Ivan Drago Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Skal snart anskaffe bærbar PC som garantert har USB2.0 og firewire. Men siden det neppe blir mer enn 60gb internt må jeg ha ekstern lagring. Lurer derfor på hva som er beste alternativet, eksternt kabinett med intern harddisk eller ekstern harddisk ? Hører at FIREWIRE funker best i praksis. Hva er beste kabinettet ? Finnes det rimelige løsninger for å benytte flere harddisker ? Finnes det kun IDE kabinett og ikke S-ATA ? Hva er beste eksterne harddisken ? Har luktet litt på maxtor 200gb 8mb 7200 rpm, koster mellom 2500 og 3000. Men kanskje det bare er tull å bruke ekstra penger på 7200rpm og 8mb cache på en ekstern harddisk ? Vil grensesnittet og den interne harddisken være flaskehals ? Lenke til kommentar
vaernes Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Rart at du ikke har fått svar før. Jeg har veldig bra erfaring med en Maxtor 250GB som har både usb2 og firewire. Jeg tror du kan være inne på noe med at grensesnittet blir flaskehals, men det er sikkert nanosekunder å spare ved overføring av mange små filer (søking). Eksterne kabinett kan fåes billige(re) og man kan oppgradere innholdet. Men de er ofte store, tunge, og kan bråke. Eksterne ferdig-enheter er ofte mer stillegående, og pene å se på, lettere å dra med seg. Men, disse har ofte en stor, tung strømforsyning. Har du kjøpt noe allerede? Runar V Værnes Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Har ikke handla enda, venter bare til det blir absolutt nødvendig nå sikkert ikke lenge til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå