motsatt av å drikke rent vann.

At du tror brusen er like hydrerende som vann er m.a.o ikke kroppen fysiologisk enig i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...