Gå til innhold

Hvordan style håret, medium langt


Anbefalte innlegg

Hei sliter litt med hvordan jeg skal få håret til å bli ok. Liker å ha den lengden jeg har det nå, men sliter med å finne rett styling produkt osv. Hvis jeg ikke har noe blir det bare tørt og rart og bare henger :p.

 

Vil gjerne ha litt fall i håret, og at det ligger ok på skallen, men uten at det blir fett og "tungt" :p

Syns håret ser bra ut etter at jeg har dysjet og tørket meg når håret er litt fuktig liksom.

 

Renati funker dårlig, blir bare fett og rart og klumpete.

 

post-216122-0-52199100-1304116515_thumb.jpg

Endret av Erikovitch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Renati er forferdelig overvurdert.

Jeg vil anbefale produkter fra enten KMS, Joico eller HH Simonsen som alle har meget gode produkter. Vil anbefale deg å sjekke ut enten Spiked Up Clay fra HH Simonsen eller Mud Wax, også fra HH Simonsen. Selv bruker jeg førstnevnte fordi jeg har veldig tykt og stritt hår, men Mud Wax vil jeg heller anbefale for deg ettersom den er litt lettere og vil fungere bedre med din hårtype.

Kan for øvrig anbefale Biosilk Silk Therapy. Det er et leave-in produkt som jeg selv bruker før Spiked Up Clay. Det gir skinn, fuktighet og generelt en god base for voks og gjør det (ihvertfall for meg) enklere å style håret. Ser du skriver at du liker håret ditt når det er håndkletørket, og om du bruker den når håret ditt er håndkletørket vil det hjelpe mye på å holde den looken videre. I min mening gir det en litt friskere og mer naturlig look også.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeg syns ikke Renati er overvurdert. har det jeg kaller for "vanskelig hår" og prøvd utroolig mye forskjellig. Men Renati er noe av det som funker best. En grunn til at jeg har prøvd forskjellige typer voks, men gått tilbake til Renati i maangen år nå.

 

Det med hårstyling varierer veldig fra person til person.

Jeg kjenner mange som liker best å ta voks i håret mens det er litt fuktig.

For min del, så funker det best når det er tørket i et par timer.

Det gjør at håret former seg lett og ikke ser så fett og glinsete ut, men heller litt matt og røft.

Også en fordel å ikke bruke for mye voks. Bruk voks for å forme håret og gi det et look, og ikke gjøre det til fett/plastikk. Sikkert noen som kler det, men....

 

En ting som kan gjøre stylingen lettere, er så enkelt som å bytte shampoo.

Enkelte shampoer gjør håret så glansfult, at det ser og føles fett ut. Andre motsatt.

Prøv forskjellige typer.

 

En annen voks som har fungert bra for meg, er utrolignok den billige fibervoksen til HM. Gir en veldig fin og matt look, så lenge man ikke overdriver mengden..

Fudge er fint også :)

 

Anyways.. det med hår og styling varierer fra hårtyper, så prøv forskjellige voks og shampooer og se hva du liker best.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...