ray001 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Har en leilighet på 33m2 som jeg leier ut. Det er en leilighet som er i en boligbyggelaget og i blokk. Bor IKKE i leiligheten selv, den leies ut for 9000kr/mnd. Har utgifter på ca 8000kr i renter + ca 1000-1200kr i mnd utgifter. Så dvs ikke noe fortjeneste. Så var det med skatten da. Lurer på om det er satt opp riktig der. Se vedlegg. Har ikke satt noe fradrag på møbler som leies ut, og slik som jeg forstår kan jeg skrive av 15% av utleie summen, dvs ca 1350kr/mnd x 12mnd = 16200kr. MEN slik som jeg leser denne skattesaken, så står det ikke noe om jeg har leid den ut, og får leieinntekter på den. Hvordan blir det? Se bilde 1 Se bilde 2 Takker for alle svar/hjelp :-) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Du skal føre dette i en egen post for ikke-næringsrelatert utleie av fast eiendom. i Skjemaet som da dukker opp skal du legge inn 9000 x 12 inn. Og så skal du legge inn utgiftene og avskrivningene dine. Renter og avdrag på lån/fellesgjeld hører ikke med her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå