Loke_h Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Å montere H70 i TJ07, kan by på problemer. H60 evt. H50 skal gå, med noen små endringer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Å montere H70 i TJ07, kan by på problemer. H60 evt. H50 skal gå, med noen små endringer. Da er det vil like greit å bytte til 800D vil jeg si. Det er strengt tatt bedre ut av boksen også. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Og du trenger ikke mer enn 2x4GB RAM. Du vil ikke få brukt mer, uansett hva du kjører (bortsett fra evt 3D-rendring i drøy skala). Sparer deg noen hundrelapper der, samt strøm, hastighet osv. Det går litt kjappere med to brikker enn med fire. Ikke trenger du AVG heller. Gratisversjonen er like god, men Dr.Web Cureit eller Avast og andre gratisprogram er enda bedre :o) Endret 1. mai 2011 av phlake Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Å montere H70 i TJ07, kan by på problemer. H60 evt. H50 skal gå, med noen små endringer. Hmmm Er du sikker paa dette? Trodde jeg hadde gaatt for noe romslig med kabinettet her. Naa er det ikke jeg som setter den sammen heller, har forsaavidt sendt en mail med spoersmaal om de kan gjoere detr ogsaa saa faar vente og see. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Og du trenger ikke mer enn 2x4GB RAM. Du vil ikke få brukt mer, uansett hva du kjører (bortsett fra evt 3D-rendring i drøy skala). Sparer deg noen hundrelapper der, samt strøm, hastighet osv. Det går litt kjappere med to brikker enn med fire. Ikke trenger du AVG heller. Gratisversjonen er like god, men Dr.Web Cureit eller Avast og andre gratisprogram er enda bedre :o) Nei mulig jeg tar bort AVG ogsaa, men skal earlig innroemme jeg er usikker paa Ram delen. Noen sier man aldri kan ha for mye, andre tenker ting kan forandre seg i loepet av et aar eller to og som du sier spill kjoerer sjeldent over 4gb effektivt. Saa mulig jeg starter med 8 og setter inn mer senere. Sjekke om de eventuelt kan finne ram med raskere timings enn de har, regner med de vil veare behjelpelig saann sett med tanke paa hva jeg legger penger i dette pluss en mindre ordre av maskin til madamen ogsaa, klargjoere henne for swtor til det kommer. hehe Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Å montere H70 i TJ07, kan by på problemer. H60 evt. H50 skal gå, med noen små endringer. Da er det vil like greit å bytte til 800D vil jeg si. Det er strengt tatt bedre ut av boksen også. Allright, du sier det er bedre her. En ting jeg legger merke til er antall vifter, regner med du har den selv kanskje? Gaar jeg for den, burde jeg sette inn mer vifter? Vil selvfoelgig ha det mest kjoelig som mulig. Staar enten mellom det kabinettet eller det andre, men hvis du mener det er mye bedre/enklere aa ha med aa gjoere saa skal ikke jeg staa her og blaanekte, leser forsaavidt bare rundt ulike reviews og selvfoelig hjelpen jeg har faatt av deg og dere andre her. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 800D er ikke nødvendigvis noe særlig bedre til luftkjøling, men det har bedre muligheter for å rute kabler, og har bedre plasseringer for vifter (bunnvifte f. eks.). Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg har TJ07. Grunnen til at H70 blir problematisk er at du må bruke en av plassene for 120mm vifter på topp. Da kommer den i veien for hovedkortet. Den eneste grunnen jeg kan se til å velge TJ07 foran 800D eller 700D er om du skal ha vannkjøling med flere radiatorer. TJ07 har mulighet for opptil 4x120mm + 2x120mm i bunn (uten mod) og 3x120mm (4x120mm skal gå an, men da mister du de øverste 5 1/4" plassene) evt. 3x140mm på toppen, med mod. 800D/700D har mulighet for opptil 3x120mm radiator på topp + 1x120 mm (evt. 1x140 mm) i bakkant av kabinett, så om du ønsker å vannkjøle grafikkort på et senere tidspunkt, er ikke det noe problem. 800D/700D har bedre løsninger for kabelorganisering. TJ07 mangler også støvfilter. Hvis du utnytter vifteplassene på toppen, vil du nok få litt bedre kjøling enn på TJ07. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 800D er ikke nødvendigvis noe særlig bedre til luftkjøling, men det har bedre muligheter for å rute kabler, og har bedre plasseringer for vifter (bunnvifte f. eks.). Da har jeg proevd et nytt alternativ, ble endel dyrere, men vil bare hoere hva du/dere synes om forskjellen fra den foerste jeg gikk utifra. Har proevd aa velge litt utifra hva jeg har hoert her ogsaa. En ting er om det er verdt aa kjoere et alternativt physx kort, har den paa listen foreloepig hvertfall. Saa satte jeg opp en 27" dell (kostet 590 pund, ne som ble billigere enn andre steder aa kjoepe den alene og sammenlignet med 24" dell, hoeyere opploesning, noe som jeg regner med passer bra for skjermkortet?) Men her er det andre oppsettet: "CASE: Corsair Obsidian Series 800D Full Tower Gaming Case [+51] Lights & Illumination: NONE Extra Case Fan Upgrade: Max. 3 x 120mm Silent Case Cooling Fans in selected case key areas for ultra silent operation [+23] (500-1,200 RPM SHARKOON Silent Eagle SE 120mm Modular Fans with Dimple Surface Blade and Twister Bearing 8-14 dBA (Custom PC Award Winning !!) [+22]) Cyberpower Noise Reduction Technology: Cyberpower Sound Absorbing Foam -- reducing audible noise transmitted through solid case panels by up to 75% [+19] Cyberpower Anti-Vibration Fan Mounts -- reducing the noise generated from Fans [+9] Cyberpower Power Supply Gasket -- reducing the noice generated from Power Supply [+5] CPU: Intel® Core™ i7 2600K Quad Core 3.4GHz 8MB cache LGA1155 + HD Graphics ***Overclockable XXX*** FREEBIES: FREE Game - Shogun 2 Limited Edition Coupon: Total War Overclocking Service: XXX Overclocking (CPU Extreme overclock: guaranteed min. 20%, max. 30%.) Cooling Fan: Cyberpower Advanced WaterCooling Large Kit (Including 360m Radiator, 750res Pump/Reservoir, Rosa CPU Block, High CFM Fans, Tubing, and Coolant) ***Overclockable XXX*** (White Tubing - Large [+9]) MOTHERBOARD: Asus Sabertooth P67 DDR3 Intel LGA1155 SLI/CrossFireX ATX Mainboard w/ 7.1 HD Audio, GbLAN, SATAIII USB3.0 ***Overclockable XXX*** (B3 Stepping) [+29] Internal USB/SATA Expansion Module: NONE MEMORY: 8GB (4x2GB) PC16000 DDR3/1800mhz Dual Channel Memory [+51] (Corsair Dominator GT with DHX and Airflow Fan [+80]) VIDEO CARD: Liquid Cooling Nvidia GTX 590 3GB GDDR5 VRAM [+157] (Major Brand Power by NVIDIA) Dedicated PhysX Card: NVIDIA GeForce GTX460 1GB 16X PCI Express [+116] (Major Brand Power by NVIDIA) Power Supply Upgrade: 1000 Watts Power Supplies (Corsair 1000 Watts HX1000W Modular Gaming Power Supply - Quad SLI Ready [+54]) Hard Drive: 256 GB Kingston V100 2.5 inch SATA Gaming MLC SSD [+269] (Single Hard Drive) Data Hard Drive: 3TB (3TBx1) SATA-III 6.0Gb/s 64MB Cache 7200RPM HDD [+162] (Single Hard Drive) Hard Drive Cooler: Vigor iSURF II Hard Disk Drive Cooling System [+18] (2 x Systems [+18]) Optical Drive: 24X Double Layer Dual Format DVD±R/±RW + CD-R/RW DRIVE. (BLACK COLOR) SOUND: Creative Labs SB X-FI Titanium Fatal1ty Pro Series PCI-Express Sound Card [+93] LCD Monitor: 27" TFT Active Matrix LCD Display [+198] (Dell U2711 A04 WQHD, 27" Widescreen LCD. 2560x1440, HDMI, 2xDVI-D, Display Port, 5 xUSB, 8in1 reader [+392]) Headset: Razer Carcharias Gaming Headset [+67] Network: Killer 2100 Gigabit Maximum Network Performance Online Gaming PCI-E Network Interface Card [+55] Keyboard: Logitech G19 Gaming Keyboard -USB [+101] Mouse: Razer Naga MMO Molten Edition 5600 DPI Gaming Mouse [+76] Mouse Pad: Razer Goliathus™ Fragged Alpha Mouse Pad - Control [+20] Extra Thermal Display: NZXT SENTRY-2 TOUCH SCREEN FAN CONTROL AND TEMPERATURE DISPLAY, BALCK [+24] Flash Media Reader/Writer: INTERNAL 52in1 Flash Media Reader/Writer [+5] (BEIGE COLOR) Power Surge Protection: Belkin 6-Socket Surge Protector [+9] USB Port: Built-in USB 2.0 Ports Ultra Care Option: CoolerMaster Thermal Fusion 400 Extreme Performance CPU - Thermal Compound Optimized for Thermal Dissipation [+9] Professional Wiring for All WIRING Inside The System Chasis - Minimize Cable Exposure, Maximize Airflow in Your System [+19] Ultra Enhanced Packaging Solution Mid Tower - Protect Your Dream System During Transit [+14] Operating System: Microsoft® Windows® 7 Professional [+28] (64-bit Edition) Games: StarCraft II Wings of Liberty [+35] WARRANTY SERVICE: SILVER WARRANTY: 3-YEAR LIMITED WARRANTY FIRST YEAR COLLECT & RETURN PLUS LIFE-TIME TECHNICAL SUPPORT [+45] Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg har TJ07. Grunnen til at H70 blir problematisk er at du må bruke en av plassene for 120mm vifter på topp. Da kommer den i veien for hovedkortet. Den eneste grunnen jeg kan se til å velge TJ07 foran 800D eller 700D er om du skal ha vannkjøling med flere radiatorer. TJ07 har mulighet for opptil 4x120mm + 2x120mm i bunn (uten mod) og 3x120mm (4x120mm skal gå an, men da mister du de øverste 5 1/4" plassene) evt. 3x140mm på toppen, med mod. 800D/700D har mulighet for opptil 3x120mm radiator på topp + 1x120 mm (evt. 1x140 mm) i bakkant av kabinett, så om du ønsker å vannkjøle grafikkort på et senere tidspunkt, er ikke det noe problem. 800D/700D har bedre løsninger for kabelorganisering. TJ07 mangler også støvfilter. Hvis du utnytter vifteplassene på toppen, vil du nok få litt bedre kjøling enn på TJ07. Med det siste oppsettet med vannkjoeler, hvilket kabinett ville du foretrukket der? Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg har TJ07. Grunnen til at H70 blir problematisk er at du må bruke en av plassene for 120mm vifter på topp. Da kommer den i veien for hovedkortet. Den eneste grunnen jeg kan se til å velge TJ07 foran 800D eller 700D er om du skal ha vannkjøling med flere radiatorer. TJ07 har mulighet for opptil 4x120mm + 2x120mm i bunn (uten mod) og 3x120mm (4x120mm skal gå an, men da mister du de øverste 5 1/4" plassene) evt. 3x140mm på toppen, med mod. 800D/700D har mulighet for opptil 3x120mm radiator på topp + 1x120 mm (evt. 1x140 mm) i bakkant av kabinett, så om du ønsker å vannkjøle grafikkort på et senere tidspunkt, er ikke det noe problem. 800D/700D har bedre løsninger for kabelorganisering. TJ07 mangler også støvfilter. Hvis du utnytter vifteplassene på toppen, vil du nok få litt bedre kjøling enn på TJ07. Hvilket kabinett ville du valgt av de 2 med tanke paa siste oppsettet her? Star igrunn mellom de 2 maskinene jeg har satt opp her naa, men lurer litt paa aassen det er naar man faar seg vannkjoeling for foerste gang. Er det mye ekstra jobb med tanke paa vedlikehold? Er vel som de fleste redd for aa drite meg ut. hehehe Allerede oedelagt en alienware mx17 laptop for et par mnd siden som jeg hadde i 3 mnd ved aa "putte" jegermeister og redbull. lol En annen gang klarte jeg en stasjonear med cola... hmmm Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg har TJ07. Grunnen til at H70 blir problematisk er at du må bruke en av plassene for 120mm vifter på topp. Da kommer den i veien for hovedkortet. Den eneste grunnen jeg kan se til å velge TJ07 foran 800D eller 700D er om du skal ha vannkjøling med flere radiatorer. TJ07 har mulighet for opptil 4x120mm + 2x120mm i bunn (uten mod) og 3x120mm (4x120mm skal gå an, men da mister du de øverste 5 1/4" plassene) evt. 3x140mm på toppen, med mod. 800D/700D har mulighet for opptil 3x120mm radiator på topp + 1x120 mm (evt. 1x140 mm) i bakkant av kabinett, så om du ønsker å vannkjøle grafikkort på et senere tidspunkt, er ikke det noe problem. 800D/700D har bedre løsninger for kabelorganisering. TJ07 mangler også støvfilter. Hvis du utnytter vifteplassene på toppen, vil du nok få litt bedre kjøling enn på TJ07. Hvilket kabinett ville du valgt av de 2 med tanke paa siste oppsettet her? Star igrunn mellom de 2 maskinene jeg har satt opp her naa, men lurer litt paa aassen det er naar man faar seg vannkjoeling for foerste gang. Er det mye ekstra jobb med tanke paa vedlikehold? Er vel som de fleste redd for aa drite meg ut. hehehe Allerede oedelagt en alienware mx17 laptop for et par mnd siden som jeg hadde i 3 mnd ved aa "putte" jegermeister og redbull. lol En annen gang klarte jeg en stasjonear med cola... hmmm Kanskje noen forslag til et utrolig godt luftkjoelings kabinett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå