Gå til innhold

Anbefaling: Disse bærbare PC-ene anbefaler vi

Anbefalte innlegg

Toshiba Satellite L750-17Q

15,6" LED-skjerm

Intel Core i7-2670QM

6 GB DDR3 RAM

750 GB harddisk

GeForce GT525M 2 GB

Full HD via HDMI

Onkyo-høyttalere

Hva med denne da, holder ikke denne mål Pris 5999,-

Satte inn en Intel ssd disk også som jeg hadde i en annen maskin.

Kan denne brukes som en spillmaskin?????

For svakt skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så fantasstisk å lese at en av laptoppene har hele 1600x700 punkters oppløsning! WTF!!! Seriøst!!! Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så forbanna lettlurte og tror at når man skal ha noe så må man følge en eller anne HD standard?!?!?! Jeg skulle kjøpe en laptop av Dell og ringte en av selgerene og sa at jeg måtte ha skikkelig oppløsning fordi jeg driver med programmering. Ja tenk! Høyere oppløsning i høyden betyr alt fordi dette gir flere synlige linjer i tekst editoren. Behoved er veldig enkelt å overføre til alt mulig annet bruk av en PC så ikke si du ikke har behov fordi du ikke programmerer.....

Anyway, selgeren svarte med at de ikke hadde slike maskiner fordi det selger så lite!!! Fantastisk!!! Man får altså ikke skikkelig oppløsning fordi det ikek er marked for dette!!! HD entusiaster: Gå hjem og vogg!!! Dere ødelegger alt sammen!!!

Jeg endte derfor opp med en DELL Studio XPS for å få det jeg trengte og dermed kosta laptoppen meg nesten 20 lapper. Til sammenligning så betalte jeg under 8 laken for min tidligere Acer G7720 for snart 4 år siden. Den hadde 1900x1600 oppløsning, 2 x 320GB harddisk og 3 GB minne, blueray etc. etc. Men akk! Dette skal man altså ikek få lenger fordi den gemene hop som bare driver med facebook setter standarden!

Utrolig irriterende!!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt stasjonær PC i 10-12 år med Windows gikk jeg over til Macbook Pro i høst pga studiene. Kan ærlig si at det er et av de bedre kjøpene jeg har gjort. Det faktum at jeg aldri får feilmeldinger eller opplever at maskinen fryser er helt fantastisk! Spesielt når man sitter og døgner flere dager på rad med Mac'en pga innlevering. Det er en solid PC som sjeldent vil gi brukeren feil. :)Riktignok dyr, men med rabatt så er det ikke så ille.

Gikk motsatt vei. Fra OS X til Win7, og vil si jeg er mere fornøyd nå enn før. Jeg gikk for en Asus 1215B, mest pga vekt og pris. Savner ikke terminalen heller, da jeg bruker Cygwin som erstatning.

Bonuset var HDMI og USB3.0, pluss ikke noe mere pjatt med pekerakselerasjonen som gjorde meg totalt frustrert i OS X.

Syntes også etterhvert at OS X hadde for mange begrensninger iht innstillingsmuligheter. Og folk skal ta seg rått betalt for egne tredjepartsprogrammer, som USBoverdrive.

Lurer fremdeles på hva folk mener med at OS X er mere stabilt enn Win7. Har aldri opplevd hverken problemer med oppdateringer, frysing eller krasj. Forruten tredjepartsprogrammer en sjelden gang, men ikke oftere enn tredjepartsprogrammer i OS X. Har sett SBBOD mer enn nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den hadde 1900x1600 oppløsning

Det tviler jeg sterkt på at den har. Jeg har ikke sett spesifikasjonene, men eksisterer det noe som helst med 19:16-aspect ratio?

Du har selvsagt helt fullstendig rett. Jeg som husket feil. Slo på den laptoppen nå for å sjekke og den har 1920x1200. Litt bedre i bredden, men litt mindre i høyden, men fortsatt veldig bra. Med tanke på prisen så burde den oppløsningen i hvertfall være et minimum i dagens maskinvare.....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dersom du er sjef eller kan lure sjefen til å betale...

Har alltid stusset på de folkene som er såpass frekke at de utnytter gavmildheten til den uvitene sjefen som tror at PC-markedet er det samme som for 10 år siden når han brukte 20 000 kroner for å få en god data. Det sier så utrolig mye om vedkommende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...