Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tempo Corvette 380 - Hvilken Girolje?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!! har en Tempo Corvette 380 (Jubileumsmodell) stående, og jeg trenger å vite hvilken girolje den skal ha... Pappa har en mistanke om at det bare er "vanlig" girolje.. Noen som har peiling??

Interessat sykkel. Lenge siden jeg har sett en Corvette. Den er vel fremdeles en lett motorsykkel.

Ta kontakt med et motorsykkel verksted, det er nok det tryggeste!

Lenke til kommentar

Hei!! har en Tempo Corvette 380 (Jubileumsmodell) stående, og jeg trenger å vite hvilken girolje den skal ha... Pappa har en mistanke om at det bare er "vanlig" girolje.. Noen som har peiling??

Interessat sykkel. Lenge siden jeg har sett en Corvette. Den er vel fremdeles en lett motorsykkel.

Corvette har vell alltid vært en moped? (Og som forøvrig en del kjører med)

Mulig du kanskje blander med Comet, som er en lett sykkel siden den har noen hestekrefter for mye til å være moped?)

Lenke til kommentar

Corvette har vell alltid vært en moped? (Og som forøvrig en del kjører med)

Mulig du kanskje blander med Comet, som er en lett sykkel siden den har noen hestekrefter for mye til å være moped?)

Ja, det er mulig det! Den jeg sikter til ble først regisrert som moped (på 1960 tallet), da det var en 50cc, men den hadde sete for to. Og så oppdaget myndighetene, at den hade vesentlig flere hestekrefter, enn andere mopeder. Så kom en omlegging av lov/forskrifter og det ble en begrensnig på både kubbikk og hestekrefter. Tror den hadde 5, 8 hestekrefter.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

På min Tempo Panter står det i instruksjonene at det er anbefalt med 80w-90 olje. Det var også understreket at oljen ikke må inneholde hypoid tilsetning. Visstnok vil olje med hypoid føre til at clutchlamellene blir "spist opp." Eneste jeg fant i den tykkelsen var en olje for bakakslinger til biler, men virket utmerket. Vil tro det er tilsvarende olje for Corvette også.

For å være helt sikker kan du ta kontakt med Kjell Berg, de har peiling på det meste. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...