TwiiK Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) EDIT: ASUS Q-fan i bios lot meg styre viftehastigheten. Hei, nettopp startet opp pcen med min nye i7-970, men vifta bråker som et jagerfly. Den har en knapp med 2 innstillinger hvor quiet innstillinga likevel bråker som et fly og jeg ser vifta går i 1800 rpm fortsatt. På min gamle vifte så brukte jeg sånn 1000-1300 vanligvis og lurer på om det er noen måter å redusere farten på vifta yttligere? Endret 30. april 2011 av TwiiK Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Hvilken vifte er det snakk om her? Er det kjøleløsningen som følger med prosessoren? Hvor er vifta plugget inn? Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Ja, det er den som kommer boxed med prosessoren, ja og den er plugget i en slik 4-pin ting like ved prosessoren. Jeg prøvde først med Speedfan, men uansett hva jeg gjorde så ga det ingen utslag i viftehastigheten, men så fant jeg noe som het ASUS Q-fan i bios. Der kunne jeg sette hvilken hastighet vifta skulle idle på og ved hvilken temperatur den skulle øke hastigheten. Virker som det funker. Vifta er på 800rpm nå. Endret 30. april 2011 av TwiiK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå