Gå til innhold

Valg av Andoid 2.3-mobil

hlnd

Anbefalte innlegg

Så langt har jeg sett mest på Nexus S. Synd den ikke har minnekortleser, men jeg tror jeg kan klare meg med 16 GB. Og flott å slippe noe ekstra lag over Android (TouchWiz). Tror ikke jeg har behov for dual core - vanlig telefon, internett, e-post og kalender blir de vanligste bruksområdene.

Finnes det andre alternativer i samme prisklasse med klare fordeler?

Ellers: hvordan er musikkspilleren og kalenderen i 2.3? Noen erfaringer? Var temmelig godt fornøyd med behandlinga av det på Symbian, og synes ikke det bør være noe dårligere på Gingerbread.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke erfaring enda.

Etter å ha gått igjennom listen over aktuelle erstattere for min Hero har jeg endt opp med å bestille Samsung Galaxy S II.

Som IT-Henrik sa i et svar til meg: "Den har fått toppkarakter i nesten alle tester. Kommer ikke utenom denne." Den er også roota og slik jeg har forstått er Samsung forholdsvis bra på oppdateringer.

Jeg er litt skeptisk til byggekvaliteten og mitt bruk. Har derfor også bestilt screen-protector og en silicon-case så får vi bare se.

Den første jeg vurderte var HTC Incredible S. Litt billigere, men taper på specs.

Jeg håper SGS2 får god community-støtte i form av custom-roms på litt sikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den er nok ikke roota når du kjøper den, men alt i alt har jeg fått inntrykk av det samme. Kildekoden Samsung har brukt er lagt ut (her), så vil anta det ikke skulle ta for lang tid til vi har noe annet å velge i. Beste samlingen hardware man kan få i en mobil i dag, og det koster ikke horribelt mye, heller.

Ser nok ut som om det blir en SGS2 når jeg er ferdig med eksamenene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...