vampyrica Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Heisann Skal snart kjoepe en ny pc her, saa lurer egentlig paa dette med stroemforsyning. Litt usikker paa hva jeg skal velge om jeg skal gaa for 1000, 1200 eller 1500. Legger ved bilde paa maskinen jeg antakeligvis kommer til aa gaa for. Skulle det veare noe aa rette paa med systemet der er det bare aa komme med forslag dog det skulle veare bra i mine oeyne. Men all tips tas imot selvsagt. Ahh en ting til kanskje, aldri veart borti vannkjoeling foer, er det noe stress med det i forhold til at det "ryker"? "vann"vittig kjipt hvis det skulle gaa rett vest med vann i systemet! hehe Vampyrica Endret 30. april 2011 av vampyrica Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Skal du overklokke mye? 1200 watt fra consair burde holde bra. Angående 10.000 RPM harddisken kommer den nok å støye en del og være et dårlig kjøp i dag. Kjøp heller Hitachi Deskstar 7K3000.B 3TB SATA2 64MB 7200RPM, 0F12450 kanskje litt lavere ytelse, men bedre på støy og er topp på 7200 RPM harddiskene. Endret 30. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Athey Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Skal du overklokke mye? 1200 watt fra consair burde holde bra. Her drar 4 overklokkede GTX 580 over 2000W Såklart er GPU-ene i GTX 590 nedklokkede, så man vil ikke se 2000W i dette oppsettet, men det er kanskje greit å ha litt å gå på. Edit: Hvis du finner ut at strømforsyningen ikke holder, så kan du jo kjøpe en ekstra som bare drar GPU-ene Endret 30. april 2011 av Athey Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Her drar 4 overklokkede GTX 580 over 2000W Såklart er GPU-ene i GTX 590 nedklokkede, så man vil ikke se 2000W i dette oppsettet, men det er kanskje greit å ha litt å gå på. Var det snakk om 4 slike skjermkort? Snakker om ytelse her. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Hvorfor kjøper du fra England? Hvorfor kjøper du en sekskjerneprosessor når den nye generasjonen med firekjernere er bedre? Hvorfor skal du ha to GTX 590 i SLI? HD 6990 + HD 6970 er langt bedre og billigere. Hvorfor skal du ha en 600GB VelociRaptor som lagring? En vanlig 7200RPM 1TB eller 2TB er like bra og koster mindre. Hvorfor kjøper du en 27" med 1920x1080? 27" bør være 2560x1440, ellers er det lurere å kjøpe en 23/24" HAF X 942 finnes ikke. HAF X vil støye uansett hvor mye støydempingsmateriale du legger inn. EDIT: markerte litt Og vannkjølingen H70 vil nok ende med å gi deg en rimelig større overklokk Endret 30. april 2011 av arni90 4 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Hvorfor kjøper du fra England? Hvorfor skal du ha en 600GB VelociRaptor? En vanlig 7200RPM 1TB eller 2TB er like bra og koster mindre. Ut i fra skrivingen hans så har han engelsk tastatur, og mest sannsynlig oppholder seg i england Skal man ha kraft PC i dag så skal man ikke ha noe annet enn en SSD som OS disk. Heller fylle på med lagring på andre disker. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Hvorfor kjøper du fra England? Hvorfor kjøper du en sekskjerneprosessor når den nye generasjonen med firekjernere er bedre? Hvorfor skal du ha to GTX 590 i SLI? HD 6990 + HD 6970 er langt bedre og billigere. Hvorfor skal du ha en 600GB VelociRaptor? En vanlig 7200RPM 1TB eller 2TB er like bra og koster mindre. Hvorfor kjøper du en 27" med 1920x1080? 27" bør være 2560x1440, ellers er det lurere å kjøpe en 23/24" HAF X 942 finnes ikke. HAF X vil støye uansett hvor mye støydempingsmateriale du legger inn. Ja naa kjoeper jeg fra england siden jeg er her nesten halve aaret. Setter pris paa litt kritikk her, da jeg ikke er den smarteste kniven i skuffen naar det kommer til dette, leser som regel gjennom reviews av diverse komponenter og setter det sammen til slutt. Men du nevner firekjerner er bedre, hvilke cpu tenker du paa, og etter hva jeg har kommet frem etter aa ha lest var at de siste 6 kjerners cpu'ene kunne overklokkes mer? Gjoer ingenting om jeg kan spare noe paa oppsettet jeg har satt sammen for aa si det saann. Grunnen til 2 gtx90 i sli er forsaavidt fps, max settings paa spill i en stund fremover. I forhold til harddisken var det med tanke paa lesehastigheten, men mulig jeg ikke legger mye merke til det? Sitter med en foelelse at maskinen jeg har satt opp her kan bli en smule annerledes naa. hehe Men i forhold til en gaming monitor er jeg ganske aapen for det meste, valgte igrunn bare en skjerm som var paa listen der som jeg leste bra reviews fra. Hvorfor anbefaler du 23/24" ? Noen spesifikk skjerm du tenker paa? Planen med maskinen var en fremtidsrettet maskin mtp spill og diverse bilderedigeringsprogrammer. Kom gjerne med gode forslag. Faar ogsaa lese litt mer om skjermkortene du snakket om her ogsaa. Takk for svarene folkens! Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Hvorfor kjøper du fra England? Hvorfor skal du ha en 600GB VelociRaptor? En vanlig 7200RPM 1TB eller 2TB er like bra og koster mindre. Ut i fra skrivingen hans så har han engelsk tastatur, og mest sannsynlig oppholder seg i england Skal man ha kraft PC i dag så skal man ikke ha noe annet enn en SSD som OS disk. Heller fylle på med lagring på andre disker. Hehe Helt korrekt, befinner meg i channel islands for oeyeblikket, saa her er det momsfritt ogsaa naar man kjoeper ting saa noe blir trekt fra naar man kjoeper ting paa nettet. Greit a kjoepe litt ting foer man reiser tilbake til Norge igjen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Hvorfor kjøper du fra England? Hvorfor kjøper du en sekskjerneprosessor når den nye generasjonen med firekjernere er bedre? Hvorfor skal du ha to GTX 590 i SLI? HD 6990 + HD 6970 er langt bedre og billigere. Hvorfor skal du ha en 600GB VelociRaptor? En vanlig 7200RPM 1TB eller 2TB er like bra og koster mindre. Hvorfor kjøper du en 27" med 1920x1080? 27" bør være 2560x1440, ellers er det lurere å kjøpe en 23/24" HAF X 942 finnes ikke. HAF X vil støye uansett hvor mye støydempingsmateriale du legger inn. Ja naa kjoeper jeg fra england siden jeg er her nesten halve aaret. Setter pris paa litt kritikk her, da jeg ikke er den smarteste kniven i skuffen naar det kommer til dette, leser som regel gjennom reviews av diverse komponenter og setter det sammen til slutt. Men du nevner firekjerner er bedre, hvilke cpu tenker du paa, og etter hva jeg har kommet frem etter aa ha lest var at de siste 6 kjerners cpu'ene kunne overklokkes mer? Gjoer ingenting om jeg kan spare noe paa oppsettet jeg har satt sammen for aa si det saann. i7-2600k >> i7-990X ved samme klokkefrekvens og klokker høyere Grunnen til 2 gtx90 i sli er forsaavidt fps, max settings paa spill i en stund fremover. I forhold til harddisken var det med tanke paa lesehastigheten, men mulig jeg ikke legger mye merke til det? Sitter med en foelelse at maskinen jeg har satt opp her kan bli en smule annerledes naa. hehe HD 6990 + et HD 6970 er et raskere oppsett enn to GTX 590, koster mindre og spiser mindre strøm. Trippel-GPU oppsett opplever også mindre skaleringsproblemer enn med fire. Tri-SLI vs Trifire HD 6990 + HD 6970 > GTX 580 x3. Det er ingen grunn til å kjøpe noe annet om du skal ha det beste. Velociraptor til spill er like bortkastet som to GTX 590 til kabal. Spill er sekvensiell leseytelse, der er en Caviar Black 2TB raskere enn en Velociraptor. Men i forhold til en gaming monitor er jeg ganske aapen for det meste, valgte igrunn bare en skjerm som var paa listen der som jeg leste bra reviews fra. Hvorfor anbefaler du 23/24" ? Noen spesifikk skjerm du tenker paa? En 23/24" vil oppleve mindre ghosting og responstid enn en 27". Dette har med størrelsen på pikslene å gjøre. Gode skjermer er Dell Ultrasharp-serien, ellers kan du se på 120Hz-monitorer som jeg ikke vet noe særlig om(siden du har så mye grafikkytelse at selv disse vil ikke kunne vise alle bildene PCen din produserer.) Planen med maskinen var en fremtidsrettet maskin mtp spill og diverse bilderedigeringsprogrammer. Kom gjerne med gode forslag. Faar ogsaa lese litt mer om skjermkortene du snakket om her ogsaa. Takk for svarene folkens! Det er ikke egentlig fremtidsrettet å kjøpe det dyreste du kan få på markedet nå. Når neste generasjon kommer med grafikkort vil dette oppsettet være sånn passe high-end. Du vil fortsatt få fantastisk ytelse, men du har betalt 6000 kr mer for samme ytelsen som han som kjøper et high-end kort hver gang det kommer en ny generasjon, ikke glem strømregningen din. Det er også vanvittig overkill å kjøpe flere grafikkprosessorer til 1920x1080. Du kan komme veldig langt med et HD 6950 eller GTX 560 Ti på den oppløsningen. 1 Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Raptoren er igrunn ment for programmer, spill etc naar det trengs. Hadde tanke paa en 3. disk senere eller bare bruke en ekstern saa lenge til lagring av film, bilder etc, men hvis jeg gaar ned i pris paa diverse ting saa blir det en ekstra disk. Proever bare aa bygge en komplett maskin med det som trengs foerst, saa kan det lille ekstra komme senere. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Hvorfor kjøper du fra England? Hvorfor kjøper du en sekskjerneprosessor når den nye generasjonen med firekjernere er bedre? Hvorfor skal du ha to GTX 590 i SLI? HD 6990 + HD 6970 er langt bedre og billigere. Hvorfor skal du ha en 600GB VelociRaptor? En vanlig 7200RPM 1TB eller 2TB er like bra og koster mindre. Hvorfor kjøper du en 27" med 1920x1080? 27" bør være 2560x1440, ellers er det lurere å kjøpe en 23/24" HAF X 942 finnes ikke. HAF X vil støye uansett hvor mye støydempingsmateriale du legger inn. Ja naa kjoeper jeg fra england siden jeg er her nesten halve aaret. Setter pris paa litt kritikk her, da jeg ikke er den smarteste kniven i skuffen naar det kommer til dette, leser som regel gjennom reviews av diverse komponenter og setter det sammen til slutt. Men du nevner firekjerner er bedre, hvilke cpu tenker du paa, og etter hva jeg har kommet frem etter aa ha lest var at de siste 6 kjerners cpu'ene kunne overklokkes mer? Gjoer ingenting om jeg kan spare noe paa oppsettet jeg har satt sammen for aa si det saann. i7-2600k >> i7-990X ved samme klokkefrekvens og klokker høyere Grunnen til 2 gtx90 i sli er forsaavidt fps, max settings paa spill i en stund fremover. I forhold til harddisken var det med tanke paa lesehastigheten, men mulig jeg ikke legger mye merke til det? Sitter med en foelelse at maskinen jeg har satt opp her kan bli en smule annerledes naa. hehe HD 6990 + et HD 6970 er et raskere oppsett enn to GTX 590, koster mindre og spiser mindre strøm. Trippel-GPU oppsett opplever også mindre skaleringsproblemer enn med fire. Tri-SLI vs Trifire HD 6990 + HD 6970 > GTX 580 x3. Det er ingen grunn til å kjøpe noe annet om du skal ha det beste. Velociraptor til spill er like bortkastet som to GTX 590 til kabal. Spill er sekvensiell leseytelse, der er en Caviar Black 2TB raskere enn en Velociraptor. Men i forhold til en gaming monitor er jeg ganske aapen for det meste, valgte igrunn bare en skjerm som var paa listen der som jeg leste bra reviews fra. Hvorfor anbefaler du 23/24" ? Noen spesifikk skjerm du tenker paa? En 23/24" vil oppleve mindre ghosting og responstid enn en 27". Dette har med størrelsen på pikslene å gjøre. Gode skjermer er Dell Ultrasharp-serien, ellers kan du se på 120Hz-monitorer som jeg ikke vet noe særlig om(siden du har så mye grafikkytelse at selv disse vil ikke kunne vise alle bildene PCen din produserer.) Planen med maskinen var en fremtidsrettet maskin mtp spill og diverse bilderedigeringsprogrammer. Kom gjerne med gode forslag. Faar ogsaa lese litt mer om skjermkortene du snakket om her ogsaa. Takk for svarene folkens! Det er ikke egentlig fremtidsrettet å kjøpe det dyreste du kan få på markedet nå. Når neste generasjon kommer med grafikkort vil dette oppsettet være sånn passe high-end. Du vil fortsatt få fantastisk ytelse, men du har betalt 6000 kr mer for samme ytelsen som han som kjøper et high-end kort hver gang det kommer en ny generasjon, ikke glem strømregningen din. Det er også vanvittig overkill å kjøpe flere grafikkprosessorer til 1920x1080. Du kan komme veldig langt med et HD 6950 eller GTX 560 Ti på den oppløsningen. Proever meg en gang til her da, proevd med litt andre ting her, saa faar jeg hoere hva folk sier til dette. Med tanke paa stromforsyning, burde jeg ha mer eller vil 1000 holde? Er ram'n kurant ogsaa? Takk alle sammen for at dere bruker tid paa meg her, setter stor pris paa dette. edit: http://www.computerplanet.co.uk/custom-pc-quote.php?id=155584 Endret 30. april 2011 av vampyrica Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 HD 6990 er fortsatt sterkere enn GTX 590, så med mindre du har noen spesielle behov for Nvidia-funksjoner anbefaler jeg HD 6990. Støy kan du se bort ifra med mindre du velger et mer stille kabinett. Annet jeg merker meg er Blu-Ray, som jeg ikke vet hvorfor du skal ha. Kabinettvalget ditt er et bråkete et, uansett hvor mye sound proofing kits du kjøper vil ikke det hjelpe. Det har å gjøre med at praktisk talt alt av vegger og dører på kabinettet har luftehull for lyden å unnslippe. Phantom (har viftekontroller innebygd), P183 eller P193 er å anbefale om du ønsker litt stillhet Strømforsyningen du har valgt ville ikke vært mitt førstevalg, jeg vil faktisk gå så langt og si at det er direkte dumt å velge Cooler Master som PSU. Gå heller for 850W Corsair Pro Gold, den er langt bedre og et godt valg om du har lyst til å endre litt maskinvare om noen år. Hold deg unna Chieftec, Cooler Master, og Silver Power. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 HD 6990 er fortsatt sterkere enn GTX 590, så med mindre du har noen spesielle behov for Nvidia-funksjoner anbefaler jeg HD 6990. Støy kan du se bort ifra med mindre du velger et mer stille kabinett. Annet jeg merker meg er Blu-Ray, som jeg ikke vet hvorfor du skal ha. Kabinettvalget ditt er et bråkete et, uansett hvor mye sound proofing kits du kjøper vil ikke det hjelpe. Det har å gjøre med at praktisk talt alt av vegger og dører på kabinettet har luftehull for lyden å unnslippe. Phantom (har viftekontroller innebygd), P183 eller P193 er å anbefale om du ønsker litt stillhet Strømforsyningen du har valgt ville ikke vært mitt førstevalg, jeg vil faktisk gå så langt og si at det er direkte dumt å velge Cooler Master som PSU. Gå heller for 850W Corsair Pro Gold, den er langt bedre og et godt valg om du har lyst til å endre litt maskinvare om noen år. Hold deg unna Chieftec, Cooler Master, og Silver Power. Da proever jeg igjen her, du kan se bortifra blueray som staar der, den gaar bort. http://www.computerplanet.co.uk/custom-pc-quote.php?id=155595 Er noe begrenset av hva jeg kan velge paa den siden, ikke at det er et daarlig utvalg, men ser de ikke har kabinettet du nevnte her, men gikk gjennom et par review av dette som jeg satte opp og det virket kurant? Ellers ser alt greit ut der fra cpu,ram etc? Du skal ha en megatakk for dette, glad jeg valgte aa komme hit aa spoerre enn aa staa der med skjegget i postkassa og endel blakkere! Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 1200 watt? For meg høres dette helt sinnssykt ut. hva er det som eter all denne effekten da? Jeg bruker enda 450 watt atx.. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 HD 6990 er fortsatt sterkere enn GTX 590, så med mindre du har noen spesielle behov for Nvidia-funksjoner anbefaler jeg HD 6990. Støy kan du se bort ifra med mindre du velger et mer stille kabinett. Annet jeg merker meg er Blu-Ray, som jeg ikke vet hvorfor du skal ha. Kabinettvalget ditt er et bråkete et, uansett hvor mye sound proofing kits du kjøper vil ikke det hjelpe. Det har å gjøre med at praktisk talt alt av vegger og dører på kabinettet har luftehull for lyden å unnslippe. Phantom (har viftekontroller innebygd), P183 eller P193 er å anbefale om du ønsker litt stillhet Strømforsyningen du har valgt ville ikke vært mitt førstevalg, jeg vil faktisk gå så langt og si at det er direkte dumt å velge Cooler Master som PSU. Gå heller for 850W Corsair Pro Gold, den er langt bedre og et godt valg om du har lyst til å endre litt maskinvare om noen år. Hold deg unna Chieftec, Cooler Master, og Silver Power. Da proever jeg igjen her, du kan se bortifra blueray som staar der, den gaar bort. http://www.computerplanet.co.uk/custom-pc-quote.php?id=155595 Er noe begrenset av hva jeg kan velge paa den siden, ikke at det er et daarlig utvalg, men ser de ikke har kabinettet du nevnte her, men gikk gjennom et par review av dette som jeg satte opp og det virket kurant? Ellers ser alt greit ut der fra cpu,ram etc? Du skal ha en megatakk for dette, glad jeg valgte aa komme hit aa spoerre enn aa staa der med skjegget i postkassa og endel blakkere! ahh kommer nok til a gaa for 2 ssd disker som du ser, burde jeg bare kjoere paa med den minste ssd'n som oppstart og bare spill og pgrogrammer paa den andre? Hvis du ser de 2 jeg har valgt, ville du kjoert elmcrest paa oppstart? og hvis jeg eventuelt har elmcrest som drive 2 med spill og programmer paa, vil det kjoere optimalt? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 1200 watt? For meg høres dette helt sinnssykt ut. hva er det som eter all denne effekten da? Jeg bruker enda 450 watt atx.. Skjermkort. Skal man ha noe som yter, og koster over 1000,- om dagen så er det minimum 600w man trenger. Setter man i 2-3 kort så stiger dette kjapt. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 1200 watt? For meg høres dette helt sinnssykt ut. hva er det som eter all denne effekten da? Jeg bruker enda 450 watt atx.. Skjermkort. Skal man ha noe som yter, og koster over 1000,- om dagen så er det minimum 600w man trenger. Setter man i 2-3 kort så stiger dette kjapt. Saa hvis jeg i lengden kanskje setter i et skjermkort til, hva slags psu trenger en da? holder 1000w? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ikke hør på AndersT2. En god 550W klarer fint å kjøre de skjermkort som ikke spiser over 200W med mindre du har et utall harddisker (noe du ikke har). 850W vil holde til de fleste oppsett til 7-8000 kr på grafikkort. Jeg ville ikke hatt noe problem med å kjøre en i3-2100 + et GTX 560Ti på en 500W med 35A eller mer på 12V. Skal du overklokke og bruke to monstergrafikkort som HD 6990 (noe jeg ikke vil anbefale, prismessig eller ytelsesmessig) bør du nok gå opp til 1000W, ulempen er at det er ingen spill som vil dra nytte av en slik overklokk. Det eneste du oppnår er å bruke mer strøm, kutte ned på levetiden på maskinvaren og få et varmere rom. Overklokken blir heller ikke særlig imponerende med mindre du vannkjøler, da varme vil hindre deg mest her. Det er ingen vits i å legge spill på SSD, jeg merker ingen praktisk forskjell i spill av å kjøre på SSD kontra HDD med mindre det er særdeles lange lastetider. Dell U2410 Ultrasharp Widescreen LCD, IPS panel, 1920x1200, 400cd/m2, 6ms Er en veldig god monitor. Den har bedre oppløsning, fargegjengivelse og innsynsvinkler enn den 27" du har valgt. Det er også meget sannsynlig at du vil oppleve litt mindre ghosting og inputlag. Temjin 07 er et vanvittig bra og tøft kabinett, jeg vet ikke hvordan det er på kjøling, men jeg vil gjette på at det omtrent like bra som 800D. Det har hvertfall veldig gode muligheter for modding og vannkjøling. 16 GB RAM og i7-2600k er unødvendig om du bare skal spille. Om du driver med videoredigering blir det derimot litt mer mening i å kjøpe dette og to SSDer for raskere arbeidsdisker. Forskjellen på i7-2600k og i5-2500k er bare Hyperthreading, som gir deg fire ekstra tråder "gratis" på bekostning av noe svakere ytelse per tråd, kjernetallet er helt likt. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Ikke hør på AndersT2. En god 550W klarer fint å kjøre de skjermkort som ikke spiser over 200W med mindre du har et utall harddisker (noe du ikke har). 850W vil holde til de fleste oppsett til 7-8000 kr på grafikkort. Jeg ville ikke hatt noe problem med å kjøre en i3-2100 + et GTX 560Ti på en 500W med 35A eller mer på 12V. Skal du overklokke og bruke to monstergrafikkort som HD 6990 (noe jeg ikke vil anbefale, prismessig eller ytelsesmessig) bør du nok gå opp til 1000W, ulempen er at det er ingen spill som vil dra nytte av en slik overklokk. Det eneste du oppnår er å bruke mer strøm, kutte ned på levetiden på maskinvaren og få et varmere rom. Overklokken blir heller ikke særlig imponerende med mindre du vannkjøler, da varme vil hindre deg mest her. Det er ingen vits i å legge spill på SSD, jeg merker ingen praktisk forskjell i spill av å kjøre på SSD kontra HDD med mindre det er særdeles lange lastetider. Dell U2410 Ultrasharp Widescreen LCD, IPS panel, 1920x1200, 400cd/m2, 6ms Er en veldig god monitor. Den har bedre oppløsning, fargegjengivelse og innsynsvinkler enn den 27" du har valgt. Det er også meget sannsynlig at du vil oppleve litt mindre ghosting og inputlag. Temjin 07 er et vanvittig bra og tøft kabinett, jeg vet ikke hvordan det er på kjøling, men jeg vil gjette på at det omtrent like bra som 800D. Det har hvertfall veldig gode muligheter for modding og vannkjøling. 16 GB RAM og i7-2600k er unødvendig om du bare skal spille. Om du driver med videoredigering blir det derimot litt mer mening i å kjøpe dette og to SSDer for raskere arbeidsdisker. Forskjellen på i7-2600k og i5-2500k er bare Hyperthreading, som gir deg fire ekstra tråder "gratis" på bekostning av noe svakere ytelse per tråd, kjernetallet er helt likt. Tror jeg nearmer meg maal her naa, men lurte paa en ting her. Hvilke av disse burde jeg ta, ser timingen er mindre paa den ene her. Corsair Dominator 16GB PC3-10666 1333MHz (4x4GB) - Lifetime Warranty (DDR3) Corsair 16GB PC3-12800 1600 MHz (4x4GB) - Lifetime Warranty (DDR3) Ja en annen ting til, skal jeg la veare aa gaa for "soundproof" paa denne ogsaa? Er vel forsaavidt disse 2 tingene jeg lurer paa siden resten ser greit ut. Ahhh en 3 ogsaa. lol "Forskjellen på i7-2600k og i5-2500k er bare Hyperthreading, som gir deg fire ekstra tråder "gratis" på bekostning av noe svakere ytelse per tråd, kjernetallet er helt likt." Mener du den cpu'n jeg valgte er daarligere til spill enn i5-2500k? Ja dette var naa alt. Ser snart ut som den gaar paa ordre her naa. Yay hehe Endret 1. mai 2011 av vampyrica Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Tror jeg nearmer meg maal her naa, men lurte paa en ting her. Hvilke av disse burde jeg ta, ser timingen er mindre paa den ene her. Corsair Dominator 16GB PC3-10666 1333MHz (4x4GB) - Lifetime Warranty (DDR3) Corsair 16GB PC3-12800 1600 MHz (4x4GB) - Lifetime Warranty (DDR3) Ja en annen ting til, skal jeg la veare aa gaa for "soundproof" paa denne ogsaa? Er vel forsaavidt disse 2 tingene jeg lurer paa siden resten ser greit ut. Ahhh en 3 ogsaa. lol "Forskjellen på i7-2600k og i5-2500k er bare Hyperthreading, som gir deg fire ekstra tråder "gratis" på bekostning av noe svakere ytelse per tråd, kjernetallet er helt likt." Mener du den cpu'n jeg valgte er daarligere til spill enn i5-2500k? Ja dette var naa alt. Ser snart ut som den gaar paa ordre her naa. Yay hehe Kjør på 12800 - 1600 MHz, det er ikke stor forskjell i ytelse, men det er det vel heller ikke i pris? Du får noen små prosent høyere ytelse av 1600 MHz DDR3. Hvis du kjører "soundproof" + viftekontroll vil jeg tro du får en stille maskin. Jeg vet ingenting om hva dette lyddempingskitet gjør, om de er flinke støydemper de alle løse deler, da kan det bli rimelig stille til tross for størrelsen. I praksis vil den ikke være dårligere enn et par promille, Hyperthreading er dynamisk i den forstand at om du kun bruker fire tråder vil du ikke miste ytelse derfra. Forskjellen i ytelse i spill er null, men om du skal drive mye med Sony Vegas for eksempel er det en grei investering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå