Woltox Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Hei Igår sa valgte jeg å reinstallere os et på ssd igjen, så jeg formaterte ssd disken, alt gikk som normalt. Så skulle den restarde datamaskinen, og det gikk fint, men den startet ikke opp igjenn. Og da beggynte Led lyset på CPU en å lyse.(feil) Og slik har den vært. Er det mulig å resette hovedkortet?(slette minne) Bare å komme med forslag, vil ha pc opp igjenn. På min profil står pc specsa Win 7 Ultimate edit: Feil med ramen å... Endret 30. april 2011 av Woltox Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Å resette hovedkortet, som du kaller det, blir egentlig å resette BIOS. På HKet ditt finner du en jumper med en cap på. Den cap'en står over 2 pinner. Flytt denne cap'en over til de to andre pinnene, og tilbake igjen. Da har du resatt BIOS. Alternativt kan du ta ut batteriet på HK, la det være ute et par minutter, for så å sette det inn igjen. Se bla. i manualen til HKet ditt for å se hvordan dette gjøres, hvis du er i tvil. Endret 30. april 2011 av Rayline TWB Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Før resetting av bios, ta en dobbeltsjekk på at CPU viften er festet skikkelig. Kan jo være at den har løsnet også, og skapt ett problem. Men reset av bios er det bare å gjøre, alltid ett godt sted å starte. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Alt sitter godt festet Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Takker for all hjelp, funka når jeg fjerna bios batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå