FredrikJens Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Heisann, jeg skal installere Windows på min nye SSD nå, jeg har ikke OS på noen av harddiskene som er koblet til pcn, og lurer på hvilken måte jeg burde bruke for å installere windows. Jeg vet at de to lureste måtene er enten USB flash eller en DVD, men sånn som situasjonen er for meg nå må jeg vente 2-3 dager før jeg får installert på den måten. Vil helst få pcn igang idag. Hvilke måter jeg kunne tenke meg at fungere: - Tilkoble external HD 1tb til laptopen min, extracte iso.fila til windows. Boot fra usb deivce, ikke sikker på om dette funkere. Den neste er tricky, for meg ivartfall. Vet ikke om det fungere heller. - Koble SSD til laptopen via E-sata også koble den til strøm via PSU'n i den andre pcn. For å så installere windows på den SSD'n, også koble den til pcn min etter det er ferdig installert. Hvilken av disse to måtene er det størst sjanse for at jeg får en god installasjon av windows, lettvint og det fungere? cheers Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Sistnevnte vil nok ikke gå, da Windows vel innstallerer seg etter komponentene du har. Det er ikke bare bare å flytte disk en OS disk fra en maskin til en annen. Men Mitt hovedkort røk, og fikk kun tak i ett av en annen type, og satset på å kun starte opp. Og har ikke opplevd problemer i det hele tatt. Det kan være vært ett forsøk. Men huk av at den skal autorisere seg med en gang. Har du OEM Windows, så kan du få problemer hvis det ikke funker, da den kun egntlig kun skal brukes mot 1 maskin, og dette vel blir logget. Vent med autorisasjon til det funker skikkelig. Men uansett så tror jeg det ikke går med esata til en eksisterende maskin. Da er det bedre å ta ut harddisken fra den bærbare og reinnstallere den maskinen på SSDen, for så å flytte. Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 hmm, skjønner. Får vel ikke installert 64bit på min laptop uansett den øverste metoden burde vel fungere da? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Tror det å innstallere fra en usb minnepinne skal funke. Du må nok inn i bios og sette til at den skal kunne det. Blir vel å sette USB til first boot devise. En annen ting jeg liker å gjøre når jeg innstallerere på en maskin med mange harddisker, er å kople av alle som ikke trenger å være koplet til, og kun la OS disken være tilkoplet. Så slipper man noe problemer hvis man skal være uheldig. Har greid å trykke feil noen ganger, like kjedelig hver gang. Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Allright ^^ takker for svar, kommer tilbake med hvordan det gikk når jeg er ferdig Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Skal du bruke USB disken din, så må du gjøre det bootbar, om ikke vil ikke Windows la seg installere derfra. Du er avhengig av noe du kan starte opp fra. Men hvorfor ikke bare bruke Windows 7 platen du har kjøpt da? I stedet for å holde på med .iso filer etc.... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Kan jo hende han mangler DVD-rom for tiden? Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Hehe, har mista plata Løst, brukte dvd brenner i laptopen med nero. funka fett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå