BAT Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hos meg så skjer det kun når jeg aktiviserer battery saving mode med Power4gear hybrid. Da bytter maskinen over til intel HD graphic, ellers så bruker den GT415. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Okei, hos meg så bruker den HD grafhic helt til jeg gjør noen tunge ting:P Lenke til kommentar
BAT Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Sikkert forskjellige instillinger siden gt415 er et utrolig svakt kort som i utgsngspunktet bruker lite strøm og ikke drar så tunge spill. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Okei Men nå havnet vi litt off topic her Beklager TS Lenke til kommentar
Gwar Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 BUMP Jeg har avinstallert noen av de programmene som fulgte med Asus n53sv (win7 64) - Og nu når jeg spiller Fm2010 og skal starte 3d kamp stopper spillet opp og går til sort. Får en feil melding - Nvidia Kernel .. må restarte app stenges.. Jeg har også installert ATK driver (fikk feilmeldingen p4g - dette kan kun brukes på en asus pc.. Jeg har installert(og avinstallert osv) samtlige skjermdrivere Intel og Nvidias (både den fra asus og nvidia) - samme problem. Kan jeg ha fjernet noe jeg ikke skulle ? Skal skjermkort driverne installeres i en bestemt rekkefølge ? Noen forslag på hva man bør gjøre ? Håper noen gidder å hjelpe et rotehode Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Høres ut som trøbbel med skjermkortet. Ville avinstallert alt av skjermdrivere, kjørt driver sweeper og reinstallert det du finner på hjemmesiden til Asus for drivere. Om det ikke fungerer, kan du vurdere en komplett reinstallasjon av Windows (se den første posten min i tråden), før du installerer driverne. Da skal du ikke ha noen problemer. http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=N53SV&p=3&s=271&hashedid=Gjsm3Kp4pjz9iJM1 Lenke til kommentar
Gwar Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Høres ut som trøbbel med skjermkortet. Ville avinstallert alt av skjermdrivere, kjørt driver sweeper og reinstallert det du finner på hjemmesiden til Asus for drivere. Om det ikke fungerer, kan du vurdere en komplett reinstallasjon av Windows (se den første posten min i tråden), før du installerer driverne. Da skal du ikke ha noen problemer. http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=N53SV&p=3&s=271&hashedid=Gjsm3Kp4pjz9iJM1 Takk skal du ha for svar, må nok forsøke avinstallering av skjermkortene først - har veldig mye jobb på laptopen nå. Kjenner du til p4g og atk driverne også ? Hva er dette ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) ATK driverene er til hurtigtastene p4g vet jeg ikke hva er. Når du formaterer pcen, husk å installer chipset driver aller først Da skal som regel det andre funke fint etterpå å installere Endret 3. juli 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
Gwar Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 ATK driverene er til hurtigtastene p4g vet jeg ikke hva er. Når du formaterer pcen, husk å installer chipset driver aller først Da skal som regel det andre funke fint etterpå å installere Merkelig - jeg får beskjed om å installere ATK drivere etter jeg har installert skjermkortene - så jeg trodde det var noe som kontrollerte samhandlingen mellom de 2 skjermkortene Lenke til kommentar
iddqd Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Ikke lurt å avinstallere spillene som følger med som prøveversjoner, da dette kan rote til i registeret i windows. Eg gjorde dette for to uker siden etter å ha kjøpt g53sw og fikk da også problemer med ATK og andre programmer. Endte opp med å reinstallere windows for å få ordnet problemet. Ellers så er det her forklaring hva de fleste programmene er: http://forum.notebookreview.com/asus/380681-asus-utility-bloatware-guide.html Lenke til kommentar
Xiancorp Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Fikk litt trøbbel med min U31JG her idag... Hentet den på posten igår og etter masse oppdatering så begynte jeg å avinstallere div. medfølgende programmer... Gikk fint hos meg å fjerne spillene, har ikke merket noe enda iallefall.. MEN: Noen av tastatur-funksjonene har sluttet å fungere. Dvs de jeg mest savner er volumjustering (Fn+F10/11/12) og scroll opp/ned helt i høyre kant på pekeplaten... Lysjustering og skjerm av/på (Fn+F5/6/7) fungerer fint... Noen som vet hvilket program som styrer disse manglende funksjonene ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Trur det er hurtigtast driverene/programmet. Går du på hjemmesiden til produsent å på nedlastinga der, så ligger den under ATK. 1 Lenke til kommentar
iddqd Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Fikk litt trøbbel med min U31JG her idag... Hentet den på posten igår og etter masse oppdatering så begynte jeg å avinstallere div. medfølgende programmer... Gikk fint hos meg å fjerne spillene, har ikke merket noe enda iallefall.. MEN: Noen av tastatur-funksjonene har sluttet å fungere. Dvs de jeg mest savner er volumjustering (Fn+F10/11/12) og scroll opp/ned helt i høyre kant på pekeplaten... Lysjustering og skjerm av/på (Fn+F5/6/7) fungerer fint... Noen som vet hvilket program som styrer disse manglende funksjonene ? Prøv å starte opp noen av programmene som følger med, f.eks Asus Live Update, wireless console etc. Om de ikke starter så er nok registeret endret pga. spillene som er uinstallert. Funksjonene på tastaturet sluttet å virke hos meg også etter å ha fjernet disse. "You're better off restoring from backup. The registry keys the uninstaller removed are fairly critical so even if you don't run into problems now, you will definitely see them later." Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hjelper også å bare laste ned alle driverene fra produsentens hjemme siden Lenke til kommentar
Xiancorp Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Lastet ned ATK-Hotkey igjen, og nå fungerer både scroll opp-ned og volum-justering.. Det som mangler nå er vel WLAN/BT på-av (Fn+F2) iallefall.. Det ligger jo under Wireless Console 3, som er installert, kjører i bakgrunnen, og som fungerer når jeg trykker på ikonet...men snarveien fungerer ikke ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Når du installerer, husk å høyreklikk å kjør som adminstrator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå