Golwon Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Min kjære og jeg skal til Los Angeles til sommeren\høsten og ønsker gjerne tilbakemelding om hva andre som har vært der synes om byen, og plasser de anbefaler at vi drar til evt. ikke drar til. -Golwon Endret 29. april 2011 av Golwon Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Var i Los Angeles for en måneds tid siden, kjempebra tur! Men, et råd er å planlegge turen godt. I en så stor by kan det fort bli til at man går mye meningsløst rundt om man ikke vet hvor man skal. Dere bør absolutt leie bil. Det trenger ikke koste mye (avhengig av hvor fin bil), og man gjør fort opp for de pengene man evt. måtte bruke på taxi. Hvor gamle er dere, og hvilke interesser har dere? Hva er "målet" med turen? Budsjett? Uansett anbefaler jeg på det sterkeste at dere tar turen oppover mot Malibu, nydelig område. Kun 20-30 min nordover fra Santa Monica. Vi lå på dette hotellet. Nærmere stranda kjæm du itte. Ellers kan jeg blant annet anbefale The London. Nydelig hotell, med fantastisk utsikt fra taket (spesielt om kvelden). Også basseng, og servering på taket. Generelt er hotellene langt billigere enn hva man betaler i Norge. MEN, maten er ofte dyr, så spis ute. Selv betalte jeg 300 kr for en ganske tynn frokost på et av hotellene. Det ble Subway etter det. Det skal være relativt lite kriminalitet i områdene Hollywood, Santa Monica, og vest i byen generelt. Vi opplevde ingen negative hendelser mens vi var der. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Nei man behøver absolutt ikke bil i Los Angeles. Kollektivtilbudet har blitt såpass bra at det ikke trengs. Om man leier bil vil man antageligvis bruke mer tid på kø enn å gjøre ting. De ulike byene har sine ulike bussysstemer som overlapper litt med hverandre. Feks så ser man i Santa Monica både The Big Blue Bus som er Santa Monica sitt og Metro (systemet heter faktisk det) som er Los Angeles by sitt. Om man derimot skal utover østover forbi San Bernandino så trenger man bil ja. Man bør heller leie en bil på de dagene man ønsker å gjøre større utflukter ut av byen eller så er kollektivsystemet inni selve byen ganske kurant. T-banen feks tar deg direkete fra Union Station til Hollywood. Kan anbefale at dere tar en biltur ut til Palm Springs. Ca 2 timer ut fra Los Angeles østover med bil vil jeg si det er. Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Hei. Takk for tilbakemeldingene så langt. Vi har alt booket tur og .numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=01-05-2011&hotelId=130722&validate=false&destination=Hollywood%2C+California%2C+Forente+Stater#description"]hotell Vi har tenkt å leie bil, å da en Ford Mustang cab. Planer vi har så langt er: Six flag Universal Studios og Street. Kjøre tur til Las Vegas med en overnatting. Kanskje Grand Canyon. Los Angeles Zoo. Santa Monica. Kanskje Disneyland. Ellers blir det vell litt shopping ol. Vi er et par i midten av 20 årene og vi skal være der i 14 dager. Budsjett er vi litt usikkre på, tar det som det kommer, men ønsker ikke å være gjerrig på en slik tur. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Vi har tenkt å leie bil, å da en Ford Mustang cab. Hehe, faktisk akkurat det vi leide. Ypperlig for to, men litt trangt for tre (som vi var på turen. Vær obs på at det kan være begrensninger for hvor langt du kan kjøre (uten å betale ekstra), hvis dere skal på litt lengre turer. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Vi har tenkt å leie bil, å da en Ford Mustang cab. Hehe, faktisk akkurat det vi leide. Ypperlig for to, men litt trangt for tre (som vi var på turen. Vær obs på at det kan være begrensninger for hvor langt du kan kjøre (uten å betale ekstra), hvis dere skal på litt lengre turer. Det som typisk skjer er at man får en større bil enn det man har leid. De er "alltid" tomme for den bilen som man har leid. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Det var med andre ord ren flaks at vi fikk akkurat den bilen vi hadde reservert, aller første gangen jeg reiste til USA : ) Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Skal på samme tur med en kompis i Juni/Juli, får satse på at de ikke er tomme for Mustanger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå